Ook bekend met oudere muziek, die al dan niet zo moelijk is??Dianne schreef:Het ligt er aan wat onder echte orgels verstaan wordt. Ik heb één keer het kerkorgel van de GG in Veenendaal bespeeld. Dat is dan ook de enige keer. Speelt wel anders dan een 'huisorgel'!
Organisten aanwezig??
- Christiaan
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Tja, wat is oude muziek? De tijd van Bach? Ja, daar ben ik wel mee bekend.Christiaan schreef:Ook bekend met oudere muziek, die al dan niet zo moelijk is??Dianne schreef:Het ligt er aan wat onder echte orgels verstaan wordt. Ik heb één keer het kerkorgel van de GG in Veenendaal bespeeld. Dat is dan ook de enige keer. Speelt wel anders dan een 'huisorgel'!
Verder: ik heb wel muziekstukken, maar daar staat geen geboorte- en sterfdatum van de componist bij, dus van sommigen heb ik echt geen idee van welke periode ze zijn. Rheinberger, Benatzky, Monk, Morris (The Stranger of Galilee) bijvoorbeeld.
Ik ben trouwens meer van de muziek van Jan Zwart, Willem Hendrik Zwart, Feike Asma, e.d. en Bach vind ik ook mooi.

- Christiaan
Oude muziek noem ik Bach en daarvoor. Zoals Pachelbel.Dianne schreef:Tja, wat is oude muziek? De tijd van Bach? Ja, daar ben ik wel mee bekend.Christiaan schreef:Ook bekend met oudere muziek, die al dan niet zo moelijk is??Dianne schreef:Het ligt er aan wat onder echte orgels verstaan wordt. Ik heb één keer het kerkorgel van de GG in Veenendaal bespeeld. Dat is dan ook de enige keer. Speelt wel anders dan een 'huisorgel'!
Verder: ik heb wel muziekstukken, maar daar staat geen geboorte- en sterfdatum van de componist bij, dus van sommigen heb ik echt geen idee van welke periode ze zijn. Rheinberger, Benatzky, Monk, Morris (The Stranger of Galilee) bijvoorbeeld.
Ik ben trouwens meer van de muziek van Jan Zwart, Willem Hendrik Zwart, Feike Asma, e.d. en Bach vind ik ook mooi.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
- Christiaan
Vertel nu maar eens wat je daar mee wil zeggen??Hendrikus schreef:Kwam net een aardig artikel tegen:
http://www.ais.nl/ViaVitae/Artikelen/Pr ... elbank.htm
Want aardig zo´n artikel maar je hebt er vast een bedoeling mee
zeg maar eens?
- Christiaan
Wat dacht je van wat er onder de foto staat!!!Gian schreef:Dat haar bedoel je?
Die lengte is voor iedereen verboden, want voor vrouwen is het te kort, en voor mannen te lang.
- Christiaan
Dat laatste zal hopelijk niet gebeuren want anders is Hendrikus werkeloos. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Hendrikus schreef:Nee, die uitspraak: "De preek en de muziek zijn gelijkwaardig".Gian schreef:Dat haar bedoel je?
Muziek heeft bij de meeste broeders aldaar geen enkele waarde. Er zijn er die het liever vandaag dan morgen zouden afschaffen.
Aha...Hendrikus schreef:Nee, die uitspraak: "De preek en de muziek zijn gelijkwaardig".Gian schreef:Dat haar bedoel je?
Muziek heeft bij de meeste broeders aldaar geen enkele waarde. Er zijn er die het liever vandaag dan morgen zouden afschaffen.
In welke zin zouden ze gelijkwaardig zijn? Als medium ofzo?
Laatst gewijzigd door Gian op 16 sep 2006, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Geen idee. Ik heb het artikel niet gelezen, maar zag de aankondiging op orgelnieuws.nl.Gian schreef:In welke zin zouden ze gelijkwaardig zijn? In communicatieve zin ofzo?
Ben ook geen GG-organist, dus de broeders aldaar moeten maar denken wat ze denken willen. Ik vond het alleen wel een opmerkelijke kop voor zo'n GG-blad en ik vroeg me dus af hoe de achterban hierover zal denken.
Als je wlt weten hoe ik er over denk, zal het niet verassend voor je zijn !Hendrikus schreef:Geen idee. Ik heb het artikel niet gelezen, maar zag de aankondiging op orgelnieuws.nl.Gian schreef:In welke zin zouden ze gelijkwaardig zijn? In communicatieve zin ofzo?
Ben ook geen GG-organist, dus de broeders aldaar moeten maar denken wat ze denken willen. Ik vond het alleen wel een opmerkelijke kop voor zo'n GG-blad en ik vroeg me dus af hoe de achterban hierover zal denken.
Ik kan me in die uitspraak absoluut NIET vinden !!
Maar het artikel lezen zou misschien een hoop kunnen verklaren.
Ben benieuwd wat de inhoud van dt artikel is !!
ik proef bij jou wel een beetje : ben ik mijn broeders hoeder !!??
Dat ben ik ook geneigd te zeggen.geledu schreef:Als je wlt weten hoe ik er over denk, zal het niet verassend voor je zijn !Hendrikus schreef:Geen idee. Ik heb het artikel niet gelezen, maar zag de aankondiging op orgelnieuws.nl.Gian schreef:In welke zin zouden ze gelijkwaardig zijn? In communicatieve zin ofzo?
Ik kan me in die uitspraak absoluut NIET vinden !!
Maar het artikel lezen zou misschien een hoop kunnen verklaren.
Ben benieuwd wat de inhoud van dt artikel is !!
Toch zou toch eerst het artikel willen lezen alvorens er een oordeel over te vellen. Wie weet is er een nuance aan te brengen. Tenslotte waren de psalmen ook een lied, en geloof ik dat het Evangelie ook op lied te verkondigen is.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.