UNIEK CONCERT “DE GOUWESTEM” & “RIJSSENS MANNENKOOR” MET

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Sjonge jonge wat een geblaas weer. Heerlijk wijzen naar een ander. Splinter/balk???????????
Maakt het jou niet uit als iemand de ene keer op een dance(achtig)feest zijn kunsten vertoond en de andere keer jullie geestelijke liederen begeleid?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Sjonge jonge wat een geblaas weer. Heerlijk wijzen naar een ander. Splinter/balk???????????
Maakt het jou niet uit als iemand de ene keer op een dance(achtig)feest zijn kunsten vertoond en de andere keer jullie geestelijke liederen begeleid?
Nee, het is elke keer weer genieten.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Van mij mag je genieten hoor. Daar is niets mis mee, maar ik vind het vreemd dat een potje voetbal verderverlijker wordt geacht dan genieten van een pianist die geestelijke liederen begeleid waar hijzelf helemaal niet in gelooft, en die er een levensstijl op na houd waar refo's niet achter zullen staan. Ik hoor elke zondag een waarschuwing over het 1ne en nooit over het andere. Ik vind dit een zeer selectieve aversie.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Kaw
Van mij mag je genieten hoor. Daar is niets mis mee, maar ik vind het vreemd dat een potje voetbal verderverlijker wordt geacht dan genieten van een pianist die geestelijke liederen begeleid waar hijzelf helemaal niet in gelooft, en die er een levensstijl op na houd waar refo's niet achter zullen staan. Ik hoor elke zondag een waarschuwing over het 1ne en nooit over het andere. Ik vind dit een zeer selectieve aversie.
Wie zou dan wel ons kunnen begeleiden als je het hard wil stellen. Niemand.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door Pim Maakt het jou niet uit als iemand de ene keer op een dance(achtig)feest zijn kunsten vertoond en de andere keer jullie geestelijke liederen begeleid?
Net alsof goede pianisten niet in een kerk te vinden zijn. Ik heb een zwager die het zou kunnen doen en ik ken zo nog 10 mensen die het kunnen en wel in de liederen geloven. Het zijn natuurlijk allemaal zondige mensen, maar het zullen geen mensen zijn die bewust er een atheistisch leven op na houden.
memento

Bericht door memento »

Ik dacht dat geestelijke liederen bedoelt waren om God eer te geven. Hoe kan dat met iemand in de begeleiding die met zn leven bewijst dat hij niet in God gelooft?

Het volk Israël werd gestraft, omdat ze één overtreder van Gods geboden in hun midden hadden (en dat wisten ze geeneens). Ik vraag me af hoe God dan een concert met een openlijke God-verachter in de begeleiding ziet...
jacob

Bericht door jacob »

volgens mij is Jan Vayne gereformeerd. wel op wieletjes maar volgens mij is het geen God hater.
memento

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door jacob
volgens mij is Jan Vayne gereformeerd. wel op wieletjes maar volgens mij is het geen God hater.
Hij kan gereformeerd zijn, maar volgens onze (reformatorische) begrippen openbaart zijn leven dat hij God en Zijn geboden veracht...

Dus, óf we moeten stellen dat een goed christen bést mee mag doen met die dance-feesten, óf we moeten stellen dat we de toorn van God op onze hals halen als we zo'n iemand geestelijke liederen laten begeleiden...
refo

Bericht door refo »

Maar misschien willen de uitvoerenden gewoon geld verdienen?
Het is niet zozeer een 'uitvoering' van een koor, maar gewoon een bron van inkomsten.

In die valkuil val je al gauw als koor als je je laat dirigeren door mensen als Mans en Leusink. Die mensen moeten ook eten en naar de kapper, dus die paar tientjes per avond smaken naar meer.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door memento
Oorspronkelijk gepost door jacob
Hij kan gereformeerd zijn, maar volgens onze (reformatorische) begrippen openbaart zijn leven dat hij God en Zijn geboden veracht...

Dus, óf we moeten stellen dat een goed christen bést mee mag doen met die dance-feesten, óf we moeten stellen dat we de toorn van God op onze hals halen als we zo'n iemand geestelijke liederen laten begeleiden...
Als jouw beschrijving klopt ben ik het met je eens, ik ken hem niet goed genoeg daarvoor.

Ben ook niet erg weg van zijn piano spel. Tis een beetje de martin mans van de piano. Het verveelt snel
memento

Bericht door memento »

Als jouw beschrijving klopt ben ik het met je eens, ik ken hem niet goed genoeg daarvoor.
Zie zijn websites, http://www.janvayne.nl en http://www.janvayne.com
Lassie

Bericht door Lassie »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje Nee, het is elke keer weer genieten.
Net alsof goede pianisten niet in een kerk te vinden zijn. Ik heb een zwager die het zou kunnen doen en ik ken zo nog 10 mensen die het kunnen en wel in de liederen geloven. Het zijn natuurlijk allemaal zondige mensen, maar het zullen geen mensen zijn die bewust er een atheistisch leven op na houden.
jou zwager is wel bietje dominant... maar hij kan ook wel mooi spelen. (alleen magtie ook wel wat uitstralen).
Zo hebben we allemaal wel wat te klagen.

[Aangepast op 15/9/05 door Lassie]
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

... dance(achtig)feest ...
Dit jaar heeft Vayne samen met Armin van Buuren de openingstune gemaakt van Sensation White 2005.
Moet voor ik verder ga toegeven dat tussen mijn cd's ook een cd ligt van Armin en Vayne samen. Classical Transalations.
Maar sinds zijn medewerking aan Sensation moet ik eerlijk toegeven dat hij niet koosjer is.
En ja, de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik (en niemand met mij) zonder zonde is. Maar om binnen een discussie direct te verwijzen naar splinter/balk lijkt me niet terecht. Op die manier is er geen enkele discussie meer mogelijk.
Om indruk te krijgen wat er zoal word gezegd op Sensation White (satan word openlijk aanbeden) verwijs ik je naar http://www.naarhouse.nl. Een interessante website!
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
... dance(achtig)feest ...
Dit jaar heeft Vayne samen met Armin van Buuren de openingstune gemaakt van Sensation White 2005.
Moet voor ik verder ga toegeven dat tussen mijn cd's ook een cd ligt van Armin en Vayne samen. Classical Transalations.
Maar sinds zijn medewerking aan Sensation moet ik eerlijk toegeven dat hij niet koosjer is.
En ja, de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik (en niemand met mij) zonder zonde is. Maar om binnen een discussie direct te verwijzen naar splinter/balk lijkt me niet terecht. Op die manier is er geen enkele discussie meer mogelijk.
Om indruk te krijgen wat er zoal word gezegd op Sensation White (satan word openlijk aanbeden) verwijs ik je naar http://www.naarhouse.nl. Een interessante website!
Inderdaad, we moeten niet zomaar met stenen gaan werpen, maar via www.janvayne.com las en zag ik e.e.a. van dat Sensation White en dit kan je toch geen onschuldig muzikaal vermaak noemen.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Baco

Bericht door Baco »

Volgens mij ging dit topic niet over Jan Vayne, en wat je er van vind, maar over het concert van verschillende koren met Jan Vayne..................................!
Zijn er nog liefhebbers voor kaarten, van dit prachtige concert?????????????????:,
Plaats reactie