toenemende schaamteloosheid, ook in reformatorische kring...

Medereiziger

Re: toenemende schaamteloosheid, ook in reformatorische kring...

Bericht door Medereiziger »

henriët schreef:zwarte meeting houden,
mannen verplicht in pak met stropdas, stel je voor dat we een haartje zouden zien,
vrouwen zwart coltruitje, 2 maten te groot..
en een enkellange rok zonder split..........

zucht..
ja tuurlijk zal r allemaal een deel van waar zijn, maar waar beginnen we .. waar eindigen we...
Ik vind broeken over het algemeen toch christelijker dan rokken hoor. :jongle
The liberator who destroyed my property has realigned my perceptions.
Jongere

Bericht door Jongere »

Jongere schreef:Oh, help.
jvdg

Bericht door jvdg »

Medereiziger schreef:
henriët schreef:zwarte meeting houden,
mannen verplicht in pak met stropdas, stel je voor dat we een haartje zouden zien,
vrouwen zwart coltruitje, 2 maten te groot..
en een enkellange rok zonder split..........

zucht..
ja tuurlijk zal r allemaal een deel van waar zijn, maar waar beginnen we .. waar eindigen we...
Ik vind broeken over het algemeen toch christelijker dan rokken hoor. :jongle
Verklaar je nader.
Ik sta open voor beide standpunten.
Jongere

Bericht door Jongere »

Jongere schreef:
albion

Bericht door albion »

Rens schreef:
Rochus schreef:
Rens schreef:
Luther schreef:
Ik ben van mening dat minirokken verboden zouden moeten worden: laten deze dames en meisjes a.u.b. een nette damespantalon aantrekken. Veel zedelijker.
HIER pleiten voor een BROEK?? Da's gelijk aan vloeken in de kerk........
O ja? wordt er bij jou in de kerk net zo veel gevloek als er broek/rok discussies zijn geweest op RF :?:
je weet best waar ik op doel.......voor de achterban van rf, althans de rechterflank van de ger.gez. is het alhier pleiten voor een damesbroek nagenoeg gelijk aan vloeken in de kerk, als je tenminste nog enig benul hebt wat die term wil inhouden.
Nou de tijden veranderen hard, hoor Rens. Ik vraag me af hoeveel % meisjes van onze gezindte geen lange broek in hun kledingkast hebben?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Rens

Bericht door Rens »

Jongere schreef:
Jongere schreef:
heb je het ergens moeilijk mee Jongere??????
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Jongere schreef:
Jongere schreef:
Jongere, wat is er aan de hand. Zodra je het woord 'broek' ziet, hoor ik gekreun en gesteun. Zit je op een plaats waar je broek wat lager hangt?? En lukt het niet zo?? Gewoon elke dag sinaasappelsap drinken! :deg
(Trouwens wel modern: Op RF meekletsen terwijl je op de WC zit... :haha )
Laatst gewijzigd door Luther op 28 feb 2009, 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Rens schreef:
Luther schreef:
Ik ben van mening dat minirokken verboden zouden moeten worden: laten deze dames en meisjes a.u.b. een nette damespantalon aantrekken. Veel zedelijker.
Nou Rens, dat moet dan maar. Ik zie een damesbroek of -rok als een middelmatige zaak, net als S.D. Post onlangs in het RD op de vraag van een meisje. Verder ben ik er ook voor om jezelf aan te passen als mensen aanstoot eraan nemen.

Waar ik me veel meer over op kan winden is die associale prijzen voor donkere kleding in de onder ons bekende winkels. In eigen sfeer geld uit de zakken kloppen.

P.S.: Luther had altijd een jurk aan... :huhu
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Rens

Bericht door Rens »

Luther schreef:
Rens schreef:
Luther schreef:
Nou Rens, dat moet dan maar. Ik zie een damesbroek of -rok als een middelmatige zaak, net als S.D. Post onlangs in het RD op de vraag van een meisje. Verder ben ik er ook voor om jezelf aan te passen als mensen aanstoot eraan nemen.

Waar ik me veel meer over op kan winden is die associale prijzen voor donkere kleding in de onder ons bekende winkels. In eigen sfeer geld uit de zakken kloppen.
daar loop ik al tijden tegen te hoop hier op rf.............

P.S.: Luther had altijd een jurk aan...
:haha :haha :haha :haha
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
henriët

Bericht door henriët »

Luther schreef:
Rens schreef:
Luther schreef:

P.S.: Luther had altijd een jurk aan... :huhu
volgens mij is t niet alleen voor donkere kleding?!
daarbij komt, de onder ons bekende winkels .. okee, is veel dure kleding bij, vergeet niet dat vaak de kwaliteit wat hoger ligt dan een rok òf broek van de zeeman ofzo.
nee ik zeg nu niet zeeman is niks, of dat ik blij ben met dure prijzen..
maar ik denk en dat wil ik nu gewoon s even zeggen, de onder ons bekende kledingzaak ook denkt aan de mensen met lager inkomen, die toch in 'nette'kleding kunnen lopen, dat wil zeggen, iets langere rokjes voor meiden dan nu gemiddeld gedragen wordt.
waarom altijd afgeven over duurdere winkels. de bazen ervan doen er alles aan om voor iedereen wat te bieden.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Lassie

Bericht door Lassie »

nou over dat het kwalitatief beter is. Dat is onzin. Ik heb een paar kledingstukken van Hiermode (http://www.hiermode.nl). Is geen dure winkel en die kleding stukken heb ik al jaren en gaan echt jaren mee. Pas eens een kledingstuk gekocht bij een onder-ons-winkel dat was na een paar maanden al kapoet.
Josephus

Bericht door Josephus »

henriët schreef:daarbij komt, de onder ons bekende winkels .. okee, is veel dure kleding bij, vergeet niet dat vaak de kwaliteit wat hoger ligt dan een rok òf broek van de zeeman ofzo.
Nou, 'wat hogere kwaliteit' dan bij Zeeman zal wel kloppen, dat heb je al gauw, maar of die kwaliteit ook zoveel beter is dat prijsverschillen van 2000% zijn gerechtvaardigd? Dat denk ik niet. Ik heb wel eens de indruk dat die hoge prijzen ook een beetje voortkomen vanuit de gedachte 'men koopt toch wel bij ons' (zeker als het gaat om typische refokleding).
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

henriët schreef:waarom altijd afgeven over duurdere winkels. de bazen ervan doen er alles aan om voor iedereen wat te bieden.
Ja, hetgeen begrijpelijk is vanwege de dan toenemende omzet. Maar laten we eerlijk zijn, de prijzen zijn bizar. Ook voor mensen die goed verdienen. Mijn vrouw moest onderlaatst een rok hebben voor een begrafenis. Dan moet je wat op korte termijn. 145 Euro was de schade. Toen ik me met de prijs ging bemoeien haastte de winkeldame me te vertellen dat deze prijs al een lagere prijs was. Oorspronkelijk was het 189 euro. :oO
Het was weer eens helder waarom we normaal gesproken niet in dergelijke winkels kwamen. Ik koop liever buiten onze kring voor 20% van de prijs iets. Je kunt overigens in het buitenland soms heel goed slagen. Voor een fractie van de prijs. Ik verdenk onze refokledingbazen ook wel eens van kartelvorming ;) Maar ja, die dure winkels moeten ook gefinancierd worden...
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Jongere schreef:
:mdr
Ik weet, mijn Verlosser leeft
henriët

Bericht door henriët »

Mister schreef:
henriët schreef:waarom altijd afgeven over duurdere winkels. de bazen ervan doen er alles aan om voor iedereen wat te bieden.
Ja, hetgeen begrijpelijk is vanwege de dan toenemende omzet. Maar laten we eerlijk zijn, de prijzen zijn bizar. Ook voor mensen die goed verdienen. Mijn vrouw moest onderlaatst een rok hebben voor een begrafenis. Dan moet je wat op korte termijn. 145 Euro was de schade. Toen ik me met de prijs ging bemoeien haastte de winkeldame me te vertellen dat deze prijs al een lagere prijs was. Oorspronkelijk was het 189 euro. :oO
Het was weer eens helder waarom we normaal gesproken niet in dergelijke winkels kwamen. Ik koop liever buiten onze kring voor 20% van de prijs iets. Je kunt overigens in het buitenland soms heel goed slagen. Voor een fractie van de prijs. Ik verdenk onze refokledingbazen ook wel eens van kartelvorming ;) Maar ja, die dure winkels moeten ook gefinancierd worden...
het is ook idd ontzettend duur.. 145 euro.. voor een rok.. absoluut..
maar ik denk dat er ook een minder dure rok hing die ze had kunnen kopen..
zeker weten..

trouwens..
bij de hema verkopen ze ook rokken hoor.. die je naar een begrafenis aan kunt
of waar dan ook,
marktplaats of wat dan ook,
mensen kijken in de duurdere winkels naar de duurste dingen, maar vergeten de acties van couponboekjes, de merken die ook in de winkel hangen met relatief lage prijs ( merk fransa bijvoorbeeld)
maar grut waar ben ik mee bezig.. die bazen moeten zich zelf maar verdedigen;)
btw.. ik word ook niet vrolijk van zulke dure prijzen, maar eerlijk is eerlijk.. je betaalt ook voor de ( over t algemeen betere stoffen.. waarvan de inkoopsprijzen hoger liggen dan de stoffen van bijv zeeman oid)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gesloten