Het RD en het ND gaan fuseren

Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Maninne
Je weet maar nooit in deze tegenwoordige tijd, het verbaast me aan de ene kant wel, maar aan de andere kant, tegenwoordig kun je van alles verwachten in dit landje :t
Als kleine kranten zal je wel moeten. Schaalvergroting is de enige manier om te overleven. Dus begrijpen doe ik het wel.

Misschien komt sport wel in een aparte bijlage die je erbij kunt nemen of niet.
limosa

Bericht door limosa »

Mmm, oplage is toch minder dan ik dacht. Misschien is wat verder in elkaar schuiven toch wel noodzaak . . . Afwachten maar.

Hierbij wat oplagegegevens van derde kwartaal 2003:

[font=Courier New]Algemeen Dagblad 301.698
Barneveldse Krant 11.432
De Dordtenaar 30.479
De Telegraaf 802.612
De Volkskrant 310.500
Friesch Dagblad 20.745
Goudsche Courant 13.081
Nederlands Dagblad 33.057
NRC Handelsblad 253.611
Provinciale Zeeuwse Courant 62.165
Reformatorisch Dagblad 58.810
Trouw 106.964 [/font]
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Als kleine kranten zal je wel moeten. Schaalvergroting is de enige manier om te overleven. Dus begrijpen doe ik het wel.

Misschien komt sport wel in een aparte bijlage die je erbij kunt nemen of niet.
Ik kan me bij een sportbijlage onder de RD-vlag toch echt niks voorstellen. Er staat boven de hoofdredactie nog een stichting waarin vertegenwoordigers van verschillende kerken vertegenwoordigd zijn en die hebben als het op deze punten aankomt nog een behoorlijke invloed. Verder vraag ik me af of een zo principiele verandering niet eerst op een aandeelhoudersvergadering besproken wordt?
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Crematies en sport komen niet zo veel voor in het ND.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Crematies en sport komen niet zo veel voor in het ND.
Het zal wel niet om de hoeveelheid gaan maar om het principe. Als je op onderdelen apart abonnementen kan nemen wil ik in ieder geval de rubriek "Ingezonden brieven hebben" ;-)
Egbert

Bericht door Egbert »

Ook ik heb er van gehoord [uit zeer betrouwbare bron!!] Maar het schijnt toch iets anders te gaan dan hier gedacht wordt. Het wordt meer een soort overname van het ND door het RD. Financieel schijnt het ND niet zo goed te draaien en er is een financier gevonden [men fluisterd over en zeer rijke barendrechter en niet Lecram, misschien wel dezelfde die het boek van van der Zwaag heeft gefinancieerd, hij wil geheim blijven maar ja je weet hoe het gaat hé hier in refo nederland, niets blijft geheim] die bereid is om er geld in te steken. In eerste instantie blijven beide bladen naast elkaar bestaan maar na verloop van tijd zal toch de inhoud van het Nd worden aangepast om zodoende de overgang geleidelijk te laten verlopen. Kantoren e.d. zullen worden samengevoegd [financiële redenen] redacties zullen worden samengevoegd. Want waarom denk je dat het ND al een tijdje terug de eis om GKV'er te zijn wil je er werken heeft laten vallen?
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Ook ik heb er van gehoord [uit zeer betrouwbare bron!!] Maar het schijnt toch iets anders te gaan dan hier gedacht wordt. Het wordt meer een soort overname van het ND door het RD. Financieel schijnt het ND niet zo goed te draaien en er is een financier gevonden [men fluisterd over en zeer rijke barendrechter en niet Lecram, misschien wel dezelfde die het boek van van der Zwaag heeft gefinancieerd, hij wil geheim blijven maar ja je weet hoe het gaat hé hier in refo nederland, niets blijft geheim] die bereid is om er geld in te steken. In eerste instantie blijven beide bladen naast elkaar bestaan maar na verloop van tijd zal toch de inhoud van het Nd worden aangepast om zodoende de overgang geleidelijk te laten verlopen. Kantoren e.d. zullen worden samengevoegd [financiële redenen] redacties zullen worden samengevoegd. Want waarom denk je dat het ND al een tijdje terug de eis om GKV'er te zijn wil je er werken heeft laten vallen?
Nu wordt het helder. 't Is geen fusie, 't is een overname. En bij een overname schikt de overgenomen partij zich naar de regels en de eisen en de wensen van de overnemende partij. Vandaar dat het voor het RD niet zo spannend is.

En misschien is het ook wel een logisch gevolg van het steeds verder uiteen vallen van de GKV. Vroeger echt een gesloten front maar inmiddels begint het steeds meer op los zand te lijken.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Maninne
Uit een "betrouwbare" bron hoorde ik dat het toch een feit is dat ze samengaan, hmm ik moet het eerst nog zien hoor!
't Lijkt me sterk, maar ja zoals ik al zei, je weet maar nooit hier in dat kikkerlandje.Hoe zou die krant dan gaan heten? RND of zo??? :t
Of het een fusie of een overname is weet je als buitenstaander pas achteraf. Als je ziet op welke plekken de partijen hun mensen hebben weten weg te zetten, in de redacties, hoofdredactie, raad van bestuur, etc. Hoe ze het nu noemen is niet zo belangrijk. Maar het RD is bijna twee keer zo groot, dat geeft al aan wie de eerste viool speelt.

Ik vind het overigens prima hoor. Een RD waar even een frisse wind doorheen gaat, even aan de boom geschud, lijkt me een prima krant. Dat het ND verdwijnt is op zich jammer want dan is er geen andere speler meer in het dagbladenveld (behalve het Fries Dagblad, da's nog weer kleiner dan het ND). Als het RD dan (na de overname/fusie) de berichtgeving kleurt is er geen medium meer dat iets anders zegt. Op den duur kan dat een gevaarlijke versmalling veroorzaken. Het "onafhankelijk opinieblad voor de gereformeerde gezindte" kon nog wel eens heel hard nodig zijn.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Het ND heeft geen enkele meerwaarde. Prima als die verdwijnt. Is nu in een aantal gevallen een spreekbuis voor gefrustreerde refo's die hun nest graag bevuilen. Tik in de zoek machine van het ND "Zwaag" en you know what I mean.
Maar Zwaag is natuurlijk redacteur bij het
RD, dus misschien houdt dat ook allemaal wel verband. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat het officieel bekend wordt. De informatie van Egbert kan ik ook bevestigen, maar ik vraag me af of dit in dit stadium al naar buiten had mogen komen.... Egbert, je weet maar nooit wie er hier allemaal meeleest he?!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Plaats reactie