Gezondheid!

Sport jij wel eens?

Ja, ik doe aan teamsport
5
17%
Ja, ik sport individueel in de sportschool
1
3%
Ja, ik sport individueel BUITEN de sportschool
5
17%
Ja, ik kijk sport
0
Geen stemmen
Ik zou t eigenlijk wel moeten doen maar... (Verklaar je nader!)
11
37%
Nee! (Verklaar je nader!)
8
27%

Totaal aantal stemmen: 30

BJD

Bericht door BJD »

Breekijzertje schreef:Sport is gericht fysiek de grenzen opzoeken.
Dat is jouw defenitie. Van Dale zegt dit

sport (de ~, ~en)
1 lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden
Marnix

Bericht door Marnix »

ik sport wel aardig wat.

Ik tafeltennis... 1 of 2 x trainen in de week, 1x in de week competitie. Het is redelijk individueel, hoewel je competitie wel in teams speelt, maar de wedstrijden speel je wel alleen :) gezamelijke zit hem in coachen... en het dubbelspel. Speel wel op een aardig niveau. Doe het nu al 13,5 jaar.

Ik mountainbike verder regelmatig, vaak wel functioneel, op de fiets naar Ede of Wageningen... gewoon op de weg dan wel... af en toe ook wel eens gewoon een stuk fietsen.... in de lekkere maanden van het jaar af en toe even 20 minuten hardlopen, ook soms gewoon, soms naar mijn ouders toe...

Verder af en toe tennissen met een refobroeder op Papendal of met mijn vriendin in Wageningen en wel eens squashen... dan af en toe nog ergens ff voetballen.

Dat is het wel zo ongeveer... nou ja, poolen ook wel regelmatig, dat is officieel ook een sport. Net als darten en schaken :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
vlinder

Bericht door vlinder »

Ik beweeg niet extra, heb ingevuld dat ik dit wel zou moeten doen!
Ik ben nog ffies met de laatste loodjes voor opleiding bezig. Mijn scriptie is nu bijna af. Nog 2 klinische lessen en heb net laatste 2 toetsen afgerond met een mooi cijfer! (iets om dankbaar voor te zijn!!)
Toen Memento en ik nog niet getrouwd waren gingen we iedere woensdag intensief baantjes zwemmen. Nu ff niet i.v.m. opleiding.
Ik beweeg met mijn werk ook erg veel, ga bijna altijd op de fiets naar mijn werk en moet altijd trappen op om binnen te komen!
Het is niet zo dat ik een slechte conditie heb of kilo's teveel, maar het kan beter! Wil ook zeker weer wat gaan oppakken Zit aan badmintonnen of volleybal te denken..(vooral denken :mrgreen: :mrgreen: )
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Marnix

Bericht door Marnix »

vlinder schreef:Ik beweeg niet extra, heb ingevuld dat ik dit wel zou moeten doen!
Ik ben nog ffies met de laatste loodjes voor opleiding bezig. Mijn scriptie is nu bijna af. Nog 2 klinische lessen en heb net laatste 2 toetsen afgerond met een mooi cijfer! (iets om dankbaar voor te zijn!!)
Toen Memento en ik nog niet getrouwd waren gingen we iedere woensdag intensief baantjes zwemmen. Nu ff niet i.v.m. opleiding.
Ik beweeg met mijn werk ook erg veel, ga bijna altijd op de fiets naar mijn werk en moet altijd trappen op om binnen te komen!
Het is niet zo dat ik een slechte conditie heb of kilo's teveel, maar het kan beter! Wil ook zeker weer wat gaan oppakken Zit aan badmintonnen of volleybal te denken..(vooral denken :mrgreen: :mrgreen: )
hmmmm badminton.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix

Bericht door Marnix »

Het blijft verdacht rustig hier in dit topic. Sporten er echt zo weinig refo's :)

Overigens, en dat is zonder gein en ook niet kwetsend bedoeld, maar ik heb wel eens het idee dat refo's gemiddeld (en dan bedoel ik dit keer kwa gewicht) een stuk zwaarder zijn dan evangelico's enzo. Het gebeurt heel regelmatig dat ik ze zie lopen en denk: Nou, de inspanning van het lichaam is van weinig nut, maar als jij het gaat doen is het zeker wel functioneel cq. zinvol.
edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

Marnix schreef:Het blijft verdacht rustig hier in dit topic. Sporten er echt zo weinig refo's :)

Overigens, en dat is zonder gein en ook niet kwetsend bedoeld, maar ik heb wel eens het idee dat refo's gemiddeld (en dan bedoel ik dit keer kwa gewicht) een stuk zwaarder zijn dan evangelico's enzo. Het gebeurt heel regelmatig dat ik ze zie lopen en denk: Nou, de inspanning van het lichaam is van weinig nut, maar als jij het gaat doen is het zeker wel functioneel cq. zinvol.

Mmm... als ik zondag om me heen kijk in de kerk zie ik toch ook echt wel een hoop magere mensen zitten. :lol: Misschien heb je wel gelijk, ik heb daar niet zo'n zicht op. Sport wordt denk ik bij een hoop refo's al snel afgedaan als "Koning-tennis" of "Koning-voetbal". Hoewel ik het idee heb dat hier de laaste jaren wel verandering in komt en dat ook refo's steeds meer gaan sporten. Ik hoor regelmatig om me heen dat vrouwen op fitness ofzo gaan....
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik heb deze stelling die ik ooit bij een proefschrift las al eerder geciteerd: "De lichamelijke oefening is van weinig nut" geldt niet voor zware refos.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
edele strijdster

parsifal schreef:Ik heb deze stelling die ik ooit bij een proefschrift las al eerder geciteerd: "De lichamelijke oefening is van weinig nut" geldt niet voor zware refos.
En op welke manier heb je deze stelling verdedigt?
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Daphne

Bericht door Daphne »

Ik zou opzich wel naar de sportschool willen... maar dat is zo stomduur... dat ik daar van af zie! Trouwens dan zit je ook aan tijden vast en nu kan ik sporten wanneer ik wil!

Vanavond weer heerlijk een eind wandelen :D
Marnix

Bericht door Marnix »

Daphne schreef:Ik zou opzich wel naar de sportschool willen... maar dat is zo stomduur... dat ik daar van af zie! Trouwens dan zit je ook aan tijden vast en nu kan ik sporten wanneer ik wil!

Koop een fiets, ga lekker wandelen of hardlopen. Dan is het idd helemaal niet duur :)
parsifal

Bericht door parsifal »

edele strijdster schreef:
parsifal schreef:Ik heb deze stelling die ik ooit bij een proefschrift las al eerder geciteerd: "De lichamelijke oefening is van weinig nut" geldt niet voor zware refos.
Ik mocht geen stellingen bij mijn proefschrift doen. Ik hoefde hem dus niet te verdedigen. Ik zou dat bij deze stelling wel rustig doen trouwens.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Daphne

Bericht door Daphne »

Marnix schreef:
Daphne schreef:Ik zou opzich wel naar de sportschool willen... maar dat is zo stomduur... dat ik daar van af zie! Trouwens dan zit je ook aan tijden vast en nu kan ik sporten wanneer ik wil!

Koop een fiets, ga lekker wandelen of hardlopen. Dan is het idd helemaal niet duur :)

Da bedoel ik! (Fiets verbrand je minder dan lopend zeggen ze wel es)
edele strijdster

parsifal schreef:
edele strijdster schreef:
Ik mocht geen stellingen bij mijn proefschrift doen. Ik hoefde hem dus niet te verdedigen. Ik zou dat bij deze stelling wel rustig doen trouwens.
Zo sorrie, ik ben een klein beetje kippig vanavond! Ik las dat jij dit proefschrift had gemaakt, maar je las de stelling in een proefschrift. Da's andere koek :wink:

Was jij het met de stelling eens? Ik heb nl. het idee dat veel zware refo's er wel zo tegen aankijken om de reden die ik al eerder noemde!

Dan blijft alleen de vraag staan of het ook niet onze plicht is om toch aan lichamelijke oefening te doen. En het antwoord op de vraag welke activiteiten vallen onder lichamelijke oefening!
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Daphne

Bericht door Daphne »

Lache joh dat de optie: Ik kijk sport geheel niet is aangvinkt nog :)
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Daphne schreef:Lache joh dat de optie: Ik kijk sport geheel niet is aangvinkt nog :)
Terwijl elke degelijke refo toch op zolder kassie kijkt en 's maandags beter op de hoogte is van de uitslagen dan de gemiddelde heiden............ :D
Plaats reactie