Actie tegen komst koningin Beatrix in Boxtel
ik denk omdat ze het gezeur van de roomsen allang zat is, laat die de paus begraven in Rome of Polen of kan mij het schelen waar, daar hoeft de rest van de wereld niet mee lastig gevallen te worden, wát een hysterisch gezeur zegOorspronkelijk gepost door Lambertus
. . .
Oja waarom heb trix nog niet gereageerd in het openbaar?
en om de achtertuin van de paus een land te noemen, ze doen maar, betekend totaal niks
Maxima heeft er verstandig aan gedaan thuis te blijven, we hebben daar niks te zoeken
Ja respect ....daar heb je gelijk in ...sorry ....
Maar blijft nog steeds de vraag waarom het Koninklijkhuis nog niet gereageerd heeft ?
Ik bedoel .....zij zullen de media toch ook wel volgen ? En ik denk dat beidde denominaties haar woord en reden wel willen weten (buiten het feit dat ze niet RK zijn)
mijn ouders bivoorbeeld hebben veel respect voor hun en die zijn .....tja geloof het of niet maar...ze zijn RK

[Aangepast op 12/4/05 door Lambertus]
Maar blijft nog steeds de vraag waarom het Koninklijkhuis nog niet gereageerd heeft ?
Ik bedoel .....zij zullen de media toch ook wel volgen ? En ik denk dat beidde denominaties haar woord en reden wel willen weten (buiten het feit dat ze niet RK zijn)
mijn ouders bivoorbeeld hebben veel respect voor hun en die zijn .....tja geloof het of niet maar...ze zijn RK

Helemaal mee eens!! Wél is het zo dat die bezoekjes aan de herdenkingsdiensten een privé-karakter hebben, en geen staatsaangelegenheid is, hoewel uiteraard ook hier de presidentiele verantwoordelijkheid geldt....Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Leonis
Ik ben het voor een groot deel eens maar .... dan had de KOnigin ook niet de Paus moeten ontvangen in 1985 .
Ik bedoel daarmee het volgende als nederland (het protestantse deel dan) het niet eens is met Rome ontvang Rome dan ook niet op de thee
Ik vind dat je dan met twee maten meet en er is geen één Katholiek die zegt of see dat je dat wel moet doen maar neem dan een stadpuntpunt in van begin tot eind !
Tuurlijk ik ga ook niet iets doen wat me niet aanstaat maar blijf en blijf dat ook dan doen ! Ga niet achteraf een requim volgen terwijl je het er niet eens mee bent !
Spreek je dan duidelijk uit voor beidde partijen
Kijk van Maxima vind ik het iets ongeloofelijks of ze nu wel of niet in verwachting is maar dan had ze een brief of een verkondiging kunnen geven en zo zwanger is ze nu ook weer niet om naar Rome te vliegen! Voor mij als als RK heeft zij zich behoorlijk in de nek laten kijken en gloof me een Chriten val ik niet af en zeker niet een van mijn denominatie maar....
Oja waarom heb trix nog niet gereageerd in het openbaar?
Wat betreft Kersten: dat was een predikant en mede-oprichter van de Gereformeerde Gemeenten. Verder was hij de oprichter van de SGP en daarvan geruime tijd fractievoorzitter.
Hartelijke groet,
De paus is in 1985 bij de koningin 'op de koffie' geweest. Ik denk dat ze hem gewoon verteld heeft waar het op staat. Niemand is er bij geweest en de paus heeft alleen gezegd dat 'het gezellig' was en zo.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Complimenten voor onze koningin!
Haar zoon heeft m.i. niets te zoeken bij een mis n.a.v. het overlijden van de paus.
Wat mij betreft had Balkenende ook thuis mogen blijven.
Met al die wereldleiders, m.i. veel te veel eer voor iemand die op de stoel van Christus gaat zitten!!!
Het bijwonen van de begrafenis door kardinaal Simonis is m.i. meer dan voldoende namens Nederland.
Haar zoon heeft m.i. niets te zoeken bij een mis n.a.v. het overlijden van de paus.
Wat mij betreft had Balkenende ook thuis mogen blijven.
Met al die wereldleiders, m.i. veel te veel eer voor iemand die op de stoel van Christus gaat zitten!!!
Het bijwonen van de begrafenis door kardinaal Simonis is m.i. meer dan voldoende namens Nederland.
Ik kom in dit topic regelmatig het woord 'dialoog' tegen.
Bij een dialoog is er altijd sprake van tweerichtingsverkeer.
Doe mij maar een monoloog. Die van de gereformeerde leer van onze reformatoren.
Voor mannen als Calvijn was er richting Rome slechts sprake van eenrichtingsverkeer. Laten we daar maar aan vasthouden.
Bij een dialoog is er altijd sprake van tweerichtingsverkeer.
Doe mij maar een monoloog. Die van de gereformeerde leer van onze reformatoren.
Voor mannen als Calvijn was er richting Rome slechts sprake van eenrichtingsverkeer. Laten we daar maar aan vasthouden.
Best eng om andermans mening te horen nietwaar?! :%Oorspronkelijk gepost door aortaDoe mij maar een monoloog. Die van de gereformeerde leer van onze reformatoren.
Lambertus, je hebt t continu over demonisering... voel jij je gedemoniseerd dan?!
Matthijs, voor een groot deel ben ik het absoluut met je eens maar ik ben van mening dat jij je zegje ook wel anders in kan pakken. Dus je hebt maar weinig respect voor de mens die anders denkt dat de GG leert?! Eigenlijk liefdeloos dus?! Respect tonen wil niet zeggen dat je er mee eens bent. Respect is m.i meer een mens zien achter een mening/godsdienst/geloofsstroming etc.Matthijs
Desalniettemin hebben wij de leer van Rooms Katholieke Kerk absoluut niet te erkennen en te respecteren. De mis is een vervloekte afgoderij! Omdat de mis leert dat de levenden en de doden niet door het lijden van Christus vergeving van zonden hebben, tenzij dat Christus nog dagelijks voor hen van de mispriesters geofferd worde, en dat Christus lichamelijk onder de gestalte des broods en wijns is, en daarom ook daarin moet aangebeden worden. En daarom is de Mis in de grond niets anders, dan een verloochening van de enige offerande en van het lijden van de Heere Jezus Christus.
Dat wordt ons geleerd vanuit onze kerk.
Je hoeft er niet mee eens te zijn en tuurlijk mag je (moet je misschien ook wel) in discussie.
Respect voor de ander (Heb de naaste lief als jezelf) is ons opgedragen door onze Heer.Daphne Waarom blijven we wederzijds kwetsen?
Noemt men dit het Koninkrijk van God opbouwen??!
Houd je beter bezig met zaken welk wel van belang zijn voor Gods Koninkrijk, zoals elkaar met liefde bejegenen, elkaar van de Liefde van Christus vertellen, elkaar opbouwen in geloof inplaats van dit (wederzijdse gekonkel...)
Wat mensen die niet geloven facineren 'de liefde' die de gelovigen hebben en uitstralen hoor je wel eens...
Maak ons tot een stralend licht
voor de volken,
een stralend licht
voor de mensen om ons heen.
Tot de wereld ziet
wie haar het leven geeft.
Laat het schijnen door ons heen.
Maak ons tot een woord
van hoop voor de volken,
een levend woord
Tot de wereld weet
dat U verlossing geeft.
Uw genade door ons heen.
Maak ons tot een zegening
voor de volken, een zegening
Tot de wereld weet
wie elke schuld vergeeft.
Uw genezing door ons heen.
Maak ons tot een vrolijk lied
voor de volken, een lied van dank
Tot de wereld zingt
voor degeen die eeuwig leeft.
Laat het klinken door ons heen.
En bouw uw koninkrijk
in de volken, uw wil geschied'
in de mensen om ons heen.
Tot de wereld weet
dat Jezus Christus heerst.
Bouw uw koninkrijk in ons.
Bouw uw koninkrijk op aard'!
muziek er bij klik hier
Het gaat om Christus mensen...!!!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Daphne, heb je wel eens van het spreekwoord: 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden' gehoord? De harde woorden van Matthijs komen uit de Cathechismus, die (neem ik aan) ook door jou beleden wordt....Oorspronkelijk gepost door DaphneMatthijs, voor een groot deel ben ik het absoluut met je eens maar ik ben van mening dat jij je zegje ook wel anders in kan pakken. Dus je hebt maar weinig respect voor de mens die anders denkt dat de GG leert?! Eigenlijk liefdeloos dus?! Respect tonen wil niet zeggen dat je er mee eens bent. Respect is m.i meer een mens zien achter een mening/godsdienst/geloofsstroming etc.Matthijs
Desalniettemin hebben wij de leer van Rooms Katholieke Kerk absoluut niet te erkennen en te respecteren. De mis is een vervloekte afgoderij! Omdat de mis leert dat de levenden en de doden niet door het lijden van Christus vergeving van zonden hebben, tenzij dat Christus nog dagelijks voor hen van de mispriesters geofferd worde, en dat Christus lichamelijk onder de gestalte des broods en wijns is, en daarom ook daarin moet aangebeden worden. En daarom is de Mis in de grond niets anders, dan een verloochening van de enige offerande en van het lijden van de Heere Jezus Christus.
Dat wordt ons geleerd vanuit onze kerk.
Je hoeft er niet mee eens te zijn en tuurlijk mag je (moet je misschien ook wel) in discussie.
Vanuit de Roomse leer wordt niemand buiten de Roomse kerk zalig en mogen protestanten de naam kerk niet eens gebruiken.... Nou, steek die maar in je zak.
Wat dat betreft is jouw liefde voor Rome dus erg eenzijdig en m.i. ook misplaatst.
Tsss....
Ik verbaas me werkelijk enorm over de reacties. En wat wordt er veel met elkaar verward!!
Als de koningin de paus ontvangt, dan doet zij dat namens Nederland. Dus het is dan puur een staatsaangelegenheid. Dat de koningin de paus 'de waarheid' zou hebben gezegd, is hoogstwaarschijnlijk gewoon onzin: immers, een dergelijk bezoek bestaat uit de gewoonlijke plechtigheden, maar meer ook niet. Beledigen of harde noten kraken is er al helemaal niet bij: dat is belediging van het andere staatshoofd, en dat zou schade kunnen berokkenen aan de wederzijdse relaties.
Wat betreft het woord dialoog: ik bedoel met dialoog: het uitwisselen van elkaars argumenten. Meer niet. Het is werkelijk ontstellend dat er een pleidooi wordt gehouden voor een monoloog. Dát is juist kenmerkend voor de RKK! Degenen die niet bereid zijn tot een dialoog, kunnen zich dan beter van elke discussie onthouden, lijkt me...
Nogmaals: een dialoog is uitwisseling van argumenten en géén valse oecumene! Vraag en antwoord 80 van de HC blijft dan ook voluit staan! Maar...dat is hier helemaal niet in frage. Dan kan er beter een nieuwe topic worden gestart met als onderwerp het rooms-katholicisme an sich. Hier gaat het gewoon om de vraag of het juist en wenselijk was of ons koningshuis aanwezig was of niet.
Groet,
Ik verbaas me werkelijk enorm over de reacties. En wat wordt er veel met elkaar verward!!
Als de koningin de paus ontvangt, dan doet zij dat namens Nederland. Dus het is dan puur een staatsaangelegenheid. Dat de koningin de paus 'de waarheid' zou hebben gezegd, is hoogstwaarschijnlijk gewoon onzin: immers, een dergelijk bezoek bestaat uit de gewoonlijke plechtigheden, maar meer ook niet. Beledigen of harde noten kraken is er al helemaal niet bij: dat is belediging van het andere staatshoofd, en dat zou schade kunnen berokkenen aan de wederzijdse relaties.
Wat betreft het woord dialoog: ik bedoel met dialoog: het uitwisselen van elkaars argumenten. Meer niet. Het is werkelijk ontstellend dat er een pleidooi wordt gehouden voor een monoloog. Dát is juist kenmerkend voor de RKK! Degenen die niet bereid zijn tot een dialoog, kunnen zich dan beter van elke discussie onthouden, lijkt me...
Nogmaals: een dialoog is uitwisseling van argumenten en géén valse oecumene! Vraag en antwoord 80 van de HC blijft dan ook voluit staan! Maar...dat is hier helemaal niet in frage. Dan kan er beter een nieuwe topic worden gestart met als onderwerp het rooms-katholicisme an sich. Hier gaat het gewoon om de vraag of het juist en wenselijk was of ons koningshuis aanwezig was of niet.
Groet,
Gelukkig heeft God het laatste oordeel en niet de Leer. Geloven we niet alleen in 1 algemene katholieke kerk?~Oorspronkelijk gepost door PimVanuit de Roomse leer wordt niemand buiten de Roomse kerk zalig en mogen protestanten de naam kerk niet eens gebruiken.... Nou, steek die maar in je zak.
Wat dat betreft is jouw liefde voor Rome dus erg eenzijdig en m.i. ook misplaatst.
Mijn liefde voor rome, get real!!! Mijn liefde jegens de naaste bedoel je :% want schreef ik niet dat ik het voor een groot deel met Matthijs eens was?? (Waarom zou ik me eigenlijk ook verdedigen?! :t)
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."