"Ons troostboek" van ds. Moerkerken
- Miscanthus
Ja,Oorspronkelijk gepost door memento
Mn ouders hebben m gekocht. Ik zal er eens een paar zondagen uit lezen. Tot die tijd geen commentaar mijnerzijds. Reageren zonder kennis van zaken is toch alleen maar niets anders dan het spuien van vooroordelen...
en nou doe ik net zoals Adrianus deed: we weten alebei wel uit welke hoek de wind waait...
Ik zal verder niet meer reageren voordat ik het zelf heb gezien heb...
[Aangepast op 17/2/05 door Miscanthus]
Oorspronkelijk gepost door jakobmarin
Heeft iemand al geluisterd of gelezen in de uitleg van de HC van ds. Moerkerken? Dit boek is vanaf eind vorig jaar beschikbaar.
Bij ons lezen ze het in de kerk iedere zondag.
Wat zijn jullie ervaringen?
De Saambinder lezend was collega ds. De Heer er erg blij mee, i.i.g.
Vraagje: wat bedoel je precies met "Bij ons lezen ze het in de kerk iedere zondag".
mvrgr.
RvP
omdat ik wel heel veel boeken in huis hebOorspronkelijk gepost door elbertHoe weet je dan dat de citaten uit hun verband zijn gerukt? :puOorspronkelijk gepost door MatthijsHoeveel procent van de lezers zullen dat doen denk je?Oorspronkelijk gepost door wimHeb je de aanbeveling in dat boek gemist de geciteerde bronnen zelf te onderzoeken?Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Zijn boek heb ik. Een hoop korte citaten. Uit z'n verband gerukte citaten.
Niet iedereen heeft een bibliotheek thuis.
Welk sitaat wordt uit het verband geciteerd?Oorspronkelijk gepost door Matthijsomdat ik wel heel veel boeken in huis hebOorspronkelijk gepost door elbertHoe weet je dan dat de citaten uit hun verband zijn gerukt? :puOorspronkelijk gepost door MatthijsHoeveel procent van de lezers zullen dat doen denk je?Oorspronkelijk gepost door wim Heb je de aanbeveling in dat boek gemist de geciteerde bronnen zelf te onderzoeken?
Behalve een enkele fout moet ik toch minstens enkele tientallen ciataten hebben alvorens te geloven dat er opzet in het spel is.
Afijn, die citaten komen toch niet, dat weet ik nu al.
Zeker de klok ergens horen luiden....
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Als ik lees dat hij ds. van der Groe citeerd, en de rest van z'n boek (globaal doorgenomen), dan is het toch wel ff wat anders mi.Oorspronkelijk gepost door GianWelk sitaat wordt uit het verband geciteerd?Oorspronkelijk gepost door Matthijsomdat ik wel heel veel boeken in huis hebOorspronkelijk gepost door elbertHoe weet je dan dat de citaten uit hun verband zijn gerukt? :puOorspronkelijk gepost door Matthijs Hoeveel procent van de lezers zullen dat doen denk je?
Behalve een enkele fout moet ik toch minstens enkele tientallen ciataten hebben alvorens te geloven dat er opzet in het spel is.
Afijn, die citaten komen toch niet, dat weet ik nu al.
Zeker de klok ergens horen luiden....
Matthijs
Beste Jongere,
Al ben je het met elke letter en spatie van het boek oneens moet dit te zeggen zijn zonder ingrijpen van de mod. Of zou dat al niet meer kunnen? Probeer eens een herhaling te beluisteren van het oog op morgen van vandaag (gisteren? :! 17 feb. 11 tot 12 uur) en dan de discussie tussen Nawijn (LPF) en ...? (Leefbaar Utrecht). Voordat de presentator ze had voorgesteld begonnen ze elkaar uit te schelden en dit hielden ze tien minuten vol. Ik vraag me ook af of ze ooit nog wel eens goed met elkaar zullen kunnen discussïeren. Ik hoop niet dat deze discussie al zover is gevorderd. Vanaf de allereerste reactie lijkt het er al akelig op.
Ik moet je wel gelijk geven. Ik had echter één vraagje... Wat bedoel je met. Bij mij lezen ze het iedere zondag voor?
mvrgr.
RvP
Al ben je het met elke letter en spatie van het boek oneens moet dit te zeggen zijn zonder ingrijpen van de mod. Of zou dat al niet meer kunnen? Probeer eens een herhaling te beluisteren van het oog op morgen van vandaag (gisteren? :! 17 feb. 11 tot 12 uur) en dan de discussie tussen Nawijn (LPF) en ...? (Leefbaar Utrecht). Voordat de presentator ze had voorgesteld begonnen ze elkaar uit te schelden en dit hielden ze tien minuten vol. Ik vraag me ook af of ze ooit nog wel eens goed met elkaar zullen kunnen discussïeren. Ik hoop niet dat deze discussie al zover is gevorderd. Vanaf de allereerste reactie lijkt het er al akelig op.
Ik moet je wel gelijk geven. Ik had echter één vraagje... Wat bedoel je met. Bij mij lezen ze het iedere zondag voor?
mvrgr.
RvP
Als ik dat woord vooraf lees kan ik het bijna niet geloven. Heeft de ds echt een boek geschreven waar niks nieuws in staat? Maar waarom dan? De redenen die hij opgeeft snap ik echt niet. Als er zulke voortreffelijk werken zijn, kunnen die toch bestudeerd worden?
Be yourself, there are plenty of others.
Persoonlijk zou ik de door jongere geciteerde zin zo formuleren:
Kom, laten we dan verzoening zoeken voor onze schuld in Zijn bloed, reiniging voor onze smet in Zijn Geest, verlossing van de macht der zonden in Zijn kracht.
Dat is ook wat meer in overeenstemming met Hebr 4:16
Kom, laten we dan verzoening zoeken voor onze schuld in Zijn bloed, reiniging voor onze smet in Zijn Geest, verlossing van de macht der zonden in Zijn kracht.
Dat is ook wat meer in overeenstemming met Hebr 4:16
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.