Koopzondagen laten voor wat ze zijn.....

marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Het is ook niet zo moeilijk om daar consequent in te zijn lijkt me.

We hebben toch jaaaren zonder gekund...!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ik doelde met name op koopzondagen, zoals winkels en zwembaden. Gewoon niet heen gaan, ook al doet iedereen om je heen het wel.

Kijk, dingen als ANWB enzo... ik heb wel eens gehoord, dat een predikant zondag zonder benzine stond. Tja, wat moet je dan...
Dan ben ik het wel met je eens: Nood breekt wet!
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door Pink Ivy
Wij hebben nooit een koopzondag... of 1 a 2 keer in het jaar.. In utrecht wel maar ik blijf liever thuis of moet werken..

tja ik werk in een zwembad, die is ook open op zondag... Ik heb er geen problemen, verdien dan 160 procent.. Maar zou daar iets op tegen kunnen zijn?
Mis je niet de kerkdienst.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Kijk, een kerkdienst mis je ook, als je in de verzorging werkt.

Ik ken mensen in m'n buurt, die als eis stellen; dat ze één keer per zondag minimaal naar de kerk kunnen. Het gaat dan om mensen die in de verzorging werken.

Maar vooral je houding is belangrijk
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Dat was een van de dingen waar mijn man - Amerikaan - het meest enthousiast over is in Nederland, de winkels dicht , die rust......
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

Margriet, dan is Duitsland een beter voorbeeld daar is op feestdagen echt alles dicht, al heb ik vernomen dat het roer daar ook omgaat.
Maar Nieuwjaarsdag, Goede Vrijdag, 2e Paasdag enz. tot nog toe waren mijn waarnemingen dat ALLES potdicht was.
Nu schijnen duitse ondernemingen wel geklaagd te hebben dat de gemiddelde duitser te veel vrij is en te weinig uren maakt. De winkels waren vroeger zelfs op zaterdag al om 13.00 uur dicht. Goed, dit kan onhandig zijn maar het heeft ook wel wat. Is er ook tijd voor andere dingen (hopelijk wel goede dingen!)

Nog 1 detail dan: hier is het op 24 dec. een massale winkeljacht die voorbereidingen doet men in Duitsland al een dag eerder. Na 13.00 uur kun je een kanon afschieten en begeeft men zich in familiekring.
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

Als ik zondags werk mis ik een kerkdienst, als ik niet werk ook dus wat dat betreft maakt het niet uit.

maar zouden jullie dan niet gaan zwemmen op een zondag. Ik wil natuurlijk niet meteen generalisren. Maar afgelopen zondag was er toch een groep gereformeerde meisjes/vrouwen (14 vrouwen in rok en 1 niet, ja sorry maar dat spreekt voor zich) die gingen zwemmen. Maar zwemmen kan toch ook heel rustgevend zijn?
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door Pink Ivy
Als ik zondags werk mis ik een kerkdienst, als ik niet werk ook dus wat dat betreft maakt het niet uit.

maar zouden jullie dan niet gaan zwemmen op een zondag. Ik wil natuurlijk niet meteen generalisren. Maar afgelopen zondag was er toch een groep gereformeerde meisjes/vrouwen (14 vrouwen in rok en 1 niet, ja sorry maar dat spreekt voor zich) die gingen zwemmen. Maar zwemmen kan toch ook heel rustgevend zijn?
Totaal iets anders en onvervangbaar voor een H. Mis.
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

ik zeg toch ook niet dat het hetzelfde is of vervangbaar is...
Plaats reactie