Oorspronkelijk gepost door Maninne
Uit een "betrouwbare" bron hoorde ik dat het toch een feit is dat ze samengaan, hmm ik moet het eerst nog zien hoor!
't Lijkt me sterk, maar ja zoals ik al zei, je weet maar nooit hier in dat kikkerlandje.Hoe zou die krant dan gaan heten? RND of zo??? :t
Of het een fusie of een overname is weet je als buitenstaander pas achteraf. Als je ziet op welke plekken de partijen hun mensen hebben weten weg te zetten, in de redacties, hoofdredactie, raad van bestuur, etc. Hoe ze het nu noemen is niet zo belangrijk. Maar het RD is bijna twee keer zo groot, dat geeft al aan wie de eerste viool speelt.
Ik vind het overigens prima hoor. Een RD waar even een frisse wind doorheen gaat, even aan de boom geschud, lijkt me een prima krant. Dat het ND verdwijnt is op zich jammer want dan is er geen andere speler meer in het dagbladenveld (behalve het Fries Dagblad, da's nog weer kleiner dan het ND). Als het RD dan (na de overname/fusie) de berichtgeving kleurt is er geen medium meer dat iets anders zegt. Op den duur kan dat een gevaarlijke versmalling veroorzaken. Het "onafhankelijk opinieblad voor de gereformeerde gezindte" kon nog wel eens heel hard nodig zijn.