Ik begrijp dat echt niet. Timmermans heeft zich wel bewezen in Europa. Van de partijleiders nu zie ik eventueel Jetten ook nog wel als kundig genoeg, maar (gelukkig) is zijn partij klein. Yesilgoz moet zich echt nog bewijzen en stelt zich nu m.i. niet betrouwbaar op door niet verantwoordelijkheid te nemen voor VVD-beleid na al die jaren aan de macht als grootste partij.Anselmus schreef: ↑20 nov 2023, 10:04Ik niet. Weinig geduld, snel geïrriteerd en rood aangelopen als hij het ergens niet mee eens is, enge ideologie. Onderzoek van Nieuwsuur liet zien dat nog geen 35% Timmermans als premier ziet zitten. Ze hebben dan nog liever Wilders. Na Omtzigt zagen de meesten Dilan Yeşilgöz-Zegerius als beste premier.merel schreef: ↑20 nov 2023, 09:39Ik vraag mij af of het daadwerkelijk erger is dan dat de VVD de grootste wordt.
De meest geschikte premierskandidaat blijf ik Timmermans vinden en Omtzigt moet m.i. minister van Financiën worden.
Voor CU heeft Schouten denk ik te veel schade opgelopen bij Landbouw. Anders had ik haar wel als premier kunnen zien.
Maar goed, ik hoop eigenlijk dat Omtzigt de grootste wordt (van de huidige leiders in de peilingen) en dat hij dan met iemand van buiten komt als saaie maar capabele premier. (Ik noemde eerder pvda-er Kim Putters, of D66er Thom de Graaf of misschien Balkenende).