Is tussenvertaling als SV27 beloning voor verdeeldheid? (Uit Herziene Statenvertaling)

MGG

Re: Is tussenvertaling als SV27 beloning voor verdeeldheid? (Uit Herziene Statenvertaling)

Bericht door MGG »

Job schreef: Gisteren, 23:28
MGG schreef: Gisteren, 23:03 (...)Nu zou ik Job ook adviseren om zulke zaken niet op RF te delen. Zelfreflectie wordt in de regel niet aangemoedigd.
Dat klopt eerlijkheidshalve wel, alle keren dat ik zelfreflectie heb getoond hier op het forum, bijvoorbeeld alle keren dat ik te fel ben geweest en daarop terugkwam, ben ik daar later door deze en gene nog wel met de neus in gedrukt. Daar heb ik me eerst wat over verbaasd, maar beter is het om de verantwoordelijkheid daarvoor gewoon bij de ander te laten. Bovendien verdiende ik de derrie wel, dus dan past ootmoed. Daarom dit nu toch geplaatst. Niet om er trots op te zijn, maar hopelijk wel om het kwetsbare gesprek te kunnen voeren omdat achter dit toetsenbord de grootste zondaar zit. Ik moedig iedereen aan om zijn of haar kwetsbaarheden zo nodig niet onderbelicht te laten. In het dagelijks leven zeker niet, en wanneer je geweten het vereist: ook hier.
Ik vind het dapper maar onverstandig. Net als bij DIA denk ik soms je maakt het mensen wel heel makkelijk om je te raken. Tegelijkertijd zegt het meer over de mensen die het graag onder je neus wrijven dan over jou. Geweten boven ratio is een nobele zaak. Maar ik ga stoppen met je complimenten te geven. Voor je het weet denkt weer iemand dat wij dezelfde persoon zijn.
MGG

Re: Is tussenvertaling als SV27 beloning voor verdeeldheid? (Uit Herziene Statenvertaling)

Bericht door MGG »

Job schreef: Gisteren, 23:37
Ambtenaar schreef: Gisteren, 23:22
Het probleem met jullie GG-ers is dat jullie predikanten op een voetstuk plaatsen en kritiek op een preek of delen daarvan maar moeilijk besproken kan worden.
Volgens mij heeft 99% van de meepratende gergemmers zijn spijt uitgesproken over de betreffende citaten over SV2027. Ik hoorde een hondstrouwe supporter zelfs iets zeggen als "gestoord". Zo zeg :oO ;-) Dus dat is het probleem niet. Het probleem is wel dat veel gergemmers het niet fijn vinden dat velen, juist ook buitenstaanders, het heel gewoon lijken te vinden (al jaren is dat zo) hun voeten met de GG af te vegen. Dat word je weleens zat.
Om het te relativeren in de gemeentes waar wij lid geweest zijn, was de sfeer heel anders dan op RF. Naar mijn idee is een bepaald type (ex)GG lid sterk oververtegenwoordigd. Dat maakt het wel weer boeiend. Interessanter dan ledenvergadering die soms meer weg hebben van een gezellige verjaardag waarbij 5 ooms het roerend met elkaar eens zijn.

Van de voorspelbaarheid rond het curatorium word ik wel wat moe. Gelukkig heeft Huisman hier wat nuttigs over gezegd, dus ik hoop t.z.t mijn voorspelbare bijdrage aan te vullen met een mooi citaat ;).
Job

Bericht door Job »

Maanenschijn schreef: Gisteren, 22:58 Dat is natuurlijk gewoon onzin Job. (1) Je trekt nu de GG slachtoffer-kaart. Tenminste, zo komt het bij mij over. (2) En de HHK mag blij zijn dat je je hebt ingehouden.
(...)
Jammer dat het zo is overgekomen. (1)Als Geref. Gemeenten zijn we ten volle verantwoordelijk voor wat we naar buiten uitstralen, en deze publiciteit is geen goeie. Laat dat duidelijk zijn. We hebben genoeg werk aan onze winkel. Tot in zoverre geen automatische slachtofferrol. Ik voel me als persoon ook geen slachtoffer. Ik wil alleen aangeven dat de toon van Bertiel over mijn kerkverband, waarvan ik niet blind ben voor de gebreken, me weleens pijn doet.

(2) De HHK staat stevig genoeg in zijn schoenen en op de kerkelijke kaart om niet te beschadigen van wat ene kleine Jobje ergens uit de Randstad er mogelijk over zou zeggen. Maar individuele personen kun je er wel degelijk mee raken wanneer je verdrietige zaken oprakelt. Ik heb Bertiel een moment terug willen raken, wat niet goed was. Ik heb trouwens geen enkel naar gevoel bij de HHK, ik mag er graag preken beluisteren.
DDD

Bericht door DDD »

MGG schreef: Gisteren, 19:28
Ad Anker schreef: Gisteren, 19:22 MGG, dit fragment begint met het uitmaken van 'die mannen van SV2027' als werkers van de duivel. Dan gaat het licht toch wel een beetje uit. Verder lezen al die luie ouders alleen maar kinderbijbels voor. Dit kan gewoon echt niet en mag best 'gif' genoemd worden.
Dat mag van mij ook. Zelf zou ik andere woorden kiezen, maar sinds de discussie rond de eventuele kleine lettertjes probeer ik te accepteren dat sommige graag grote woorden gebruiken. Maar de hele boodschap puur vergif noemen, vind ik zeer kwalijk en anti Bijbels.
Precies. Dan verval je in dezelfde ergerlijke zonden als deze dominee. Waarbij wij hier natuurlijk niet de mond van Christus zijn in de vorm van zijn Woord.

Ik zou het prima vinden als een dominee voor dit soort ongein afgezet wordt, maar puur gif was het niet. Het was vermengd met goede dingen. Dat maakt het anderzijds ook gevaarlijk natuurlijk, als heel goddeloze gedachten vermengd worden met de waarheid. Juist dan moet je extra goed opletten.
DDD

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef: Gisteren, 23:05
MGG schreef: Gisteren, 23:03 Job heeft een gevoel en stelt daarom vragen. Hoe kan dat onzin zijn?
Ieder weldenkend mens kan hooguit glimlachen over het betreffende fragment. Blijkbaar weet de spreker niet beter. Niet te veel aandacht aan geven
Dat geloof ik niet. Hij weet wel beter, maar hij weet het zelf beter. Dat zijn twee verschillende dingen.

In ieder geval: zijn eigenzinnigheid en neiging om extreme standpunten in te nemen, doen de gemeente en het kerkverband geen goed. Hij is geen aanwinst voor het gezelschap aan predikanten, wat mij betreft. Maar daarom is nog niet alles wat hij zegt puur gif.
DDD

Bericht door DDD »

MGG schreef: Gisteren, 23:10
Ambtenaar schreef: Gisteren, 23:05
MGG schreef: Gisteren, 23:03 Job heeft een gevoel en stelt daarom vragen. Hoe kan dat onzin zijn?
Ieder weldenkend mens kan hooguit glimlachen over het betreffende fragment. Blijkbaar weet de spreker niet beter. Niet te veel aandacht aan geven
Met je laatste zin ben ik het eens, maar daar gaan Job zijn vragen aan Bertiel niet over.

Wat betreft het fragment, het verspreiden doet meer kwaad dan goed. Nog los van de vraag of het verspreiden legaal is. Zo niet, dan is het zondig om het op YouTube te plaatsen.

Het beste is om als buitenstaander zulke zaken te negeren. De ouderlingen moeten het niet negeren, maar het gesprek aangaan.
Welnee. Dit is precies wat journalistiek moet doen. Hier geldt zeker niet het primaat van het auteursrecht. Slechte dingen moeten aan de kaak worden gesteld.
DDD

Bericht door DDD »

MGG schreef: Gisteren, 23:40
Job schreef: Gisteren, 23:28
MGG schreef: Gisteren, 23:03 (...)Nu zou ik Job ook adviseren om zulke zaken niet op RF te delen. Zelfreflectie wordt in de regel niet aangemoedigd.
Dat klopt eerlijkheidshalve wel, alle keren dat ik zelfreflectie heb getoond hier op het forum, bijvoorbeeld alle keren dat ik te fel ben geweest en daarop terugkwam, ben ik daar later door deze en gene nog wel met de neus in gedrukt. Daar heb ik me eerst wat over verbaasd, maar beter is het om de verantwoordelijkheid daarvoor gewoon bij de ander te laten. Bovendien verdiende ik de derrie wel, dus dan past ootmoed. Daarom dit nu toch geplaatst. Niet om er trots op te zijn, maar hopelijk wel om het kwetsbare gesprek te kunnen voeren omdat achter dit toetsenbord de grootste zondaar zit. Ik moedig iedereen aan om zijn of haar kwetsbaarheden zo nodig niet onderbelicht te laten. In het dagelijks leven zeker niet, en wanneer je geweten het vereist: ook hier.
Ik vind het dapper maar onverstandig. Net als bij DIA denk ik soms je maakt het mensen wel heel makkelijk om je te raken. Tegelijkertijd zegt het meer over de mensen die het graag onder je neus wrijven dan over jou. Geweten boven ratio is een nobele zaak. Maar ik ga stoppen met je complimenten te geven. Voor je het weet denkt weer iemand dat wij dezelfde persoon zijn.
Jouw adviezen staan anders haaks op de heilige Schrift: het is altijd goed om de ander uitnemender te achten dan jezelf. En als het werkelijk zo is dat anderen daar misbruik van maken, dan is dat ook niet van God en dáár kun jij dan toch iets van zeggen?
De Rijssenaar

Bericht door De Rijssenaar »

Ik denk dat we er niet te veel over moeten kletsen. Iedereen vind het bizar, dus volgens mij kunnen we gewoon verder. Ook weten we dat God meegeluisterd heeft. Dat zal deze dominee dan dan zelf moeten verantwoorden.. God zal dat dan wel allemaal goed afhandelen… En als het een waar christen is wordt ie ook nog eens vrij gesproken…
DDD

Bericht door DDD »

Nou, het ging mij er vooral om of het klopt dat iets óf van God, óf van de duivel is. Dus dat is in ieder geval de opbrengst van het gesprek.

Maar het is jammer dat zo iemand zo'n functie heeft, mijns inziens.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Job schreef:
Ik ben volgens mij doorgaans mild en waardeer Job. Mogelijk begreep ik zijn bericht niet. Dat zou kunnen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie