Een kalifaat aan de grenzen van Europa...

Mister
Administrator

Re: Een kalifaat aan de grenzen van Europa...

Bericht door Mister »

-DIA- schreef:
Tiberius schreef:- Discussieer inhoudelijk en speel niet op de persoon.

Daarom hier wat berichten plus reactie weggehaald.
Jammer dat ik het, in verband met mijn afwezen deze dag, niet gelezen heb.
Als mens is me ook een zekere vorm van lichte nieuwsgierigheid niet geheel vreemd.
Als men een weinig begrijpt wat ik bedoel. ;)
Dat snappen we best hoor. :huhu
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Ik vooral!
The Groom's still waiting at the altar
alexv

Bericht door alexv »

Wat we eigenlijk allemaal weten wordt hier nog even op een rij gezet http://eunmask.wordpress.com/2014/06/17 ... ingepland/
-DIA-

Bericht door -DIA- »

alexv schreef:Wat we eigenlijk allemaal weten wordt hier nog even op een rij gezet http://eunmask.wordpress.com/2014/06/17 ... ingepland/
Vreemd... heel vreemd zelfs. Weinig vertrouwen in deze schrijfsels.
Ik denk dat het meer een fanatieke anti-islamsite is dan werkelijk verantwoorde informatie.
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
alexv

Bericht door alexv »

-DIA- schreef:
alexv schreef:Wat we eigenlijk allemaal weten wordt hier nog even op een rij gezet http://eunmask.wordpress.com/2014/06/17 ... ingepland/
Vreemd... heel vreemd zelfs. Weinig vertrouwen in deze schrijfsels.
Ik denk dat het meer een fanatieke anti-islamsite is dan werkelijk verantwoorde informatie.

Jij denkt, maar wat is er nu feitenlijk onwaar aan deze lijst met argumenten? Hier wordt een lijst met feiten gegeven en wat klopt er nu niet aan deze lijst?

Je gaat me toch niet vertellen dat je ook een ontkenner bent? Jij hebt dit topic gestart.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Ik pik er maar even eentje uit:
- Het indoctrineren van jonge kinderen op nota bene door onze eigen overheid gesponsorde islamitische scholen is islamisering.

Exact hetzelfde wordt over Refoscholen gezegd. Dus dat is refoïsering. :quoi
Ten tweede: meerdere islamitische scholen zijn gesloten:
http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... rdig.dhtml
http://nos.nl/artikel/167526-islamitisc ... dicht.html

Nog een leuke:
- Vrij parkeren toestaan tijdens ramadan en voor de rest van het jaar niet is islamisering. En apartheid.

Wij mogen bij onze kerk tijdens kerkdiensten parkeren op plaatsen waar het anders niet mag. Staat speciaal een uitzonderingsbordje onder het parkeerverbodsbord: Uitgezonderd tijdens kerkdiensten.
- Niet meer zo actief -
alexv

Bericht door alexv »

Mannetje schreef:Ik pik er maar even eentje uit:
- Het indoctrineren van jonge kinderen op nota bene door onze eigen overheid gesponsorde islamitische scholen is islamisering.

Nog een leuke:
- Vrij parkeren toestaan tijdens ramadan en voor de rest van het jaar niet is islamisering. En apartheid.

Wij mogen bij onze kerk tijdens kerkdiensten parkeren op plaatsen waar het anders niet mag. Staat speciaal een uitzonderingsbordje onder het parkeerverbodsbord: Uitgezonderd tijdens kerkdiensten.

Op ieder artiekel dat geschreven wordt is wel wat aan te merken. Het gaat om de tendens.

Als je het verschil tussen refo onderwijs en indoctrineren in Islam scholen niet snapt dan wordt het tijd om hetgeen ze leren op die scholen eens te onderzoeken. Daar wordt haat geleerd zowel tegen jouw Godsdienst als tegen Joden.

De scholen die gesloten zijn gaven of zeer slecht onderwijs of pleegde fraude. De andere scholen blijven gewoon open. Je moet geen uitzondering gebruiken om daarmee het probleem te minimaliseren.

Ik weet dat de SGP ooit voor Islam onderwijs stemde omdat ze hun eigen voorrechten niet kwijt wilden raken, dat proef ik in jou reacktie ook een beetje, of vergis ik me?
parsifal

Bericht door parsifal »

Dit artikel lijkt me nu juist heel fout, angstzaaiend en onzin.
Het stempel apartheid en islamisering is veel te snel geplakt.
Het lijkt me redelijk om er rekening mee te houden dat mensen op bepaalde tijden niet eten of dat men rekening houdt met hun bijzondere dagen. Niet omdat het moet, maar uit beleefdheid. Je gaat een Jood niet dwingen om op de Sabbat te werken.

Is het islamisering als Marrokaanse jongens mensen lastigvallen, terwijl die jongens amper naar de moskee gaan?
Hoe het islamisering is dat paspoorten aan buitenlanders worden gegeven vraag ik me af? (Het gaat om mensen die al een tijd in Nederland wonen en veel van hen zijn niet de moslims.)
Ja en laten we de immigratie uit moslimlanden stoppen. Die Christenen (of homos) daar hoeven ten slotte niet op onze hulp te rekenen.

Dit is ook een mooie: "-Een islamitische burgemeester in Rotterdam is islamisering."
We kijken niet meer naar hoe deze politicus het doet, maar puur om zijn godsdienst wordt hij ongeschikt geacht voor een overheidsfunctie. Ik vraag me nu af wat apartheid is.

En ja een "vergadering van gelovigen" waar mannen en vrouwen apart zitten is natuurlijk geen apartheid of een mannenvereniging of vrouwenvereniging in de kerk? Of de stuitende apartheid die je nog in Engeland zie waar traditionele jongens en meisjesscholen nog bestaan (en niet vanwege de moslims op de school trouwens).

De beledigende woorden in het stukje maken ook duidelijk hoe sterk de argumenten zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Djossie

Bericht door Djossie »

Zo'n stukje tekst daar krijg ik oprecht de kriebels van.

Wat denk je van een zin als dit:

- Het willen introduceren van speciale islamitische feest- en vrije dagen zoals het suikerfeest is islamisering. Jehova’s, Boedhisten en Hindoes krijgen dit toch ook niet toebedeeld, maar ja die rellen en mekkeren dan ook niet.

Ik kan me het ergens nog wel voorstellen dat ze dat willen. Wij als christenen, kunnen makkelijk praten. Wij hebben op dit moment nog vrije dagen op onze feestdagen. (Natuurlijk is het ook niet gek dat de Hindoes dat niet willen. Op hun kalender staan maar liefst 174 feesten...)

Daarnaast zijn er ook achterhaalde dingen bij:
- Gescheiden loketten voor mannen en vrouwen bij de gemeente Utrecht, nota bene in een overheidsgebouw is islamisering. En apartheid.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/216958/ ... n-loketten

En nog ééntje:
-Diezelfde taqyia-jihadist die koranlessen op openbare scholen invoert is islamisering.

Er zijn ook openbare scholen waar Bijbellessen worden gegeven...

Ohja en deze:

- Schoolverzuim toestaan tijdens en na de ramadan is islamisering.

Toen ik nog op school zat, kreeg ik ook vrij toen onze dominee intrede deed... ik geef toe, dat is een andere situatie, maar het is wel vrij om religieuze redenen.

Hmm. Ik heb het echt niet op zulke stukjes tekst. Echt niet.
Gebed zou onze eerste bron moeten zijn, niet onze laatste toevlucht.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Welkom, @Djossie...

Het valt me op in jouw reactie en in die van anderen dat er meer en meer wordt uitgegaan van gelijkschakeling van godsdiensten in het openbare leven. Ik snap de politieke realiteit en vind ook dat hier behoedzaam mee omgegaan moet worden. Maar voor je het weet, gaan we ervan uit dat alle godsdiensten gelijk zijn.

En onderwijl gooien we onze joods/christelijke wortels ook nog even de kliko in. Als we notabene les van een jihadist op een openbare school gaan gelijkschakelen met Bijbels onderwijs op een openbare school, zijn we toch echt ver van de Bijbelse werkelijkheid af!

Overigens terecht als je feitelijke onjuistheden, zoals in Utrecht, corrigeert. Maar verder ben ik het nogal met je oneens. De God van de Bijbel is de enige God en Hij is een jaloers God op Zijn eer.
alexv

Bericht door alexv »

Allemaal politiek correcte praat. Islam och dat valt wel mee. Deze sluipende acceptatie zal ons nog wel eens onplezierig verrassen.

De vergelijking met andere Godsdiensten gaat niet op want Islam is gewelddadig en dwingend. Vanuit onze Christelijke achtergrond moeten we dit bestrijden, het is een valse Godsdienst die geen enkele ruimte gegeven mag worden. Dat het gebeurt is wat anders.

Koran lessen en Islam lessen is niet te vergelijken met Christelijk onderwijs. De Islam leert dat Christenen en Joden minderwaardig zijn met alle verwensingen die daar bij horen. Maar er wordt steeds een vergelijk met de Christelijke gewoontes of zo je wilt voorrechten gemaakt. Dat is absoluut fout. De Islam is een afgoden dienst van de haat.

Het artikel is niet haatzaaiend maar bewustmakend. Maar politiek correctheid roept meteen haat. Islam is haat.

Jongens en meisjes scholen is stuitend? Het is meer Bijbels dan je misschien denkt. In de synagoge zaten ze ook apart.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

alexv schreef:
Mannetje schreef:Ik pik er maar even eentje uit:

Nog een leuke:

Op ieder artiekel dat geschreven wordt is wel wat aan te merken. Het gaat om de tendens.

Als je het verschil tussen refo onderwijs en indoctrineren in Islam scholen niet snapt dan wordt het tijd om hetgeen ze leren op die scholen eens te onderzoeken. Daar wordt haat geleerd zowel tegen jouw Godsdienst als tegen Joden.

De scholen die gesloten zijn gaven of zeer slecht onderwijs of pleegde fraude. De andere scholen blijven gewoon open. Je moet geen uitzondering gebruiken om daarmee het probleem te minimaliseren.

Ik weet dat de SGP ooit voor Islam onderwijs stemde omdat ze hun eigen voorrechten niet kwijt wilden raken, dat proef ik in jou reacktie ook een beetje, of vergis ik me?
Nee, dat is het niet. Ik wil alleen aangeven dat wij in veel gevallen dezelfde vrijheden krijgen als moslims. Maar daarmee is de politiek toch niet bepaald Christendombevorderend te noemen.

In een multiculturele en multireligieuze samenleving ben ik er inderdaad voor om godsdiensten gelijk te behandelen. Daarme schakel ik ze niet gelijk, ik acht het Christendom de enige ware religie.
- Niet meer zo actief -
alexv

Bericht door alexv »

Mannetje, je bent toch wel met me eens dat vanuit de politiek er veel toegeefelijker gereageerd wordt op de eisen van de Moslims als op de wensen van Christelijk Ned. Dit tot grote ergenis van vele.

Je laaste opmerking geeft duidelijk aan dat dat een conflict geeft Christendom en een multie samenleving. Je kunt nooit voor vrijheid van Islam zijn. Dat moet je bestrijden het is een valse godsdienst.
parsifal

Bericht door parsifal »

alexv schreef:Allemaal politiek correcte praat. Islam och dat valt wel mee. Deze sluipende acceptatie zal ons nog wel eens onplezierig verrassen.

De vergelijking met andere Godsdiensten gaat niet op want Islam is gewelddadig en dwingend. Vanuit onze Christelijke achtergrond moeten we dit bestrijden, het is een valse Godsdienst die geen enkele ruimte gegeven mag worden. Dat het gebeurt is wat anders.

Koran lessen en Islam lessen is niet te vergelijken met Christelijk onderwijs. De Islam leert dat Christenen en Joden minderwaardig zijn met alle verwensingen die daar bij horen. Maar er wordt steeds een vergelijk met de Christelijke gewoontes of zo je wilt voorrechten gemaakt. Dat is absoluut fout. De Islam is een afgoden dienst van de haat.

Het artikel is niet haatzaaiend maar bewustmakend. Maar politiek correctheid roept meteen haat. Islam is haat.

Jongens en meisjes scholen is stuitend? Het is meer Bijbels dan je misschien denkt. In de synagoge zaten ze ook apart.
Maar je lijkt zelf toch ook te pleiten voor het ontnemen van vrijheid van godsdienst wat betreft islam, het weren van de Islam uit de publieke ruimte en het weren van moslims uit politieke functies.

Zelf heb ik tegenwoordig wat meer te maken met Indonesie, omdat mijn vrouw daar vandaan komt. Daar zie je een land met een ruime moslim-meerderheid, waar het toch nog steeds kan dat Jokowi als gouveneur van Jakarta gekozen wordt met Ahok, een Christen als tweede man (die misschien gouveneur wordt als Jokowi de presidents verkiezingen wint, wat niet onwaarschijnlijk is). Een land waar men alleen in Atjeh sharia wetgeving heeft en waar tijdens ramadan in West Java (Soendanees gebied met meer dan 90% moslim) genoeg voedsel te krijgen is in restaurants (Je wordt zelfs bediend door vrouwen met hoofddoek, die zelf niet mogen eten). Ja suikerfeest is een nationale feestdag, het is moeilijk om er varkensvlees te krijgen, maar de islamisering daar valt hard mee, als je het vergelijkt met de doemscenarios die je hier post.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
parsifal

Bericht door parsifal »

alexv schreef:Mannetje, je bent toch wel met me eens dat vanuit de politiek er veel toegeefelijker gereageerd wordt op de eisen van de Moslims als op de wensen van Christelijk Ned. Dit tot grote ergenis van vele.

Je laaste opmerking geeft duidelijk aan dat dat een conflict geeft Christendom en een multie samenleving. Je kunt nooit voor vrijheid van Islam zijn. Dat moet je bestrijden het is een valse godsdienst.
moeten we ook de vrijheid om atheist te zijn bestrijden? Hoe moet het bestrijden van Islam precies gebeuren? Moslims verbieden te werken of geld te verdienen? Moslims het land uitzetten ook al hebben ze een Nederlands paspoort? Vluchtelingen uit Moslimlanden weren? Pech voor de Christenen daar.
Plaats reactie