Zolang de werknemers meespelen met de werkgevers kan het lang duren voor de belasting hierachter komt.Rens schreef:als jij het al weet, zou de belastingdienst het dan ook niet weten denk je?? :roll: :roll:Gian schreef:Gewoon overwerk zwart krijgen. En als je het wit wil hebben komt het geld uit de linkerbroekzak ipv de rechter.
En dat bij een handvol refo-ex-bazen.
Er zijn bedrijven die voor tonnen zwart loon uitkeren, (en nog veel meer refowerknemers die het gewoon aannemen). Ik begrijp niet waar ze dat geld vandaan halen. Overigens ken ik er ook een paar die het zeer zeker niet doen uit principe.
Gelijk een vraag: Ik ken een gezin dat 4 uitkeringen krijgt, 2 keer alimentatie, oma woont in de schuur en vader werkt zwart bij ondanks dat hij is afgekeurd en een uitkering krijgt. Soms kan ik dat niet uitstaan en ben in staat de belastingdienst te tippen. Maar ja aan de andere kant voel je je een verklikker, maar als je zie hoe oneerlijk zij het spelen kan ik daar niet zo goed tegen! Als je er iets van zegt zeggen ze: ach ja gemeenschapsgeld en we hebben er recht op.......
Verder heb ik negatieve ervaringen bij reformatorische werkgevers, maar zeker ook goede ervaringen bij christelijke werkgevers.....Ik denk dat dat misschien ook al kan schelen! Maar goed, als je gaat zoeken is er bij elke baas wel wat vervelends!