Hier moet de opener van dit topic dan maar antwoord op geven. Dus Gert10, ga je gang!Ik denk niet dat de opener van die topic dit bedoelde. Dat is namelijk zo vreemd geschreven dat er eigenlijk niets uit te halen is.
Ik wijs je op mijn eerdere posting; die ik nog wel even wil herhalen omdat hij heel kernachtig is: We moeten ons bekeren, en we kunnen het niet. Twee bijbelse waarheden, die een paradox vormen, en ons tot Christus uit moeten drijven.Stelling: WIJ moeten ons bekeren. Indien we dit doen, komt dit enkel omdat God ons die wil en kracht heeft gegeven. Dat is de boodschap van de bijbel en de DL.
Toon maar eens aan dat het andersom is.
Ik ging met deze uitspraken in op Jacob, die aangeeft dat er bij hem in de kerk (te) veel wordt gezegd dat Gods volk nog maar een "klein hoopske" is.AartJan schreef:
En hoevaak staat er niet in de bijbel dat Jacob klein geworden is?
Amos zegt het 2 keer in 1 hoofdstuk. Dat hoofdstuk gaat over een naderend oordeel. Niet over de onmogelijkheid van bekering.
AartJan schreef:
Is er iets onbijbels aan om te zeggen dat er weinigen uitverkoren zijn, en velen geroepen?
Heeft dat iets te maken met bekering of niet? Wat staat er die gelijkenis? Hield de koning ze tegen? Of wilden ze niet?
Maar het heeft wel degelijk ook met de bekering te maken. In de bijbel staat ook dat het lichter is dat er een kemel door het oog van de naald gaat, en ook dat het een "moeilijk zalig worden" is.
Paradoxaal genoeg lees ik vandaag in een "refo-krant" (geen "evo-krant" dus), dat er volgens schattingen ongeveer 2,1 miljard christenen op de wereld zijn... Ongeveer 1/3 van de wereldbevolking, ruw geschat...