BEZINNING!-Antichristelijke tendenzen onmiskenbaar...

Mara

Re: BEZINNING!-Antichristelijke tendenzen onmiskenbaar...

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
refo schreef:
-DIA- schreef:
refo schreef:Vertel dan maar eens wat de zin van Kerst is.
Misschien kunnen we wat van jou leren.
Moet ik daar op antwoorden? Meen je dat serieus?
Ja, hoor.
Ik denk dat velen in onze gemeenten ook niet weten waarom Jezus nu zo nodig mens moest worden.
Mag ik voor uw aanbod bedanken?
Verstandig DIA!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Simon

Bericht door Simon »

De vraag van Refo was een kans om je getuigenis te laten horen.
Helaas...
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
GJdeBruijn

Bericht door GJdeBruijn »

-DIA- schreef:
refo schreef:
-DIA- schreef:
refo schreef:Vertel dan maar eens wat de zin van Kerst is.
Misschien kunnen we wat van jou leren.
Moet ik daar op antwoorden? Meen je dat serieus?
Ja, hoor.
Ik denk dat velen in onze gemeenten ook niet weten waarom Jezus nu zo nodig mens moest worden.
Zeiden de ouden niet: Als het persoonlijk wordt dan staat de wagen stil?
Simon

Bericht door Simon »

Niet alles geloven wat ouden zeggen, die zijn trouwens ook jong geweest.
Wij zijn later ook ''ouden''.
De Bijbel leert dat onze geest MET Zijn Geest getuigd.
En dat wie zich nu schaamt voor Hem, Hij zich voor diegene later ook voor zal schamen.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
WimA

Bericht door WimA »

Mag ik jullie uitnodigen om aan Dia - en aan mij - een goed voorbeeld te geven in deze? Zodat de eerstvolgende keer wij goede voorbeelden hebben gezien en daardoor ook zelf een vrijmoedig getuigenis mogen geven?
Gelet op de voorgaande reacties deze uitnodig expliciet voor: @Refo, @Jan34Willem, @Simon en @GJdeBruijn
GJdeBruijn

Bericht door GJdeBruijn »

WimA schreef:Mag ik jullie uitnodigen om aan Dia - en aan mij - een goed voorbeeld te geven in deze? Zodat de eerstvolgende keer wij goede voorbeelden hebben gezien en daardoor ook zelf een vrijmoedig getuigenis mogen geven?
Gelet op de voorgaande reacties deze uitnodig expliciet voor: @Refo, @Jan34Willem, @Simon en @GJdeBruijn
WimA, Napraters bedriegen zichzelf. Maar ik wil best voor mezelf spreken, want je hebt gelijk, een ander iets voorhouden en het zelf nalaten is niet fair.
Zie PB.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Vanavond het voorrecht gehad om bij een kerstviering aanwezig te zijn die georganiseerd was voor niet-kerkelijke jongeren. Dan kom je tot de ontdekking dat het kerstverhaal, voor ons zo vanzelfsprekend en bekend, zo bijzonder is. Maar dat het ook zo moeilijk is om de essentie ervan door te geven. Persoonlijk denk ik dat de tekst van Johannes 3:16 de kern blijft. En dan word ik opnieuw stil van die Liefde dat God Zichzelf zo diep vernederde dat Hij mens werd. Omdat Hij mensen, zoals ik, lief heeft.
Ondoorgrondelijk, zo bijzonder.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

klever schreef:
jakobmarin schreef:2 reacties hierop:
- Blijkbaar is in de achterliggende tijd de Kerk zo onaantrekkelijk geweest, dat anderen zich niet voelden aangesproken door leer en leven van de christenen én ze zelfs gaan tegenwerken.
- Antichristelijke tendensen zijn van alle tijden, niks nieuws onder de zon. Het is eerder verbazingwekkend dat ze er een tijd niet zijn geweest.

Maar niks om je nu opeens zorgen over te maken, het is je van te voren gezegd (zie mijn eerder posting hierover).
jakobmarin, je hebt een leeuw als foto, kun je niet beter een struisvogel nemen? :huhu
haha :)

Een Leeuw én ook een Lam!
Die hebben de overwinning behaald, daarom is het onnodig om angstig te worden, voor welke kwaadaardige geest dan ook. Ze zijn al overwonnen!

Ik steek mijn kop niet in het zand, en weet goed wat er gebeurd in NL, maar wil niet meehuilen met de wolven in het bos.
Het meeste hebben de christenen aan zichzelf te danken, hoe er op ons wordt gereageerd, en een klein beetje 'lijden om Jezus wil' zit er ook in, en dat is gewoon 'normaal' voor een christen.

En Kerst is een oorspronkelijk een oud heidens lichtfeest, wat gekerstend is tot het feest van de geboorte van Jezus Christus, die naar de wereld kwam om zondaren te redden van hun zonden. En wie op Hem vertrouwd, wordt door Hem gered.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Simon

Bericht door Simon »

jakobmarin schreef:
klever schreef:
jakobmarin schreef:2 reacties hierop:
- Blijkbaar is in de achterliggende tijd de Kerk zo onaantrekkelijk geweest, dat anderen zich niet voelden aangesproken door leer en leven van de christenen én ze zelfs gaan tegenwerken.
- Antichristelijke tendensen zijn van alle tijden, niks nieuws onder de zon. Het is eerder verbazingwekkend dat ze er een tijd niet zijn geweest.

Maar niks om je nu opeens zorgen over te maken, het is je van te voren gezegd (zie mijn eerder posting hierover).
jakobmarin, je hebt een leeuw als foto, kun je niet beter een struisvogel nemen? :huhu
haha :)

Een Leeuw én ook een Lam!
Die hebben de overwinning behaald, daarom is het onnodig om angstig te worden, voor welke kwaadaardige geest dan ook. Ze zijn al overwonnen!

Ik steek mijn kop niet in het zand, en weet goed wat er gebeurd in NL, maar wil niet meehuilen met de wolven in het bos.
Het meeste hebben de christenen aan zichzelf te danken, hoe er op ons wordt gereageerd, en een klein beetje 'lijden om Jezus wil' zit er ook in, en dat is gewoon 'normaal' voor een christen.

En Kerst is een oorspronkelijk een oud heidens lichtfeest, wat gekerstend is tot het feest van de geboorte van Jezus Christus, die naar de wereld kwam om zondaren te redden van hun zonden. En wie op Hem vertrouwd, wordt door Hem gered.
Christus Zelf riep echter op zijn dood te gedenken, niet Zijn geboorte.
Zijn dood bracht redding, niet Zijn geboorte.
Net als de uitzinnige Galaten zijn velen echter weer teruggekeerd naar dat tastbare en zichtbare, die roomse hulpmiddelen en beelden om het geloof te versterken.
Niet terugdenken, maar uitkijken naar Zijn Wederkomst.
Het verstandelijke gedeelte gelooft het kerstverhaal (en denkt terug), het geestelijke gedeelte vertrouwd op de uiteindelijke afloop van Gods heilsplan (en kijkt vooruit).
- Oswald Chambers -
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Het Kerstverhaal moet altijd verteld worden in het licht van Pasen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
refo

Bericht door refo »

GJdeBruijn schreef:
-DIA- schreef:
refo schreef:
-DIA- schreef: Moet ik daar op antwoorden? Meen je dat serieus?
Ja, hoor.
Zeiden de ouden niet: Als het persoonlijk wordt dan staat de wagen stil?
En toch is het zo eenvoudig.
Christus is mens geworden opdat de Schriften vervuld zouden worden, die van Hem getuigden.
Maar hoor je dat eigenlijk wel eens?
Eppo Gremdaat

Bericht door Eppo Gremdaat »

Wie de ons omringende landen - maar ook ver daarbuiten zoals Indonesie en Latijns Amerika - bezoekt, zal bemerken dat daar gewoon alles doorgaat op de zondag. Gewoontegetrouw wellicht. Zouden de mensen in die landen (waarvan velen christen zijn en dit uitdragen, jawel(!) minder zijn dan wij, die het zo goed schijnen te weten?
caprice

Bericht door caprice »

Eppo Gremdaat schreef:Wie de ons omringende landen - maar ook ver daarbuiten zoals Indonesie en Latijns Amerika - bezoekt, zal bemerken dat daar gewoon alles doorgaat op de zondag. Gewoontegetrouw wellicht. Zouden de mensen in die landen (waarvan velen christen zijn en dit uitdragen, jawel(!) minder zijn dan wij, die het zo goed schijnen te weten?
Deze vraag is hier niet aan de orde. De vaststelling is dat een overheid, gestoeld op de seculiere maatschappij een innerlijke houding heeft TEGEN het dienen van de Heere, terwijl die mensen in Indonesie en Latijns Amerika zich innerlijk daar mogelijk veel anders tegen verhouden.
God heeft in het verleden rijk gewerkt in Nederland, wat dus ook in de cultuur vanuit het verleden te zien is, en nu trekt men moedwillig op tegen die God en Zijn dienst, dus alles wat daaraan herinnert moet ook weg.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Eppo Gremdaat schreef:Wie de ons omringende landen - maar ook ver daarbuiten zoals Indonesie en Latijns Amerika - bezoekt, zal bemerken dat daar gewoon alles doorgaat op de zondag. Gewoontegetrouw wellicht. Zouden de mensen in die landen (waarvan velen christen zijn en dit uitdragen, jawel(!) minder zijn dan wij, die het zo goed schijnen te weten?
Laten we ons er maar op voorbereiden dat het wellicht in Nederland ook zo zal zijn. Dan zullen we ons moeten heroriënteren, zullen de kerkdiensten 's avonds gehouden moeten worden etc.
Simon

Bericht door Simon »

Afgewezen schreef:
Laten we ons er maar op voorbereiden dat het wellicht in Nederland ook zo zal zijn. Dan zullen we ons moeten heroriënteren, zullen de kerkdiensten 's avonds gehouden moeten worden etc.
omdat er mischien een keer een beetje gekuidsoverlast kan zijnin de buurt?
Doe niet zo dramatisch, zeg...
- Oswald Chambers -
Plaats reactie