Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door MarthaMartha »

vlinder schreef:
Marc schreef:
Jo-Ann schreef:Ik vind dat de vrouw al genoeg straf gehad heeft. Ze zal nooit meer zo hard rijden, dat weet ik zeker. Het rijbewijs ontzeggen vind ik dan ietwat overdreven. Maar ja, wie ben ik? :?

Als iemand door schuld van die vrouw invalide is geworden is het helemaal terecht. Voor het slachtoffer is het voor het verwerken van alles (ook de komende jaren want dat gaat lang duren) ook goed dat er geen lichte straf wordt opgelegd.

Het is moeilijk om je voor te stellen wat het betekent als je door iemand wordt aangereden waardoor je hele toekomst, je hele leven verandert.
Helemaal mee eens. Die ene heeft een dwarsleasy opgelopen. Dan praat je niet over overdreven denk ik. :nonnon
Ik zit me te bedenken hoevaak ik al stomme dingen heb uitgehaald, iemand niet zag, dat soort dingen.... tot nu toe liep het gelukkig goed af (op het feit na dat ik in één keer twee auto's totall loss heb gereden in Oostenrijk), wie kent de situaties niet waarin je denkt "dat liep goed af". En je deed het allemaal niet expres... natuurlijk niet.... maar voor hetzelfde geld had iemand wel die dwarsleasie oplopen, mijn rijbewijs kwijt? dus ook niet meer op mijn werk kunnen komen, dus... kortom, er is heel wat over te zeggen.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Lassie »

om even terug te komen op die vrouw! Weten jullie ook hoe die vrouw is? Zij kan net zo goed haar hele leven een psyschische aandoening (aandoening is miss. wel niet het goede woord maar kan er even niet op komen) er van over houden en dat vergeten we zo vaak.
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 981
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Jo-Ann »

Tja Martha, zo denk ik ook...
Het lijkt me verschrikkelijk heftig om zo'n aanrijding te veroorzaken en dan nog zo'n rechtzaak. Brrr, moet er niet aan denken. Hoop dat me dit nooit zal overkomen.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door vlinder »

Jawel daar denk ik ook wel aan mm en lassie, maar als ik iemand invalide zou rijden, zou ik het zeer verdient vinden dat ik die straf kreeg. Helemaal t.o.v. de familie en de persoon in kwestie. Ik zou niet snel zeggen: wat een hoge straf.... (misschien zou ik wel anders praten of zelfs nooit meer auto rijden, vaak weet je niet hoe je reageert)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door JolandaOudshoorn »

vlinder schreef:Jawel daar denk ik ook wel aan mm en lassie, maar als ik iemand invalide zou rijden, zou ik het zeer verdient vinden dat ik die straf kreeg. Helemaal t.o.v. de familie en de persoon in kwestie. Ik zou niet snel zeggen: wat een hoge straf.... (misschien zou ik wel anders praten of zelfs nooit meer auto rijden, vaak weet je niet hoe je reageert)
Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje hooghartig klinken: "ik zou niet zo snel zeggen" Maar goed, waarschijnlijk bedoel je het niet zo. Wat ik wel weet dat mensen die een dergelijk ongeluk veroorzaken levenslang met deze schuld opgezadeld zitten. En die schuld is niet af te kopen, nog niet met 10 jaar cel! Dus van zichzelf zullen ze het ws niet zeggen, maar ik geloof dat anderen (buitenstaanders) heel mild moeten zijn met het oordelen en veroordelen van deze mensen. Niet voor niets spreken we van een ongeluk, het was niet met opzet!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Ariene »

vlinder schreef:Jawel daar denk ik ook wel aan mm en lassie, maar als ik iemand invalide zou rijden, zou ik het zeer verdient vinden dat ik die straf kreeg. Helemaal t.o.v. de familie en de persoon in kwestie. Ik zou niet snel zeggen: wat een hoge straf.... (misschien zou ik wel anders praten of zelfs nooit meer auto rijden, vaak weet je niet hoe je reageert)
Hoewel je het vast goed bedoeld, is dit een zeer heftige uitspraak.

Helaas heb hier ervaring mee...mijn man is betrokken geweest bij een zeer ernstig ongeluk.
Hoewel hij er niets aan kon doen en er dus ook geen rechtzaak e.d. is geweest, heeft alle nasleep al
zo'n impact dat je sowieso al heel wat te verwerken heb. Als hier om één of andere reden nog een straf bijgekomen was
weet ik niet hoe ik dat toen verdragen had.

Misschien had mijn man het lijdelijk ondergaan, maar ik zag als geen ander hoe hij er toen al onder was zonder straf.
Dit blijft je levenlang bij je...
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door vlinder »

Veiligheidshalve had ik al in mijn post gezet: ach ik weet niet hoe ik zou reageren..../vaak weet je niet hoe je reageert.....
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Erasmiaan »

Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Ariene »

Erasmiaan schreef:Alsnog vrijspraak voor de vrouw :(

http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=BG3452
Waarom :(

Wat is de waarde voor alle betrokkenen in dit geval?
Ik heb begrepen dat ook de slachtoffers niet op haar veroordeling zaten te wachten.
haar persoonlijke straf heeft ze gehad en houd ze haar hele leven.
Dit vergeet ze nl. nooit meer...
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Erasmiaan »

Ariene schreef:
Erasmiaan schreef:Alsnog vrijspraak voor de vrouw :(

http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=BG3452
Waarom :(

Wat is de waarde voor alle betrokkenen in dit geval?
Ik heb begrepen dat ook de slachtoffers niet op haar veroordeling zaten te wachten.
haar persoonlijke straf heeft ze gehad en houd ze haar hele leven.
Dit vergeet ze nl. nooit meer...
:( omdat ik het een vaag vonnis vind.

Bijvoorbeeld deze zin:

Evenmin is gebleken dat het verlies van de macht over het stuur aan de verdachte is te verwijten in plaats van dat dit is gekomen door een reactie of reflex, opgeroepen door een onverwachte gebeurtenis op de weg voor haar auto.


Dan vraag ik me af: als je elke dag daar rijdt dan moet je toch weten dat er iets onverwachts kan gebeuren (het hof doelt op een inhaalmanuoevre van een fietser die niet eens feitelijk vast staat)? Dan hoeft daar toch geen reflex op te komen. En mag een ervaren automobilist zo'n reflex hebben? O.a. dat is mijn kritiek.
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Ariene »

Erasmiaan schreef:
Ariene schreef:
Erasmiaan schreef:Alsnog vrijspraak voor de vrouw :(

http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=BG3452
Waarom :(

Wat is de waarde voor alle betrokkenen in dit geval?
Ik heb begrepen dat ook de slachtoffers niet op haar veroordeling zaten te wachten.
haar persoonlijke straf heeft ze gehad en houd ze haar hele leven.
Dit vergeet ze nl. nooit meer...
:( omdat ik het een vaag vonnis vind.

Bijvoorbeeld deze zin:

Evenmin is gebleken dat het verlies van de macht over het stuur aan de verdachte is te verwijten in plaats van dat dit is gekomen door een reactie of reflex, opgeroepen door een onverwachte gebeurtenis op de weg voor haar auto.


Dan vraag ik me af: als je elke dag daar rijdt dan moet je toch weten dat er iets onverwachts kan gebeuren (het hof doelt op een inhaalmanuoevre van een fietser die niet eens feitelijk vast staat)? Dan hoeft daar toch geen reflex op te komen. En mag een ervaren automobilist zo'n reflex hebben? O.a. dat is mijn kritiek.
Maar jij had liever gehad dat zij veroordeeld was?
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Ariene »

Hij zei dat het de meeste betrokken leerlingen en ouders er niet zozeer om ging dat de vrouw een straf opgelegd zou krijgen.

Advocate Marlies van Strien refereerde aan de brieven die haar cliënte van leerlingen en ouders heeft gekregen. ,,Zelden zie je dat slachtoffers zo meeleven met iemand die hen heeft aangereden.''

Bron ND
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Erasmiaan »

Ariene schreef:
Erasmiaan schreef:
Ariene schreef: Waarom :(

Wat is de waarde voor alle betrokkenen in dit geval?
Ik heb begrepen dat ook de slachtoffers niet op haar veroordeling zaten te wachten.
haar persoonlijke straf heeft ze gehad en houd ze haar hele leven.
Dit vergeet ze nl. nooit meer...
:( omdat ik het een vaag vonnis vind.

Bijvoorbeeld deze zin:

Evenmin is gebleken dat het verlies van de macht over het stuur aan de verdachte is te verwijten in plaats van dat dit is gekomen door een reactie of reflex, opgeroepen door een onverwachte gebeurtenis op de weg voor haar auto.


Dan vraag ik me af: als je elke dag daar rijdt dan moet je toch weten dat er iets onverwachts kan gebeuren (het hof doelt op een inhaalmanuoevre van een fietser die niet eens feitelijk vast staat)? Dan hoeft daar toch geen reflex op te komen. En mag een ervaren automobilist zo'n reflex hebben? O.a. dat is mijn kritiek.
Maar jij had liever gehad dat zij veroordeeld was?
Je kan toch lezen wat ik schrijf? Ik vind het vonnis vaag en ben van mening dat er waarschijnlijk wel genoeg bewijs in deze zaak zat.

Ik geloof dus wel dat er genoeg was om verdachte voor artikel 5 WVW te veroordelen (gezien wat er allemaal niet onder 5 WVW valt). Of er dan straf opgelegd zou moeten worden, dat weet ik niet maar ik neig er naar om te zeggen van wel.
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Ariene »

Dan verschillen we hierin van mening.

En het is nu eenmaal zo dat wanneer iets niet onomstotelijk bewezen kan worden er vrijspraak moet volgen.
De reconstructie van het OM vond plaats op basis van getuigenverklaringen en technisch onderzoek.

Daaruit bleek dat de groep van drie fietsers breed op het moment van het ongeval werd ingehaald door een vierde fietser. Daardoor moest de vrouw uitwijken naar rechts, kwam ze terecht in de berm, raakte ze de macht over het stuur kwijt en reed ze vervolgens dwars door de groep heen de sloot in.
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

De fietsers zijn dus net zo goed aansprakelijk op Art 5WvW
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Bert Mulder »

Lijkt mij dat in dit geval de schuld (als er van schuld gesproken moet worden), in elk geval net zoveel bij de fietser(s) lag, als bij de automobilist....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie