ds. A.T. Vergunst komt naar Nederland!

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Johannes 3:16 schreef:
Pim schreef:
Adelbach schreef:De preek van ds. A.T.Vergunst die hij gisteren in Moerkapelle
hield staat op internet onder http://www.kerkomroep.nl
Tekst was Johannes 17:3
Ds AT Vergunst preekte gisteren in Moerkapelle (2x) over Lukas 7:38-50 en niet over Joh. 17.3!
De avonddienst die bij kerkomroep vermeldt staat bij Moerkapelle, gaat wel degelijk over Johannes 17:3 en ik hoor precies dezelfde preek als gisteren, toen ik Leiderdorp live bijwoonde...

Hoe zit het nu precies?
GG Moerkapelle staat niet op Kerkomroep. Volgens mij staat er onder Moerkapelle alleen een testpagina. Van wie die is weet ik niet.

Ik krijg eind deze week de bandjes van Moerkapelle en dan staan die 2 preken in no-time op PrekenWeb!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Kislev

Bericht door Kislev »

jacob schreef:
Adelbach schreef:Schitterend over die 'jonge soldaten in het leger'. Was erg zelf ook de hele dag.
lekker liggen snurken :P
:?:
jacob

Bericht door jacob »

Kislev schreef:
jacob schreef:
Adelbach schreef:Schitterend over die 'jonge soldaten in het leger'. Was erg zelf ook de hele dag.
lekker liggen snurken :P
:?:
Hij was de hele dag in Moerkapelle. En toen ging het niet over jonge soldaten. Dus ik vraag me dan af of hij wel geluisterd heeft. Maar geloof dat het allemaal een misverstandje is.
Adelbach

Bericht door Adelbach »

Nee hoor geen misverstand, maar tussendoor ging het even over een andere dienst in een andere kerk.
Kislev

Bericht door Kislev »

Adelbach schreef:Nee hoor geen misverstand, maar tussendoor ging het even over een andere dienst in een andere kerk.
Yep, ds. A.J. Gunst (zonder 'ver') ging gisteravond voor in Sint Philipsland.
TheKeimpe

Bericht door TheKeimpe »

Bij ons heeft ds. Vergunst gepreekt over de Kananese vrouw. Kostelijk!
HHKtE

Bericht door HHKtE »

Maar hij heeft bedankt voor het beroep van Bodegraven
Vincent

Bericht door Vincent »

TheKeimpe schreef:Bij ons heeft ds. Vergunst gepreekt over de Kananese vrouw. Kostelijk!
Gunst nog an toe, t heeft wel lekker gesmaakt zo te lezen :D
Petrus

Bericht door Petrus »

Even een zijdelingse vraag:

is die Ds Vergunst nou zó'n bijzonder persoon dat er zoveel ophef over gemaakt wordt?

er zijn zovéle zeer goede predikanten, maar daar hoor je nooit iemand over.

het riekt een héél klein beetje naar afgodisch zoals er over deze dominee gesproken wordt.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Petrus schreef:Even een zijdelingse vraag:

is die Ds Vergunst nou zó'n bijzonder persoon dat er zoveel ophef over gemaakt wordt?
Bijzonder: nee. Zeldzaam: ja, maar eventuele ophef is inderdaad wat overdreven.
Zie http://www.prekenweb.nl als je zelf wil horen.
Petrus schreef:er zijn zovéle zeer goede predikanten, maar daar hoor je nooit iemand over.
Klopt. Ook al vind je ze misschien wat rechts.:wink:
Petrus schreef:het riekt een héél klein beetje naar afgodisch zoals er over deze dominee gesproken wordt.

Afgodisch is niet goed, nee. Maar dat valt hier toch wel mee?
Duuk

Bericht door Duuk »

Petrus schreef:Even een zijdelingse vraag:

er zijn zovéle zeer goede predikanten, maar daar hoor je nooit iemand over.

het riekt een héél klein beetje naar afgodisch zoals er over deze dominee gesproken wordt.
Dat was mijn indruk ook een beetje. Geldt hier: wat je ver haalt is lekker?
Ik heb de beste man nog nooit gehoord, maar ik hoor genoeg predikanten die de mooite van het beluisteren waard zijn. Gewoon uit Nederland.
Petrus

Bericht door Petrus »

Ik heb vanavond een preek van deze ds. Vergunst beluisterd op prekenweb, maar kan niet écht onder de indruk komen van deze predikant.

goed, hij preekt heel helder de evangelische boodschap van zonde en vergeving door Christus Jezus, maar ik moet zeggen dat ik meer én meer bevlogen predikanten heb mogen beluisteren die mij dieper raakten dan ds Vergunst.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Op zich heb je, denk ik, wel enigszins gelijk, Petrus.

Het Koninkrijk Gods komt nooit met uiterlijk gelaat. En er mag ook nooit sprake zijn van een roemen: Ik ben van Paulus, en ik van Apollos; en ik van Cefas

Hoeveel botte (Hollandse?) nieuwsgierigheid zal hier niet meegespeeld hebben? (Mezelf ingesloten trouwens).
Een Amerikaanse dominee, die een aantal jaren in Nieuw-Zeeland staat, komt naar Nederland! Iemand van ver buiten de kaasstolp. Bovendien de zoon van een predikant die 25 jaar geleden heel veel betekend heeft voor de opbouw en uitbouw van de Gereformeerde Gemeente. Dan moeten we wel tegen elkaar zeggen: Wat zijt gij uitgegaan te aanschouwen?

Het gaat er niet om, wat heeft deze man ons te vertellen, maar wat heeft de Geest tot de gemeente, tot mij te zeggen.
Petrus

Bericht door Petrus »

@Tiberius.......

Kijk maar eens naar de optische topictitel: mét een uitroepteken............dat zó'n predikant zich verwaardigd naar Néderland te komen...nounounou dat ís me wat........dát spreekt er een beetje uit.

Niet dat het mogelijk zo bedoeld is, maar die indruk krijg ik er van.

Als ik luister naar Ds. van Boven (GG deValk/Wekerom) dan hoor ik een zéér bevlogen man die mij héél diep kan raken met het Woord Gods en dan récht gesneden zoals God het hem geeft te spreken.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Petrus schreef:Als ik luister naar Ds. van Boven (GG deValk/Wekerom) dan hoor ik een zéér bevlogen man die mij héél diep kan raken met het Woord Gods en dan récht gesneden zoals God het hem geeft te spreken.
Kijk, dat bedoel ik.
Dat de prediker helemaal wegvalt en alleen nog maar overblijft: Zo zegt de Heere.
Gesloten