Maar zelfs over muren heen springen, heb ik wolven nog niet zien doen. Vossen ook niet trouwens.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
-
- Verbannen
Het is een fatale vergissing om te denken dat vakantiekerkdiensten een goede afspiegeling zijn van het gemiddelde oecumenische gevoelen in kerkelijk Nederland. Als het erop aankomt is de van nature gevallen mens, helemaal niet zo soepel als het om heilige huisjes gaat.
-
- Verbannen
Ik zie het als een wolkje als eens mans hand.Herman schreef: ↑05 aug 2024, 12:41 Het is een fatale vergissing om te denken dat vakantiekerkdiensten een goede afspiegeling zijn van het gemiddelde oecumenische gevoelen in kerkelijk Nederland. Als het erop aankomt is de van nature gevallen mens, helemaal niet zo soepel als het om heilige huisjes gaat.
In de Bijbel werd het wolkje heel snel een enorm wolkendek met een meer dan overvloedige regen.GerefGemeente-lid schreef: ↑05 aug 2024, 12:49Ik zie het als een wolkje als eens mans hand.Herman schreef: ↑05 aug 2024, 12:41 Het is een fatale vergissing om te denken dat vakantiekerkdiensten een goede afspiegeling zijn van het gemiddelde oecumenische gevoelen in kerkelijk Nederland. Als het erop aankomt is de van nature gevallen mens, helemaal niet zo soepel als het om heilige huisjes gaat.
In dit specifieke geval is er weinig anders dan in de jaren 90 toen er ook vakantiekerkdiensten in het buitenland werden gehouden (waar ik overigens goede herinneringen aan heb).
Het wolkje is in dit geval meer een jaarlijks terugkerend refo-bubbel-wolkje geworden. We vinden het allemaal fijn, we betreuren allemaal dat het binnen de landsgrenzen niet kan. En dat herhaalt zich ieder jaar.
Dat komt omdat de meest verantwoordelijken zelf er meestal niet aan meedoen. Die blijven in Nederland, om daar iedere zondag voor hun eigen kudde te preken, omdat ze zo onmisbaar zijn vanwege het predikantentekort.
-
Ik begreep dat er zoveel wilden komen dat het (weer) vol was. De rest werd doorgestuurd naar een andere kerk. Bij ons was er weer ruimte genoeg.GerefGemeente-lid schreef: ↑05 aug 2024, 12:16Gisteren niet in ieder geval. Er waren GG-ers, GGiN-ers, HHK-ers, CGK-ers en PKN-ers in één kerkdienst aanwezig.
Enne, hoe weet jij dat de mensen die kwamen van die verschillende kerkverbanden waren? Bij ons worden bezoekers niet gelabeld, bij jullie wel?
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Email: jvw850forum@gmail.com
ik begreep dat er bij de ingang iemand iedereen bevraagd die als toerist gesignaleerd wordt, zou dat... ??? 

Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
- Maanenschijn
Dat was vast ons vroegere forumlid JantjeBertiel schreef:ik begreep dat er bij de ingang iemand iedereen bevraagd die als toerist gesignaleerd wordt, zou dat... ???

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
zou het nog familie zijn van...??
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
-
Zouden er nog veel dominees zijn die niet op vakantie gaan? En wat bedoel je met de meest verantwoordelijken? Dat dominees die niet op vakantie gaan het meest verantwoord handelen? Daar ben ik het niet mee eens namelijk.
-
- Verbannen
-
- Verbannen