Dus met andere woorden je mag alleeen reageren als je het volkomen eens bent met de oprichters van een forum? Discussies bij voorbaat uitgesloten? genoemd geval waren er voor zover ik het weet maar een paar reakties die niet met die van de forum oprichters in lijn lagen om dan al gelijk een gastenboek te sluiten is erg kinderachtig.Oorspronkelijk gepost door arend
in internetland wordt het als onfatsoenlijk gezien om mensen op te roepen bepaalde gastenboeken, polls of andere reactiemogelijkheden te manipuleren. Waarschijnlijk ging de boel daarom op slot. (misschien ook wel vanwege bovengenoemde redenen, maar dat weet ik niet).
Het blijft niet erg chique om geestverwanten op te roepen andere sites te gaan bestoken met reacties. Dat 'hoort' gewoon niet, hoe verwerpelijk de inhoud van die pagina dan ook is.
Daarnaast zou ik ook niet teveel waarde hechten aan de acties die in Barendrecht lopen. Ik heb inmiddels begrepen dat de betreffende initiator op dit gebied niet helemaal "toerekeningsvatbaar" is, om het maar zo te zeggen.
Barendrecht kiest SGP-burgemeester
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Dat zei ik dus niet...
wat als niet aardig beschouwd wordt is het plaatsen van een oproep in de trand van 'ergens is een gastenboek met content waar jullie het vast niet mee eens zijn, ga maar eens lekker trollen'
een gastenboek is geen discussieforum oid.
Ik bedoel maar. Hoe zou jij het vinden als je een site had waarin je verklaart hoe jij aankijkt tegen het scheppingsverhaal. Vervolgens wordt er dan op een evolutionistensite opgeroepen om eens een paar kritische reacties te plaatsen in jouw gastenboek. Gevolg: veel reacties, kaf én koren, overbelasting van je privé-website en dat soort van leuks.
Ieder make gerust zijn eigen afweging, maar ik wilde dit even meegeven ter overdenking.
wat als niet aardig beschouwd wordt is het plaatsen van een oproep in de trand van 'ergens is een gastenboek met content waar jullie het vast niet mee eens zijn, ga maar eens lekker trollen'
een gastenboek is geen discussieforum oid.
Ik bedoel maar. Hoe zou jij het vinden als je een site had waarin je verklaart hoe jij aankijkt tegen het scheppingsverhaal. Vervolgens wordt er dan op een evolutionistensite opgeroepen om eens een paar kritische reacties te plaatsen in jouw gastenboek. Gevolg: veel reacties, kaf én koren, overbelasting van je privé-website en dat soort van leuks.
Ieder make gerust zijn eigen afweging, maar ik wilde dit even meegeven ter overdenking.

Kun je aangeven waar dat soort web-etiquette is aangegeven? Ik sanp er niets van. Een website is per definitie publiek. Als er ergens wat te doen is, waarschuw je elkaar. Net als in de 'echte wereld'. Maar dat mag dus niet?
Alleen toevallige passanten mogen wat schrijven?
Alleen toevallige passanten mogen wat schrijven?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Ik heb een maitlje gestuurd met de volgende tekst:
Tja, daar schaam ik me nou weer voor...
En daarop kreeg ik het volgende antwoord:Waarom is uw gastenboek gesloten?
Pasten de reacties niet in uw ondemocratische waanideeënwereld?
Dapper hoor!
Het gastenboek is gesloten omdat onze opponenten meenden onze webmaster, die
ons slechts een vriendendienst bewees, te moeten bedreigen. Zijn naam en
adres werden vermeld met de mededeling"dat de boel bij hem verneukt zou
worden". Inderdaad anoniem en heel dapper!!
Het is het goed recht van SGP aanhangers om een actie op touw te zetten op
de site van Sion, dat juichen wij zelfs toe. Het betekent dat over onze
actie wordt nagedacht en dat jullie misschien ook begrip gaan krijgen voor
onze standpunten, dat je vrouwen, homo's, anders denkenden/gelovigen niet
kan en mag discrimineren. Maar dit ging ons te ver. Wat een niveau!!
Het was trouwens niet de eeste keer dat dit gebeurde, we hebben de meest
smerige seksueel getinte opmerkingen naar ons hoofd gekregen en uiteraard
verwijderd.
Ons gastenboek voorzag kennelijk in een behoefte om frustraties te uiten.
Het schijnt overigens ook moeilijk te zijn om je fatsoen te bewaren.
In de loop van de week gaat ons gastenboek weer open, maar niet eerder dan
dat het adres van onze webmaster niet meer te achterhalen is.
Inderdaad 't is erg dapper!!!
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Ach moet je je daar voor schamen, je hebt altijd idioten die dit soort onzin schrijven. Het is overigens maar de vraag bij wie dit soort reacties vandaan komen. Meestal zijn ze anoniem. Het is zelfs mogelijk dat ze uit hun eigen kring komen, om de 'opponent' in een kwaad daglicht te stellen. Gebeurt ook vaak bij anonieme brieven. 'Dapper' van deze mensen om eerst te zeggen dat er sprake is van een anonieme reactie en vervolgens de link naar de SGP leggen. Ik sluit niks uit maar toch... Waarschijnlijk wordt dit voorval weer breed uitgemeten en wordt er niet ingegaan op de inhoudelijk correcte reacties.Oorspronkelijk gepost door Unionist
Dapper hoor!
onze standpunten, dat je vrouwen, homo's, anders denkenden/gelovigen niet
kan en mag discrimineren. Maar dit ging ons te ver. Wat een niveau!!
verwijderd.
Dat mogen zij zelf blijkbaar wel als het om een SGP-burgemeester gaatOorspronkelijk gepost door Unionist
Dapper hoor!
onze standpunten, dat je vrouwen, homo's, anders denkenden/gelovigen niet kan en mag discrimineren. Maar dit ging ons te ver. Wat een niveau!!
verwijderd.
Nu doe je net of er enkel SGP-aanhangers zijn die brave en weldenkende mensen zijn. Wanneer ik het gemiddelde SGP-dorp bekijk (ik heb jaren in Elspeet gewoond), dan kom je vooral mensen tegen die een heel erg beperkt blikveld hebben door gebrek aan intellectuele capaciteiten, en dat het mensen zijn die niets menselijks vreemd is.Oorspronkelijk gepost door aorta
Ach moet je je daar voor schamen, je hebt altijd idioten die dit soort onzin schrijven. Het is overigens maar de vraag bij wie dit soort reacties vandaan komen. Meestal zijn ze anoniem. Het is zelfs mogelijk dat ze uit hun eigen kring komen, om de 'opponent' in een kwaad daglicht te stellen. Gebeurt ook vaak bij anonieme brieven. 'Dapper' van deze mensen om eerst te zeggen dat er sprake is van een anonieme reactie en vervolgens de link naar de SGP leggen. Ik sluit niks uit maar toch... Waarschijnlijk wordt dit voorval weer breed uitgemeten en wordt er niet ingegaan op de inhoudelijk correcte reacties.
Ik sta helemaal niet verbaasd dat mensen die zeggen de SGP aan te hangen dergelijke uitlatingen doen.
Nee hoor daar verbaas ik me ook zeker niet over. SGP-ers zijn geen bravere mensen dan anderen. Misschien wel minder braaf. Ook sluit ik niet uit dat het mensen zijn met een SGP achtergrond die dit schrijven. Wat ik wilde zeggen is dat deze mensen zelf aangeven dat de reacties anoniem zijn, en vervolgens de link naar de SGP achterban leggen. Dat vind ik erg gemakkelijk.Oorspronkelijk gepost door SabraNu doe je net of er enkel SGP-aanhangers zijn die brave en weldenkende mensen zijn. Wanneer ik het gemiddelde SGP-dorp bekijk (ik heb jaren in Elspeet gewoond), dan kom je vooral mensen tegen die een heel erg beperkt blikveld hebben door gebrek aan intellectuele capaciteiten, en dat het mensen zijn die niets menselijks vreemd is.Oorspronkelijk gepost door aorta
Ach moet je je daar voor schamen, je hebt altijd idioten die dit soort onzin schrijven. Het is overigens maar de vraag bij wie dit soort reacties vandaan komen. Meestal zijn ze anoniem. Het is zelfs mogelijk dat ze uit hun eigen kring komen, om de 'opponent' in een kwaad daglicht te stellen. Gebeurt ook vaak bij anonieme brieven. 'Dapper' van deze mensen om eerst te zeggen dat er sprake is van een anonieme reactie en vervolgens de link naar de SGP leggen. Ik sluit niks uit maar toch... Waarschijnlijk wordt dit voorval weer breed uitgemeten en wordt er niet ingegaan op de inhoudelijk correcte reacties.
Ik sta helemaal niet verbaasd dat mensen die zeggen de SGP aan te hangen dergelijke uitlatingen doen.
Je durft overigens wel wat te zeggen als je het volgende schrijft over heel wat Elspeters:
gebrek aan intellectuele capaciteiten
Is dat niet hetzelfde als zeggen dat het een achterlijk volk is?
Dat begrijp ik, maar je suggereert wel dat je twijfelt aan de intellectuele capaciteiten van de inwoners van het gemiddelde SGP-dorp.Oorspronkelijk gepost door Sabra
Het is nogal een logische gevolgtrekking. Men protesteert tegen de komst van een SGP-burgemeester. Dan is het niet logisch dat mensen van Groen-Links of de PvdA zulke uitlatingen doen, maar dat het afkomstig is van mensen uit de SGP achterban.
Elspeet noemde ik slechts ter illustratie.
Voor alle duidelijkheid: ik sloot niet uit dat het om SGP mensen gaat. Ik ben alleen voorzichtig in logische gevolgtrekkingen. Overigens geef ik deze mensen groot gelijk dat ze het gastenboek sluiten.Oorspronkelijk gepost door Sabra
Het is nogal een logische gevolgtrekking. Men protesteert tegen de komst van een SGP-burgemeester. Dan is het niet logisch dat mensen van Groen-Links of de PvdA zulke uitlatingen doen, maar dat het afkomstig is van mensen uit de SGP achterban.
Elspeet noemde ik slechts ter illustratie.
uit het Reformatorisch Dagblad van 26 mei 2005
Comité adverteert tegen komst SGP-burgemeester
WEBMASTER ACTIEGROEP DOOR ONBEKENDEN BEDREIGD
BARENDRECHT - Het actiecomité tegen de komst van een SGP-burgemeester naar Barendrecht heeft SGP’er J. van Belzen gevraagd af te zien van zijn benoeming. Het comité doet dat donderdag in een paginagrote advertentie in een plaatselijk nieuwsblad.
Van Belzen, nu nog eerste burger van Graafstroom, kreeg vorige week vrijdag te horen dat de kroon hem officieel heeft benoemd tot opvolger van CDA-burgemeester M. Th. van de Wouw. Het plaatselijke comité had er bij minister Remkes op aangedrongen een burgemeester van een andere partij dan de SGP te benoemen.
Volgens het comité is de SGP een „fundamentalistische” en theocratische partij die vrouwen, homo’s en andersdenkenden discrimineert. De advertentie bevat een voorbeeldbrief aan burgemeester Van Belzen, waarin hem wordt gevraagd zich terug te trekken. Het comité wil de brief, voorzien van de handtekening van zo veel mogelijk Barendrechters, op 1 juli, de dag van zijn installatie, aan Van Belzen aanbieden.
De advertentietekst bevat artikelen uit het beginselprogramma van de SGP die handelen over de rol van de overheid als dienaresse Gods, over de bescherming van de christelijke kerk door de overheid en over de positie van de vrouw in maatschappij en bestuur. Ook wordt het standpunt van de SGP over homofilie en homoseksualiteit geciteerd.
Onder Barendrechtse leden van de VVD blijkt uiteenlopend te worden gedacht over de benoeming van Van Belzen. Tijdens de laatste ledenvergadering heeft een aantal VVD’ers zich kritisch uitgelaten over het stemgedrag van hun partijgenoten in de Barendrechtse gemeenteraad. „Dit besluit is genomen met de rug naar de Barendrechtse samenleving”, vatte een van de leden de kritiek samen. De critici binnen de VVD vinden dat het voor de helderheid van het VVD-standpunt beter was geweest als de VVD-fractie een neutraal standpunt over SGP’er Van Belzen zou hebben ingenomen.
De webmaster van de internetsite van het actiecomité tegen de komst van een SGP-burgemeester is met lijfelijk geweld bedreigd. De bedreiging werd door onbekenden geplaatst in het gastenboek van de website van het comité. De website is afgelopen vrijdag geopend. Of van de bedreiging aangifte wordt gedaan bij de politie is nog niet duidelijk. Volgens Els Schaap van het actiecomié ”Democratie ja, fundamentalisme nee” is dat vooral afhankelijk van wat de webmaster zelf wil. De webmaster, van wie persoonlijke gegevens in het gastenboek werden vermeld, is zelf geen lid van het comité.
Het gastenboek is inmiddels gesloten vanwege het in de ogen van het actiecomité ontoelaatbare taalgebruik dat sommige bezoekers van de website bezigden. Het gastenboek werd overigens vooral gevuld met reacties van mensen die afwijzend staan tegenover het actiecomité.
Hallo allemaal,
Ik heb gezien dat jullie aardig discusseren over onze nieuwe burgemeester.
Prima natuurlijk maar voor sommige reacties die ik lees schaam ik me een beetje. Dit forum behoort bij een site die pretendeert christelijk te zijn.
Hoe christelijk is het om de doopceel van de heer Vermaat te lichten (zijn moeder zit bij ons in de kerk, zijn broer is dominee) En wat is er voor christelijks aan een gasten boek van iemand die een andere mening heeft vol te gooien.
Gelukkig heb ik ook wat reacties gezien die dit ook afwezen.
Ik hoop niet dat door deelnemers aan dit forum rare reacties zijn gepost op de website van de actiegroep. Een inhoudelijke, beargumenterde reactie best en verder niets.
Laat ons in Brarendrecht het verder zelf uitvechten
Andre van Wingerden
SGP-raadslid te Barendrecht
Ik heb gezien dat jullie aardig discusseren over onze nieuwe burgemeester.
Prima natuurlijk maar voor sommige reacties die ik lees schaam ik me een beetje. Dit forum behoort bij een site die pretendeert christelijk te zijn.
Hoe christelijk is het om de doopceel van de heer Vermaat te lichten (zijn moeder zit bij ons in de kerk, zijn broer is dominee) En wat is er voor christelijks aan een gasten boek van iemand die een andere mening heeft vol te gooien.
Gelukkig heb ik ook wat reacties gezien die dit ook afwezen.
Ik hoop niet dat door deelnemers aan dit forum rare reacties zijn gepost op de website van de actiegroep. Een inhoudelijke, beargumenterde reactie best en verder niets.
Laat ons in Brarendrecht het verder zelf uitvechten
Andre van Wingerden
SGP-raadslid te Barendrecht
Via Refomarkt zijn er ook reeds al genoeg berichten gestuurd waar de honden geen brood van lusten. En dat via kliksafe. Tis maar een nare wereld. De kans dat het trouwens een kliksafer is, is niet zo groot. Er is vrij fanatiek gepost via kliksafe, maar daarvoor zat nog een anonieme proxy-server die gefingeerde ip-adressen door geeft. Oftewel een professional.