Het is niet goed dat de mens alleen zij.....................

rekcor

Bericht door rekcor »

Lydianne schreef:Zo vind ik die beginzin van het huwelijksformulier ook moeilijk: (...), alsof je getrouwd moet zijn om tegenspoed en kruis te krijgen!
Dit snap ik niet. Als het hf zegt dat gehuwden tegenspoed e.d. te wachten staat, zegt datzelfde hf toch niet dat alleenstaanden een gemakkelijk leven hebben?

Vgl de zin 'in Turkije is het nu warm' betekent niet dat het hier in Nederland niet warm is.

Terzijde: ik vind het hf wel een beetje te negatief hoor. Natuurlijk heb je tegenspoed in het leven dankzij de zonde, maar God is er ook nog! Hij zorgt en bewaart ons!
Marnix

Bericht door Marnix »

rekcor schreef:
Lydianne schreef:Zo vind ik die beginzin van het huwelijksformulier ook moeilijk: (...), alsof je getrouwd moet zijn om tegenspoed en kruis te krijgen!
Dit snap ik niet. Als het hf zegt dat gehuwden tegenspoed e.d. te wachten staat, zegt datzelfde hf toch niet dat alleenstaanden een gemakkelijk leven hebben?

Vgl de zin 'in Turkije is het nu warm' betekent niet dat het hier in Nederland niet warm is.

Terzijde: ik vind het hf wel een beetje te negatief hoor. Natuurlijk heb je tegenspoed in het leven dankzij de zonde, maar God is er ook nog! Hij zorgt en bewaart ons!
Volgens mij staat in het doopformulier al dat het leven niets anders is dan een voortdurend sterven. :) Maar goed, Paulus geeft aan dat het huwelijk wel een belasting is voor getrouwden... en dat het voordeel van alleen zijn is dat je meer tijd hebt om je te richten op het dienen van God.

Maar goed, wat die zin in het huwelijksformulier betreft, je kan je problemen samen delen.... maar tegelijk kan dat ook zwaar zijn. Ik heb vooral deze kant gehoord: Als er iets is kan je dat met de ander delen, ben je ziek, dan kan de ander je troosten, heb je problemen, dan kan je daar samen doorheen. Maar vergeet ook de andere kant niet: Als de ander iets heeft krijg jij het ook, als de ander ziek is maak jij je ook zorgen, heeft de ander problemen, dan heb jij het ook... sterft je partner, dan slaat dat een diep gat in je leven. Het heeft twee kanten, een mooie kant... maar ook een kant die in het formulier als "tegenspoed en kruis" aangeduid is.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Er staat: Het is niet goed dat de mens alleen zij.........

Ik vraag me af wat God daarmee bedoelt heeft in het paradijs, want daar was alles goed.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

[Afbeelding]
refo

Bericht door refo »

Marnix schreef:
refo schreef:
Lizzy schreef:
memento schreef: De vraag is of dat een juiste weg is.

Enerzijds moeten we natuurlijk de middelen waarnemen. Anderszinds mogen we ook geloven dat God ons leven leidt, en dus (als het naar Zijn wil is) ons vanzelf iemand zal geven.
Inderdaad dat vraag ik me dus ook af of dat de juiste weg is.
Wàt als je beperkter bent en dus op minder bijeenkomsten o.i.d. komt.
Sjonge. Meen je dit nou? Zou je echt vaker naar die veemarkten willen? Nodig zelf eens wat mensen uit?
Het voordeel van de hier schertsend "veemarkten" genoemde happenings is dat je er nieuwe mensen kan ontmoeten... als je mensen utinodigt zijn het meestal bekenden.
Persoonlijk heb ik meer wat met een bepaald soort vakanties.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

refo schreef:
Marnix schreef:
refo schreef:
Lizzy schreef: Inderdaad dat vraag ik me dus ook af of dat de juiste weg is.
Wàt als je beperkter bent en dus op minder bijeenkomsten o.i.d. komt.
Sjonge. Meen je dit nou? Zou je echt vaker naar die veemarkten willen? Nodig zelf eens wat mensen uit?
Het voordeel van de hier schertsend "veemarkten" genoemde happenings is dat je er nieuwe mensen kan ontmoeten... als je mensen utinodigt zijn het meestal bekenden.
Een beetje een loze opmerking vind ik maarja....

Afbeelding
Marnix

Bericht door Marnix »

Lizzy schreef:
refo schreef:
Marnix schreef:
refo schreef: Sjonge. Meen je dit nou? Zou je echt vaker naar die veemarkten willen? Nodig zelf eens wat mensen uit?
Een beetje een loze opmerking vind ik maarja....
Hm ik snap hem wel... een vakantie met een chr. reisorganisatie heeft in het verleden al heel wat stelletjes opgeleverd :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Ach, als je je een beetje eenzaam voelt, ga je toch effe het forum op?
:lol: :mrgreen:
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Afgewezen schreef:Ach, als je je een beetje eenzaam voelt, ga je toch effe het forum op?
:lol: :mrgreen:
Nou joh dat helpt enorm :|

Afbeelding
Adorote

Bericht door Adorote »

Of het niet goed is dat de mens alleen is is nog maar de vraag;er is niets mis met je eigen gezelschap zijn of alleen zijn met je zelf.En eenzaamheid,als het goed is ken de Christen dat niet, Hij is altijd bij ons zo ook Zijn Heilige Engelen.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Adorote schreef:Of het niet goed is dat de mens alleen is is nog maar de vraag;er is niets mis met je eigen gezelschap zijn of alleen zijn met je zelf.En eenzaamheid,als het goed is ken de Christen dat niet, Hij is altijd bij ons zo ook Zijn Heilige Engelen.
"Twee zijn beter dan één...", Predi. 4:9-12.
henri

Bericht door henri »

Adorote schreef:Of het niet goed is dat de mens alleen is is nog maar de vraag;er is niets mis met je eigen gezelschap zijn of alleen zijn met je zelf.En eenzaamheid,als het goed is ken de Christen dat niet, Hij is altijd bij ons zo ook Zijn Heilige Engelen.
in de trant van "Eenzaam, maar niet alleen"?
Als elk mens zich zo zou opstellen, hoe kunnen we dan voldoen aan de opdracht van God om heen te gaan en ons te vermenigvuldigen?
Daarom: "Het is niet goed dat de mens alleen zij."
God heeft ons geen kalme reis beloofd, maar wel een behouden aankomst
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

henri schreef:
Als elk mens zich zo zou opstellen, hoe kunnen we dan voldoen aan de opdracht van God om heen te gaan en ons te vermenigvuldigen?
...Zo zijn allen die de leeftijd hebben en de gave der onthouding niet bezitten, naar het bevel van God genoodzaakt en geroepen het huwelijk aan te gaan.....
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Adorote

Bericht door Adorote »

JolandaOudshoorn schreef:
henri schreef:
...Zo zijn allen die de leeftijd hebben en de gave der onthouding niet bezitten, naar het bevel van God genoodzaakt en geroepen het huwelijk aan te gaan.....

Wie zegt dat iedereen maar zou moeten trouwen , en wat is er mis met alleen zijn ,niets helemaal niets.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Adorote schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
henri schreef:

Wie zegt dat iedereen maar zou moeten trouwen , en wat is er mis met alleen zijn ,niets helemaal niets.
Niemand zegt hier iedereen
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie