Mee eens, maar toch laat ik liever het oordeel dan aan God over, en ga ik van tevoren niet al vaststellen dat zo iemand die wel in Jezus Christus gelooft en Hem wil volgen, maar op dit punt de mist in gaat, niet gered wordt. Want iemand kan nog wel in Jezus Christus als Verlosser geloven en in eeuwige heerlijkheid, zonder in eeuwige straf te geloven. Zou God dan zeggen: Als je ook in eeuwige straf had geloofd had je eeuwige zaligheid ontvangen, omdat je niet in eeuwige straf geloofde krijg je die nu?memento schreef:Over het woord 'eeuwig' in het OT kan getwist worden. Echter het NT woord, Aion, kan wel degelijk eeuwig betekenen. Onderzoek bij klassieke schrijvers heeft uitgewezen dat Plato (e.a.) het woord in de betekenis van 'eeuwig' gebruiken. Onterecht wordt dus door vele dwaalleraars de eeuwigheid geloochend; het woord aion geeft daar, simpelweg, geen enkele aanleiding toe.
En ja, Marnix, de eeuwige straf, en eeuwige heerlijkheid, zijn kernpunten van het evangelie. Zonder die punten wordt het evangelie krachteloos. Het ontkennen ervan is dus een ontkrachten van het gehele evangelie. Daarbij zijn het geen christenen, daar ze de uitspraken van de eucomene concilies niet volgen, die belijden te geloven in 'het eeuwige leven'.
Ik denk dat we daar mee moeten uitkijken.