Boek Openbaring van Johannes verklaring

Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Josephus schreef:
Erasmiaan schreef:
Josephus schreef:Dat zou kunnen. Voor dit boekje geldt dat echter niet. Ik heb mijn eigen exemplaar in Rotterdam gekocht en ook in Den Haag en Dordrecht heb ik een stapel zien liggen.
Toch knap dat je in Dordrecht een stapeltje heb zien liggen...
Bedankt voor je compliment, maar dat is echt te veel eer. Dordrecht heeft namelijk een filiaal van De Slegte gehad, dit is echter om bedrijfseconomische redenen gesloten. Iemand van jouw niveau zal toch hopelijk wel begrijpen dat ik die boeken daar dus heb gezien vóór de sluiting van dat filiaal... :wink:
Nu overschat je me hoor! Dat had ik echt niet begrepen... Ik dacht dat je misschien Dordrecht schreef maar Utrecht bedoelde. Maar nu je het inderdaad over Dordrecht had, hoe kan je iemand die nu een boek wil hebben een tip geven over de aanwezigheid van een boek enkele maanden geleden, zonder daarbij het tijdsverschil op te merken? :? :|
Josephus

Bericht door Josephus »

Erasmiaan schreef:Maar nu je het inderdaad over Dordrecht had, hoe kan je iemand die nu een boek wil hebben een tip geven over de aanwezigheid van een boek enkele maanden geleden, zonder daarbij het tijdsverschil op te merken? :? :|
Die ene zin is een beetje een eigen leven gaan leiden. Ik schreef aanvankelijk dat godsdienstig getinte boeken in Utrecht sneller lijken te gaan, daarop meende Refo dat De Slegte de boeken daar neerlegt waar ze de meeste vraag verwachten. Daarop schreef ik weer dat dat voor dit bewuste boekje in elk geval niet helemaal opgaat, met daarbij mijn eigen ervaringen. Misschien dat iemand dat als tip heeft ervaren, maar dat was in elk geval niet zo bedoeld (anders had ik inderdaad wel opgemerkt dat die vestiging inmiddels gesloten is). Hoe dan ook: excuses voor mijn aandeel in het misverstand.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Josephus schreef:
Erasmiaan schreef:Maar nu je het inderdaad over Dordrecht had, hoe kan je iemand die nu een boek wil hebben een tip geven over de aanwezigheid van een boek enkele maanden geleden, zonder daarbij het tijdsverschil op te merken? :? :|
Die ene zin is een beetje een eigen leven gaan leiden. Ik schreef aanvankelijk dat godsdienstig getinte boeken in Utrecht sneller lijken te gaan, daarop meende Refo dat De Slegte de boeken daar neerlegt waar ze de meeste vraag verwachten. Daarop schreef ik weer dat dat voor dit bewuste boekje in elk geval niet helemaal opgaat, met daarbij mijn eigen ervaringen. Misschien dat iemand dat als tip heeft ervaren, maar dat was in elk geval niet zo bedoeld (anders had ik inderdaad wel opgemerkt dat die vestiging inmiddels gesloten is). Hoe dan ook: excuses voor mijn aandeel in het misverstand.
Ik maak er geen halszaak van hoor... Ik merkte het alleen in alle gemoedelijkheid op... :|
Josephus

Bericht door Josephus »

Erasmiaan schreef:Ik maak er geen halszaak van hoor... Ik merkte het alleen in alle gemoedelijkheid op... :|
Geen probleem hoor! Ik ben alleen een secure jongen, althans dat probeer ik te zijn, dus als ik slordig of niet duidelijk genoeg ben, mag men mij daar gerust op wijzen. 8)
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Josephus schreef:
Tiberius schreef:
Josephus schreef:
Hendrikus schreef: Ik ook, vandaag. Misschien zien we elkaar nog :wink:
Waaraan herkennen we elkaar? :wink:
Aan de interesse voor het boek "Auditieve aspecten". :wink:
Haha, als ik bij De Slegte iemand ijverig alle boeken op de afdeling Godsdienst na zie pluizen, zal dat dan wel Hendrikus zijn... 8)
En?

Ze hadden 'm nog! Heb in de trein al het nodige gelezen. Boeiend!
Josephus

Bericht door Josephus »

Hendrikus schreef:
Josephus schreef:
Tiberius schreef:
Josephus schreef: Waaraan herkennen we elkaar? :wink:
Aan de interesse voor het boek "Auditieve aspecten". :wink:
Haha, als ik bij De Slegte iemand ijverig alle boeken op de afdeling Godsdienst na zie pluizen, zal dat dan wel Hendrikus zijn... 8)
En?

Ze hadden 'm nog! Heb in de trein al het nodige gelezen. Boeiend!
Ha, ik was er pas na drieën. De eerlijkheid gebiedt me inderdaad te zeggen dat ik wel even om me heen heb geloerd... Op de bewuste afdeling echter geen speurende persoon waargenomen... :wink:

Mooi dat je hem hebt trouwens!
Grace

Re: Boek Openbaring van Johannes verklaring

Bericht door Grace »

388821 schreef:'Wie weet er een goede en makkelijk te lezen bijbelverklaring over de Openbaringen?
wat is een aanrader om aan te schaffen ?
Makkelijk te lezen:

- W. Ouweneel: De openbaring van Jezus Christus, 2 delen
- Johannes de Heer: De komende Koning
- J.P. Buddingh: De Openbaring

Moelilijk, maar wel aan te bevelen:

- H. Verweij: De terugkeer van Jezus Christus
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Weliswaar in het engels:

Behold He Cometh
by Herman Hoeksema

790 Pages
Hardcover
ISBN 0-916206-65-3

DESCRIPTION
This essay-style commentary on the book of Revelation is written from the Reformed, amillennial viewpoint. In clear, concise language, the author sets forth the comforting truths concerning the end times.

Afbeelding

Kun je hier bestellen:

http://www.rfpa.org/Scripts/prodView.asp?idproduct=14
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
388821

Bericht door 388821 »

Ds. R. van Kooten heeft er één geschreven: 'De dingen die met haast geschieden moeten'

http://www.refdag.nl/artikel/50417/Een+ ... iboek.html

http://www.refdag.nl/artikel/32845/Toer ... esten.html

dit lijkt me wel wat, als het nu ook nog makkelijk te lezen is dan wordt het wel wat.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Bert Mulder schreef:Weliswaar in het engels:

Behold He Cometh
by Herman Hoeksema

790 Pages
Hardcover
ISBN 0-916206-65-3

DESCRIPTION
This essay-style commentary on the book of Revelation is written from the Reformed, amillennial viewpoint. In clear, concise language, the author sets forth the comforting truths concerning the end times.

Afbeelding

Kun je hier bestellen:

http://www.rfpa.org/Scripts/prodView.asp?idproduct=14
Ook hier online beschikbaar:

With kind permission of Reformed Free Publishing Association
Laatst gewijzigd door Bert Mulder op 27 aug 2007, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
388821

Bericht door 388821 »

Moeilijk te lezen voor mij
kan niet zo super goed engels
ben maar een domme boer hé
Grace

Bericht door Grace »

388821 schreef:Moeilijk te lezen voor mij
Voor de engelse lezers onder ons(is trouwens geen moeilijk engels) raad ik nog een ander boek aan, en wel van John McArthur: "Because the Time is Near". Hierin verklaart McArthur het boek Openbaring.
Tevens heeft hij diverse bijbelverklaringen en studiebijbels, waaronder de uitleg van de Openbaring van Jezus Christus en de gehele eschatologie.
McArthur, een reformed evangelical, is een schrijver en dominee uit Amerika.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

388821 schreef:ben maar een domme boer hé
Ik dacht dat juist boeren een zware universitaire opleiding hebben, in Wageningen.
astroguy

Bericht door astroguy »

Grace schreef:
Voor de engelse lezers onder ons(is trouwens geen moeilijk engels) raad ik nog een ander boek aan, en wel van John McArthur: "Because the Time is Near". Hierin verklaart McArthur het boek Openbaring.
Tevens heeft hij diverse bijbelverklaringen en studiebijbels, waaronder de uitleg van de Openbaring van Jezus Christus en de gehele eschatologie.
Is McArthur geen chiliast? Ik heb weleens zijn preken gehoord over het boek Zacharia en die waren geheel op basis van het chiliasme opgesteld.
Atze
mayflower

Bericht door mayflower »

astroguy schreef:
Grace schreef:
Is McArthur geen chiliast? Ik heb weleens zijn preken gehoord over het boek Zacharia en die waren geheel op basis van het chiliasme opgesteld.
Beste grace,

Van MacArthur heb ik wel eens van gehoord, waar kun je zijn boeken kopen, ben hier erg benieuwd naar ?????
Plaats reactie