Is tussenvertaling als SV27 beloning voor verdeeldheid? (Uit Herziene Statenvertaling)
Re: Is tussenvertaling als SV27 beloning voor verdeeldheid? (Uit Herziene Statenvertaling)
wat maakt dat de waarheid dan gesneuveld is?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Re: Is tussenvertaling als SV27 beloning voor verdeeldheid? (Uit Herziene Statenvertaling)
JvW schreef: ↑Gisteren, 12:41Helemaal eens met dominee!Martijn schreef: ↑Gisteren, 11:53Ik heb het net geluisterd, maar dit is echt ontluisterend… Ongehoord wat hier gezegd wordtBertiel schreef: ↑Gisteren, 11:13Precies.HHR schreef: ↑Gisteren, 10:59 Het is een bijzonder fragmentje:
https://youtu.be/ahG3Fj-Hlks?si=q4EjX-2jafgtxdC_
Puur gif!
Wat een onzin wordt er in dit fragment verteld.
Jullie zijn ontluisterend, ongehoord, onzinnig en gif!
-
MGG
Ik neem aan dat je alles gelezen heb? Dan zie je de context en op wat gereageerd wordt.
Overigens vind ik het vrij zorgelijk dat jij het puur gif vindt. 11 minuten lang enkel gif? Dat je de helft of meer niet deelt snap ik, maar werkelijk niks?
- J.C. Philpot
Ik zou zeggen: begin met God Woord, en lees daarnaast zeker Puriteinen. Die hadden meer licht dan we in de 21e eeuw in Nederland hebben. Een levensbeschrijving, mits Godverheerlijkend, kan tot stichting zijn, maar juist die zou ik met onderscheid lezen.
Verder zal de betreffende predikant zich eens moeten verantwoorden over zijn verregaande uitspraken. En zullen wij ons eens moeten verantwoorden over onze uitspraken. Het zou goed zijn als we dat allemaal zouden beseffen.
Verder zal de betreffende predikant zich eens moeten verantwoorden over zijn verregaande uitspraken. En zullen wij ons eens moeten verantwoorden over onze uitspraken. Het zou goed zijn als we dat allemaal zouden beseffen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
-
MrNuwenspete
2011 schreef: ↑Gisteren, 18:50Waardige reacties wel, dacht dat dit een DISCUSSIE forum was. Los van of je het wel of niet met de dominee eens ben. Hoe moeilijk is het om elkaar niet te betitelen als 'gif' maar gewoon met argumenten te komen. Ik doe het voor
- Ik ben het wel met de dominee/jou eens, omdat...
Of
- Ik ben het niet met de dominee/jou eens, omdat..
als dit in de verkondiging van Christus en dien gekruisigd over de mensen wordt uitgestort, zonder enige kennis of onderbouwing, dan is dat puur gif, daar sta ik volledig achter, dat overschaduwd alles wat er wel goed gezegd wordt
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
En ik vind dit dan ook gif! Daar sta ik volledig achter!Bertiel schreef: ↑Gisteren, 18:59als dit in de verkondiging van Christus en dien gekruisigd over de mensen wordt uitgestort, zonder enige kennis of onderbouwing, dan is dat puur gif, daar sta ik volledig achter, dat overschaduwd alles wat er wel goed gezegd wordt
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Denk aan je hart, kalmte kan je redden..
-
MGG
Verdrietig dat jij zonder kennis of nog erger als het met kennis is de hele boodschap als vergif ziet.Bertiel schreef: ↑Gisteren, 18:59als dit in de verkondiging van Christus en dien gekruisigd over de mensen wordt uitgestort, zonder enige kennis of onderbouwing, dan is dat puur gif, daar sta ik volledig achter, dat overschaduwd alles wat er wel goed gezegd wordt
Dat je de oproep om kinderen vertrouwd te maken, als puur vergif ziet vind ik bijzonder. Dat je ook de verkondiging van de opstanding van Jezus en de mogelijkheid tot zalig worden als puur vergif ziet, omdat je de context niks vindt, vind ik erg verdrietig.
Haha. Ik zit heerlijk rustig op de bank. Ga nu lekker een paar uur volleyen. Vanavond kijk ik weer wat de aaf heeft voortgebracht op RF!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-
MGG
Ik begrijp je wel maar jij begrijpt mij ook wel..
MGG, dit fragment begint met het uitmaken van 'die mannen van SV2027' als werkers van de duivel. Dan gaat het licht toch wel een beetje uit. Verder lezen al die luie ouders alleen maar kinderbijbels voor. Dit kan gewoon echt niet en mag best 'gif' genoemd worden.
-
MGG
Dat mag van mij ook. Zelf zou ik andere woorden kiezen, maar sinds de discussie rond de eventuele kleine lettertjes probeer ik te accepteren dat sommige graag grote woorden gebruiken. Maar de hele boodschap puur vergif noemen, vind ik zeer kwalijk en anti Bijbels.