Murat D. in cel gearresteerd
Ik zou zeggen Arend, ga je gang jongen.Oorspronkelijk gepost door arend
niemand maakt iets mooier dan het is.
Niemand hier neemt het voor Murad D. op.
Niemand hier ontkent dat die moord een gruwelijke daad was
Niemand hier komt met verzachtende omstandigheden voor Murat D.
Wel zijn er een aantal mensen die een beetje moei worden van het feit dat steeds als er een berichtje in de media verschijnt van iemand die iets vreselijks doet (het liefst een buitenlander), dat dit dan weer op het OSW-forum gepost wordt zodat er weer even lekker over gefulmineerd kan worden.
Christus gebied ons nergens om slechte daden te vergoeilijken of misdadigers te knuffelen. Maar Hij wijst ons er wel continue op dat het overtreden van 1 gebod maakt dat we de gehele wet met voeten treden. Dat maakt ons geen haar beter dan een Murad D, een Ali b. of hoe ze verder ook maar mogen heten.
Daarnaast kom ik niet naar een OSW-forum om allerlei populistisch gespui te horen over de zoveelste crimineel die zich misdragen heeft. Dat hoort op dit forum imho gewoon niet thuis. Dan ga je maar lekker naar Fok, ofzo.
Er is niemand die hier jou verplicht om deze posting te openen en er op te reageren.
Als het je niet aan staat dan lees je hem maar niet.
Maar deze reactie komt wel heel erg kinderachtig over
Hoe komt het nu dat ik de reactie van jou kinderachtig vind? En zeer kort door de bocht?Oorspronkelijk gepost door JelleIk zou zeggen Arend, ga je gang jongen.Oorspronkelijk gepost door arend
niemand maakt iets mooier dan het is.
Niemand hier neemt het voor Murad D. op.
Niemand hier ontkent dat die moord een gruwelijke daad was
Niemand hier komt met verzachtende omstandigheden voor Murat D.
Wel zijn er een aantal mensen die een beetje moei worden van het feit dat steeds als er een berichtje in de media verschijnt van iemand die iets vreselijks doet (het liefst een buitenlander), dat dit dan weer op het OSW-forum gepost wordt zodat er weer even lekker over gefulmineerd kan worden.
Christus gebied ons nergens om slechte daden te vergoeilijken of misdadigers te knuffelen. Maar Hij wijst ons er wel continue op dat het overtreden van 1 gebod maakt dat we de gehele wet met voeten treden. Dat maakt ons geen haar beter dan een Murad D, een Ali b. of hoe ze verder ook maar mogen heten.
Daarnaast kom ik niet naar een OSW-forum om allerlei populistisch gespui te horen over de zoveelste crimineel die zich misdragen heeft. Dat hoort op dit forum imho gewoon niet thuis. Dan ga je maar lekker naar Fok, ofzo.
Er is niemand die hier jou verplicht om deze posting te openen en er op te reageren.
[Aangepast op 20/4/05 door Mariken]
Ik denk dat er dergelijke reactie uitgelokt wordt en dan volgt er een dergelijke reactie terug.
We moeten hier oppassen om elkaar niet met Bijbelteksten monddood te maken en dat doen we hier maar al te graag.
Zodra een antwoord niet bevalt komt men aan met een sitaat uit de Bijbel en onder dat mom probeert men dan iemand te berispen om maar aan tegeven dat hij of zij tot een zelfde daad in staat is.
Daarmee sla je alle discussies dood, want op elk onderwerp is er wel een tekst te vinden waarop we moeten zeggen, laten we onze mond maar houden.
Op deze wijze wordt dus iedereen monddood gemaakt.
We moeten hier oppassen om elkaar niet met Bijbelteksten monddood te maken en dat doen we hier maar al te graag.
Zodra een antwoord niet bevalt komt men aan met een sitaat uit de Bijbel en onder dat mom probeert men dan iemand te berispen om maar aan tegeven dat hij of zij tot een zelfde daad in staat is.
Daarmee sla je alle discussies dood, want op elk onderwerp is er wel een tekst te vinden waarop we moeten zeggen, laten we onze mond maar houden.
Op deze wijze wordt dus iedereen monddood gemaakt.
Ik zou niet weten wat er kinderachtig is aan deze reactie. Ik dacht dat de crew er altijd op hamerde dat dit een reformatorisch forum was voor bijbelstudie en dergelijk fraais. Maar als je bij dit soort zaken het geloof erbij haalt, is het ineens kinderachtig. Rare opvatting over geloven is dat. Echt heel vreemd.Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ik zou zeggen Arend, ga je gang jongen.
/edit:
ik zie nu dat je nog een post hebt geplaatst over het lukraak rondmikken van bijbelteksten (waar overigens bij andere onderwerpen nooit iemand een probleem van maakt).
Dat punt snap ik . lukraak rondsmijten is nooit goed. Maar ik mis in de opening, en alle daaropvolgende postings van het niveautje borrelpraat, werkelijk élke bijbelse notie hierin. Dat is toch het andere uitsterste?
/edit 2
Het gaat mij er niet om dat we Murat al dan niet veroordelen. Het gaat mij erom dat ik geleerd heb om als christen enige bescheidenheid te tonen als het gaat om andermans zonden, omdat ik zelf niet beter ben.
Oordelen moet, maar dat is aan de overheid. Ons een beetje vergapen aan andermans slechtheid heeft niets, maar dan ook niets met veroordelen te maken.
/edit 3:
Op dit forum gaat het vaak om prinicipele standpunten. De houding die we aan dienen te nemen ten opzichte van anderen (ook criminelen) is voor mij een bijzonder principieel standpunt, waarvoor ik mijn beoordeling uit de Bijbel haal. Deze principiele stellingname dan omverhalen met de terminologie 'kinderachtig' stoort mij dan ook buitengewoon.
[Aangepast op 20/4/05 door arend]
-
Oorspronkelijk gepost door Mariken
Oordeelt niet opdat u niet geoordeeld worde
Hebt uw vijanden lief.
Mij komt de wraak toe.
Volgens mij ook allemaal bijbelteksten???
Waar het mij om gaat is de oordelende toon en de indruk die wordt gewekt dat wij allemaal beter zijn. Nou dat is dus mooi niet zo! Niets menselijks is ons vreemd. En ook jij bent tot zoiets in staat blijkbaar? Hoe Bijbels is dat??
[Aangepast op 20/4/05 door Mariken]
Oorspronkelijk gepost door Mariken
Je plaatst jezelf op een voetstuk. Of trapt anderen de grond in.
Oordeelt niet opdat u niet geoordeeld worde
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Zou je ook zo reageren als die Murat jou vader had vermoord??????????Oorspronkelijk gepost door arendIk zou niet weten wat er kinderachtig is aan deze reactie. Ik dacht dat de crew er altijd op hamerde dat dit een reformatorisch forum was voor bijbelstudie en dergelijk fraais. Maar als je bij dit soort zaken het geloof erbij haalt, is het ineens kinderachtig. Rare opvatting over geloven is dat. Echt heel vreemd.Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ik zou zeggen Arend, ga je gang jongen.
/edit:
ik zie nu dat je nog een post hebt geplaatst over het lukraak rondmikken van bijbelteksten (waar overigens bij andere onderwerpen nooit iemand een probleem van maakt).
Dat punt snap ik . lukraak rondsmijten is nooit goed. Maar ik mis in de opening, en alle daaropvolgende postings van het niveautje borrelpraat, werkelijk élke bijbelse notie hierin. Dat is toch het andere uitsterste?
/edit 2
Het gaat mij er niet om dat we Murat al dan niet veroordelen. Het gaat mij erom dat ik geleerd heb om als christen enige bescheidenheid te tonen als het gaat om andermans zonden, omdat ik zelf niet beter ben.
Oordelen moet, maar dat is aan de overheid. Ons een beetje vergapen aan andermans slechtheid heeft niets, maar dan ook niets met veroordelen te maken.
/edit 3:
Op dit forum gaat het vaak om prinicipele standpunten. De houding die we aan dienen te nemen ten opzichte van anderen (ook criminelen) is voor mij een bijzonder principieel standpunt, waarvoor ik mijn beoordeling uit de Bijbel haal. Deze principiele stellingname dan omverhalen met de terminologie 'kinderachtig' stoort mij dan ook buitengewoon.
[Aangepast op 20/4/05 door arend]
Je zou hem een aai over zijn bol geven en zeggen: tja, jij kunt er niks aan doen. Je hebt ook zo'n moeilijke jeugd gehad. Niet weer doen hoor de volgende keer.
Zou je ook zo reageren als die Murat jou vader had vermoord??????????
Je zou hem een aai over zijn bol geven en zeggen: tja, jij kunt er niks aan doen. Je hebt ook zo'n moeilijke jeugd gehad. Niet weer doen hoor de volgende keer.
Nou, ik heb toevallig wel iets dergelijks meegemaakt in mijn naaste familie. Ik wil hier niet verder over uit wijden.Toch ben ik het met Arend en Mariken eens. En dat haal ik uit de Bijbel
Wij moeten zelfs onze vijanden liefhebben. Ook als dat pijn doet!!!
Nou, ik heb toevallig wel iets dergelijks meegemaakt in mijn naaste familie. Ik wil hier niet verder over uit wijden.Toch ben ik het met Arend en Mariken eens. En dat haal ik uit de Bijbel
Wij moeten zelfs onze vijanden liefhebben. Ook als dat pijn doet!!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Oorspronkelijk gepost door Bacoidd, Maar we weten allemaal wat Tuk bedoeld.Oorspronkelijk gepost door nicnameZoiets gebeurt maar 1 keerOorspronkelijk gepost door tukkertje
Zou je ook zo reageren als die Murat jou vader had vermoord??????????
(...)
.... Niet weer doen hoor de volgende keer.:eur

lieverd,
Ik probeer de hele tijd al niks anders dan wat we altijd al doen hier op dit forum: met de bijbel in de hand naar de actualiteit kijken.
de enige reactie die ik krijg is in de zin van 'wat zou jij doen, een aani over de bol?'.
Terwijl ik DUIDELIJK aangeef dat ik het NIET voor deze jongen opneem.
Er volgen reacties waaruit blijkt dat al mijn postings gewoon worden genegeerd, en er alles alleen maar op de linkse toer wordt gegooid.
als je 3 keer met argumenten komt, en 3 keer worden je woorden verdraait. wat moeten we daar dán van vinden?
Ja, daar wordt ik ook een beetje sneu van.
Ik probeer de hele tijd al niks anders dan wat we altijd al doen hier op dit forum: met de bijbel in de hand naar de actualiteit kijken.
de enige reactie die ik krijg is in de zin van 'wat zou jij doen, een aani over de bol?'.
Terwijl ik DUIDELIJK aangeef dat ik het NIET voor deze jongen opneem.
Er volgen reacties waaruit blijkt dat al mijn postings gewoon worden genegeerd, en er alles alleen maar op de linkse toer wordt gegooid.
als je 3 keer met argumenten komt, en 3 keer worden je woorden verdraait. wat moeten we daar dán van vinden?
Ja, daar wordt ik ook een beetje sneu van.