Blackberry?

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12256
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Blackberry?

Bericht door Herman »

caprice schreef:
Maar weet iemand dan hoe ze aan die naam van zwarte bessen komen voor zo'n apparaat?
Zie hier

Er is een kopje 'name origine' en daar kan je het één en ander nalezen.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Blackberry?

Bericht door Bert Mulder »

caprice schreef:
Gian schreef:omdat het schijnt dat ik bijna elke zondag opnieuw bekeert moet worden.
Niet alleen elke zondag, dagelijks zelfs.

Maar weet iemand dan hoe ze aan die naam van zwarte bessen komen voor zo'n apparaat?
Niet 'zwarte bessen', geachte Caprice...

Blackberry...

Hetwelk, in het Nederlands overgezet zijnde, braam betekend.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Blackberry?

Bericht door Kislev »

--
Laatst gewijzigd door Kislev op 26 okt 2009, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Blackberry?

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:
Marnix schreef:Zelf zit ik regelmatig in de kerk met mijn Palm te "spelen". Ik heb er de Bijbel op staan in 3 vertalingen (SV, NBV en Modern King James) en het bijbelcommentaar van Matthew Henry. Erg handig... en het zoekt veel sneller dan in een papieren Bijbel.
Legt jullie predikant de teksten niet uit?
Je zit toch niet in de kerk voor Bijbelstudie?
Jawel, maar dat doe ik meestal voor de dienst, dan lees ik de verklaring van Henry even door en dan kijk ik wat hij er over zegt en vervolgens luister ik naar wat mijn predikant er over zegt. Verder lees ik tijdens de preek bijna alleen bijbelteksten mee die gelezen / aangehaald worden.

Overigens hebben wij meestal ook een "overkoepelend" met daarin een samenvatting van de preek, wat speerpunten genoteerd enzo, waar men tijdens de preek ook in kan meelezen. Op die manier blijft het wel extra goed bij. En voor door de week na de zondag is het ook prettig.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33493
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Blackberry?

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:Overigens hebben wij meestal ook een "overkoepelend" met daarin een samenvatting van de preek, wat speerpunten genoteerd enzo, waar men tijdens de preek ook in kan meelezen. Op die manier blijft het wel extra goed bij. En voor door de week na de zondag is het ook prettig.
Handig. :super
Zou ik bij ons ook wel willen.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Blackberry?

Bericht door Marnix »

stel het eens voor ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Blackberry?

Bericht door Ariene »

Marnix schreef:stel het eens voor ;)
Je kan het ook zelf doen

http://www.maranathakerk.nu/kboek/kboekje.pdf
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Blackberry?

Bericht door Lourens »

Ik heb zelf een HTC waar ik ook de SV op heb staan.
Heel gemakkelijk.

In de trein gebruik ik het nog wel eens om te lezen.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Blackberry?

Bericht door Marnix »

Ik heb SV, NBV en Modern King James. En je kan zelfs 2 vertaling naast elkaar leggen. En tegenwoordig een Ipod touch, kan je met een sleep van je vinger zo door de Bijbel heen scrollen. Alleen zijn daar nog geen nederlandse vertalingen voor beschikbaar.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie