Mister schreef:henriët schreef:waarom altijd afgeven over duurdere winkels. de bazen ervan doen er alles aan om voor iedereen wat te bieden.
Ja, hetgeen begrijpelijk is vanwege de dan toenemende omzet. Maar laten we eerlijk zijn, de prijzen zijn bizar. Ook voor mensen die goed verdienen. Mijn vrouw moest onderlaatst een rok hebben voor een begrafenis. Dan moet je wat op korte termijn. 145 Euro was de schade. Toen ik me met de prijs ging bemoeien haastte de winkeldame me te vertellen dat deze prijs al een lagere prijs was. Oorspronkelijk was het 189 euro.
Het was weer eens helder waarom we normaal gesproken niet in dergelijke winkels kwamen. Ik koop liever buiten onze kring voor 20% van de prijs iets. Je kunt overigens in het buitenland soms heel goed slagen. Voor een fractie van de prijs. Ik verdenk onze refokledingbazen ook wel eens van kartelvorming

Maar ja, die dure winkels moeten ook gefinancierd worden...
het is ook idd ontzettend duur.. 145 euro.. voor een rok.. absoluut..
maar ik denk dat er ook een minder dure rok hing die ze had kunnen kopen..
zeker weten..
trouwens..
bij de hema verkopen ze ook rokken hoor.. die je naar een begrafenis aan kunt
of waar dan ook,
marktplaats of wat dan ook,
mensen kijken in de duurdere winkels naar de duurste dingen, maar vergeten de acties van couponboekjes, de merken die ook in de winkel hangen met relatief lage prijs ( merk fransa bijvoorbeeld)
maar grut waar ben ik mee bezig.. die bazen moeten zich zelf maar verdedigen;)
btw.. ik word ook niet vrolijk van zulke dure prijzen, maar eerlijk is eerlijk.. je betaalt ook voor de ( over t algemeen betere stoffen.. waarvan de inkoopsprijzen hoger liggen dan de stoffen van bijv zeeman oid)