Bent u voor of tegen de Europese grondwet

refo

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
toch hoop ik het rijk van de Anti Christ niet mee te maken ! Ik begrijp dat het daarna beter wordt maar als het ff kan kom ik al eerder en voor die tijd in Zijn Koningsrijk
Kan dat?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Uiteraard ben ik tegen daar er geen verwijzing staat naar onze Christelijke wortels

Het eventueel tokennen van een Islamitische staat als zijnde Turkije

Het feit dat Nederland dusdanig klein is en dus geen enkele inspraak zal hebben die effect heeft

MAAR
Zal DenHaag zich houden aan het referendum daar dit geen wet is hier !

Ben dus bang dat we toch onder Brussel zullen vallen en Frankrijk en Duitsland bepalen wat er gebeurd We zijn te KLEIN
jammergenoeg
David J

Bericht door David J »

Ik ga hoogstwaarschijnlijk tegen stemmen, maar het is wel een beetje met hangen en wurgen. Ik ben namelijk niet tegen Europa an sich, zelfs niet in een federale vorm (op lange termijn dan). Het belangrijkste is voor mij dat het momenteel allemaal erg snel gaat. De euro, de toetreding van 10 Oost-Europese landen, nu de grondwet... 'Europa' lijkt niet stil te kunnen staan. Ik vind dat we het eerst maar eens aan moeten kijken. Even kijken hoe de nieuwkomers integreren, even iedereen laten wennen aan de euro.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Ik stem TEGEN de Europese grondwet!! :ha
want?
Omdat ik er geen snars verstand van heb waar het precies over gaat en ik geen positieve berichten hoor.
Waarom stem je dan niet blanco?
Das een signaal dat je de zaak wel serieus wilt nemen maar er te weinig van af weet (net als ik) om tot een afgewogen oordeel te komen.
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ik ben teugen.
Gisteren las ik bij familie een stuk in de Elsevier, van een enkele week terug.
De schrijver daar had noagal wat bedenkingen tegen de grondwet, volgens hem is Nederland met zijn bijzonder goede sociale voorzieningen er slecht mee af. Mensen binnen de grenzen mogen volgens de nieuwe europese grondwet vestigen waar ze willen en kunnen een uitkering aanvragen waar ze willen. Inwoners binnen de europese unie kunnen dan niet geweigerd worden. Met nog meer uitbreiding met armen baltische staen en nu zoals polen en noem maar op, deze mensen kunnen dan aanspraak maken op de voorzieningen in alle landen, maar zullen allen wel richting Nederland komen wat dan niet meer op te brengen is met als gevolg dat de voorzieningen in nederland zelf ook hard achteruit zullen gaan, omdat het niet meer is op te brengen.
En zo stonden er nogal wat meer tegen argumenten. Wat bij mij toch weer bevestigde om tegen te stemmen. Buiten het hele christelijke gehalte van deze grondwet om, maar dat is weer een apart verhaal wat zeker hard meegaat spelen als een land als Turkije met de vele moslims gaat aansluiten. Dan zal de islamitisering van europa nog sneller toenemen.
Nu is voor mij Elsevier, als super liberaal blad, de laatste waar ik m'n oor te luister zou leggen en bovendien de redenen die genoemd worden zouden voor mij ook geen reden zijn om tegen te stemmen. Waarom zouden wij niet wat van onze welvaart kunnen delen. Ga eens op 'vakantie' naar oost Europa en zie hoe hartelijk de mensen daar zijn, het laatste wat ze hebben geven ze nog aan de bezoekers. Maar gelukkig heb ik nog andere redenen om tegen te stemmen. O.m. hetontbreken van de verwijzing naar de Joods-Christelijke achtergrond van Europa, dat dit ontbreekt is natuurlijk gedaan om het voor onze moslim 'broeders' wat makkelijker te maken. Bovendien hoor ik de heren politici alsmaar roepen dat 'ons' liberaal drugs/homo/euthanasie/abortus beleid niet zal worden aangetast. Zou dit wel worden gedaan danzou ik misschien wel voor stemmen. Maar nu? nee gewoon tegen.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Egbert Bovendien hoor ik de heren politici alsmaar roepen dat 'ons' liberaal drugs/homo/euthanasie/abortus beleid niet zal worden aangetast. Zou dit wel worden gedaan danzou ik misschien wel voor stemmen. Maar nu? nee gewoon tegen.
We stemmen nu toch niet voor of tegen 1 europa? Dat is een achterhaalde discussie volgens mij.
RacecaR

Bericht door RacecaR »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Uiteraard ben ik tegen daar er geen verwijzing staat naar onze Christelijke wortels
Tja, dat argument lijkt voor velen belangrijk te zijn. Eventjes een vraagje voor deze mensen: Wat zegt de Nederlands grondwet op dit punt?
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Egbert Bovendien hoor ik de heren politici alsmaar roepen dat 'ons' liberaal drugs/homo/euthanasie/abortus beleid niet zal worden aangetast. Zou dit wel worden gedaan danzou ik misschien wel voor stemmen. Maar nu? nee gewoon tegen.
We stemmen nu toch niet voor of tegen 1 europa? Dat is een achterhaalde discussie volgens mij.
Naar wat ik gehoord heb wordt in de grondwet 80% van wat nu al bestaat in feite gebundeld, dus 20% is nieuw. Zoveel zal er niet veranderen bij eentegenstem. Maar vergeet niet de portie onmacht gevoelens die er heersen tel daarbij bij op de berichtgeving [die als het al waar zou zijn voor de meesten alleen maar gunstig zijn, want we hebben allemaal een hypotheek :) ] over de 'dure' euro en de meeste mensen stemmen tegen om tegen te stemmen [Sp polici]. De poll zal ws alleen maar de afstand tussen burger en politici illustreren
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Ik stem TEGEN de Europese grondwet!! :ha
want?
Omdat ik er geen snars verstand van heb waar het precies over gaat en ik geen positieve berichten hoor.
Waarom stem je dan niet blanco?
Das een signaal dat je de zaak wel serieus wilt nemen maar er te weinig van af weet (net als ik) om tot een afgewogen oordeel te komen.
Dus jij vindt dat ik niet moet gaan stemmen?
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Plaats reactie