Aanslag verstoort koninklijk bezoek

Tiberius
Administrator

Re: Ongeluk verstoort koninklijk bezoek

Bericht door Tiberius »

BJD schreef:overigens mag de topictitel worden aangepast.
:garde
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Unionist schreef:Ik zou maar uitkijken met allerlei speculaties over Gods hand hierin. Je zit er zo gauw naast. Je kwetst daarin mensen en gooit Gods grote naam te grabbel.

::salut
Precies.

Bovendien lezen we in Daniël 5 ook de reden van de Goddelijke interventie: Belsazar wist wat er in hoofdstuk 4 was gebeurt, hij had dus ongetwijfeld ook kennis genomen van de oproep in het laatste vers, en vervolgens tergt hij bewust God door de vaten van de tempel voor zijn feestje te ontheiligen (waarvoor Daniël hem in vers 23 bestraf, lees ook kanttekening 7).

En dan nog wat (ik zeg het met alle eerbied): Gods aanslagen mislukken nooit, de koninklijke familie heeft geen schrammetje opgelopen.
Lassie

Re: Aanslag verstoort koninklijk bezoek

Bericht door Lassie »

Geen schrammetje nee. Maar ze hebben het wel zien gebeuren (wat ook vele mensen hebben zien gebeuren). Dus een psychische klap zullen ze wel hebben.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik lees net, dat de dader ook overleden is.
Rens

Bericht door Rens »

Dader van aanslag Apeldoorn overleden
print stuur artikel door APELDOORN (ANP) - De 38-jarige man uit Huissen, die verdacht wordt van een aanslag op de koninklijke familie, is in de nacht van donderdag op vrijdag om 02.58 uur in het ziekenhuis overleden aan zijn verwondingen. Dat heeft het Landelijk Parket vrijdag gemeld. Het overlijden van de verdachte betekent het einde van het strafrechtelijke onderzoek tegen hem.

Het dodental van het drama komt daarmee op zes. De Nationale Recherche doet onderzoek naar de gebeurtenis en de toedracht. Ook wordt onderzocht of er eventueel anderen betrokken zijn bij de aanslag. Vooralsnog zijn daar geen aanwijzingen voor.

De verdachte reed donderdagmiddag rond 12.00 uur tijdens de koninginnedagviering in Apeldoorn dwars door de mensenmenigte heen richting de open bus waarin de koninklijke familie werd vervoerd. De auto miste de bus en kwam tot stilstand tegen het monument 'De Naald' op de kruising van de Loolaan en de Jachtlaan. De verdachte is ter plaatste aangehouden en is vervolgens vervoerd naar het ziekenhuis.

Bij de doorzoeking van de woning van de verdachte zijn geen wapens, explosieven of aanwijzingen in de richting van meer verdachten aangetroffen.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Rens schreef:Dader van aanslag Apeldoorn overleden
print stuur artikel door APELDOORN (ANP) - De 38-jarige man uit Huissen, die verdacht wordt van een aanslag op de koninklijke familie, is in de nacht van donderdag op vrijdag om 02.58 uur in het ziekenhuis overleden aan zijn verwondingen. Dat heeft het Landelijk Parket vrijdag gemeld. Het overlijden van de verdachte betekent het einde van het strafrechtelijke onderzoek tegen hem.

Het dodental van het drama komt daarmee op zes. De Nationale Recherche doet onderzoek naar de gebeurtenis en de toedracht. Ook wordt onderzocht of er eventueel anderen betrokken zijn bij de aanslag. Vooralsnog zijn daar geen aanwijzingen voor.

De verdachte reed donderdagmiddag rond 12.00 uur tijdens de koninginnedagviering in Apeldoorn dwars door de mensenmenigte heen richting de open bus waarin de koninklijke familie werd vervoerd. De auto miste de bus en kwam tot stilstand tegen het monument 'De Naald' op de kruising van de Loolaan en de Jachtlaan. De verdachte is ter plaatste aangehouden en is vervolgens vervoerd naar het ziekenhuis.

Bij de doorzoeking van de woning van de verdachte zijn geen wapens, explosieven of aanwijzingen in de richting van meer verdachten aangetroffen.
RENS, welkom terug! We hebben je een tijd niet gezien. Ik zag ineens de naam staan bij deze posting. Vandaar een hartelijk welkom terug. Hoe gaat het nu met je?
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik neem aan dat dat als PB bedoeld was :)

Erg dat de dader is overleden. Hij kan niet meer inzien hoe stom hij is geweest. En al die vragen over waarom hij dat deed blijven, die zijn. Zijn straf kan hij niet meer ontlopen.

Het bijft allemaal zo stom. De koninklijke familie is gespaard. Maar wat wil je met zo'n auto'tje zonder explosieven beginnen tegen een enorme bus, waarbij de doelwitten bovenop de bus staan. Als hij de bus had geraakt had hij zijn doel ook nooit bereikt. Het lijkt allemaal op een soort impulsieve wanhoopsdaad. Niet doordacht ofzo. Dat maakt het ook zo absurd. Er sterven 5 onschuldige mensen omdat iemand een aanslag op de Oranjes wil plegen terwijl die aanslag geen enkele kans van slagen heeft.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
memento

Bericht door memento »

Ach, ik hoop dat deze confrontatie met de nabije dood voor velen, en vooral voor ons koningshuis, mag aanzetten tot een bezinning op de zin van het leven, en tot bekering tot God.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

memento schreef:Ach, ik hoop dat deze confrontatie met de nabije dood voor velen, en vooral voor ons koningshuis, mag aanzetten tot een bezinning op de zin van het leven, en tot bekering tot God.
Wij hebben wel stilgestaan met de betrekkelijkheid van het leven. Je kan nog zoveel voorzorgsmaatregelen nemen, mondkapjes, inentingen, vitaminepreparaten, maar als je dit tegenkomt dan baat het niets.
Niet dat het fout is om gezond en bewust te leven, maar ook ons leven is in Gods hand en als het de tijd is, dan roept Hij ons om voor Zijn rechterstoel te verschijnen. De vraag is: kunnen wij dat dan??
En met BJD zou ik de vraag willen stelleb: waarom wij niet??
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Rens

Bericht door Rens »

Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:
Unionist schreef:Ik zou maar uitkijken met allerlei speculaties over Gods hand hierin. Je zit er zo gauw naast. Je kwetst daarin mensen en gooit Gods grote naam te grabbel.

::salut
Precies.

Bovendien lezen we in Daniël 5 ook de reden van de Goddelijke interventie: Belsazar wist wat er in hoofdstuk 4 was gebeurt, hij had dus ongetwijfeld ook kennis genomen van de oproep in het laatste vers, en vervolgens tergt hij bewust God door de vaten van de tempel voor zijn feestje te ontheiligen (waarvoor Daniël hem in vers 23 bestraf, lees ook kanttekening 7).

En dan nog wat (ik zeg het met alle eerbied): Gods aanslagen mislukken nooit, de koninklijke familie heeft geen schrammetje opgelopen.
Maar was het dan gewoon maar een TOEVALSTREFFER...?
Ik had het van een seculier forum kunnen verwachten,
maar hier had ik dat (nog) niet verwacht...

Ik bedoel ook niet een hele vergelijking met de geschiedenis
zoals die in Daniel staat, maar de strekking is toch wel
dat dit (net als de hand die schreef) beslist geen toeval
is, en ook ons Koninklijk Huis (dat vaak gewaarschuwd is)
beslist wat te zeggen moet hebben...

Evenals het een ieder wat te zeggen moet hebben...
Zien we dan echt NERGENS meer Gods hand in?
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik vraag me eerder af of jij nergens het werk van de duivel in ziet. Dat op een reformatorisch forum het werk van de duivel als Gods werk wordt afgedaan vind ik schokkender. En dan kan wel gesteld worden dat de ruimte die hij krijgt door God beperkt wordt maar daarmee kan je nog niet zeggen: Als de duivel iets doet is het eigenlijk God die het doet.

En dat is wat jij zegt met een totaal misplaatst "geteld, geteld, gewogen en te licht bevonden".
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Marnix schreef:Ik vraag me eerder af of jij nergens het werk van de duivel in ziet. Dat op een reformatorisch forum het werk van de duivel als Gods werk wordt afgedaan vind ik schokkender. En dan kan wel gesteld worden dat de ruimte die hij krijgt door God beperkt wordt maar daarmee kan je nog niet zeggen: Als de duivel iets doet is het eigenlijk God die het doet.

En dat is wat jij zegt met een totaal misplaatst "geteld, geteld, gewogen en te licht bevonden".
Denk eens na over wat je zegt in de eerste alinea...
Denk nu eens na... Weet je dan niet beter????
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

We kunnen nu natuurlijk allemaal heel schokkend doen, over wat Dia hier schrijft, en de gekozen woorden zouden ook mijn woorden niet zijn, maar de worsteling herken ik wel.
Wat heeft God hier mee te zeggen ?
Een dag , die gezellig behoort te zijn, ontaard menigmaal op veel plaatsen in een feestvierende menigte waarbij aan God en Zijn gebod niet gedacht wordt. Het gaat gepaard met vele goddeloosheden, zie eens bv de vieringen in de grote steden , het is menigmaal Sodom en Gomorra gelijk.
Natuurlijk mogen we dankbaar zijn dat de koninklijke familie gespaard is , maar het is ook wel een waarschuwing, voor ons als feestvierend volk, bekeert u en leeft, want waarom zoudt u sterven.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Dat ben ik wel met je eens.
Maar dan is de worsteling: wat heeft dit ons te zeggen, zoals Jolanda ook al typt. Niet: wat heeft dit het koninklijk huis te zeggen.
Gesloten