Gereformeerde Gemeenten

Piet Puk

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Piet Puk »

refo schreef: 30 jul 2024, 17:31
Tiberius schreef: 30 jul 2024, 16:36 Dat is maar zeer de vraag. Momenteel hebben we in Nederland meer laat van wolven.
Ze klimmen zelfs over hekken.
Maar zelfs over muren heen springen, heb ik wolven nog niet zien doen. Vossen ook niet trouwens.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Piet Puk schreef: 05 aug 2024, 11:41
Tiberius schreef: 30 jul 2024, 16:36 Dat is maar zeer de vraag. Momenteel hebben we in Nederland meer laat van wolven.
Maar zelfs over muren heen springen, heb ik wolven nog niet zien doen. Vossen ook niet trouwens.
Hangt van de muur hoogte af.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Tiberius schreef: 05 aug 2024, 11:44
Die is in kerkelijk Nederland nogal hoog soms
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Piet Puk schreef: 05 aug 2024, 12:13

Gisteren niet in ieder geval. Er waren GG-ers, GGiN-ers, HHK-ers, CGK-ers en PKN-ers in één kerkdienst aanwezig.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Het is een fatale vergissing om te denken dat vakantiekerkdiensten een goede afspiegeling zijn van het gemiddelde oecumenische gevoelen in kerkelijk Nederland. Als het erop aankomt is de van nature gevallen mens, helemaal niet zo soepel als het om heilige huisjes gaat.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Herman schreef: 05 aug 2024, 12:41 Het is een fatale vergissing om te denken dat vakantiekerkdiensten een goede afspiegeling zijn van het gemiddelde oecumenische gevoelen in kerkelijk Nederland. Als het erop aankomt is de van nature gevallen mens, helemaal niet zo soepel als het om heilige huisjes gaat.
Ik zie het als een wolkje als eens mans hand.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

GerefGemeente-lid schreef: 05 aug 2024, 12:49
Herman schreef: 05 aug 2024, 12:41 Het is een fatale vergissing om te denken dat vakantiekerkdiensten een goede afspiegeling zijn van het gemiddelde oecumenische gevoelen in kerkelijk Nederland. Als het erop aankomt is de van nature gevallen mens, helemaal niet zo soepel als het om heilige huisjes gaat.
Ik zie het als een wolkje als eens mans hand.
In de Bijbel werd het wolkje heel snel een enorm wolkendek met een meer dan overvloedige regen.
In dit specifieke geval is er weinig anders dan in de jaren 90 toen er ook vakantiekerkdiensten in het buitenland werden gehouden (waar ik overigens goede herinneringen aan heb).
Het wolkje is in dit geval meer een jaarlijks terugkerend refo-bubbel-wolkje geworden. We vinden het allemaal fijn, we betreuren allemaal dat het binnen de landsgrenzen niet kan. En dat herhaalt zich ieder jaar.
DDD

Bericht door DDD »

Dat komt omdat de meest verantwoordelijken zelf er meestal niet aan meedoen. Die blijven in Nederland, om daar iedere zondag voor hun eigen kudde te preken, omdat ze zo onmisbaar zijn vanwege het predikantentekort.
JvW

Bericht door JvW »

GerefGemeente-lid schreef: 05 aug 2024, 12:16
Piet Puk schreef: 05 aug 2024, 12:13

Gisteren niet in ieder geval. Er waren GG-ers, GGiN-ers, HHK-ers, CGK-ers en PKN-ers in één kerkdienst aanwezig.
Ik begreep dat er zoveel wilden komen dat het (weer) vol was. De rest werd doorgestuurd naar een andere kerk. Bij ons was er weer ruimte genoeg.

Enne, hoe weet jij dat de mensen die kwamen van die verschillende kerkverbanden waren? Bij ons worden bezoekers niet gelabeld, bij jullie wel?
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Bertiel

Bericht door Bertiel »

ik begreep dat er bij de ingang iemand iedereen bevraagd die als toerist gesignaleerd wordt, zou dat... ??? :D
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Bertiel schreef:ik begreep dat er bij de ingang iemand iedereen bevraagd die als toerist gesignaleerd wordt, zou dat... ??? :D
Dat was vast ons vroegere forumlid Jantje ;) .
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

zou het nog familie zijn van...??
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Henk J

Bericht door Henk J »

DDD schreef: 05 aug 2024, 13:27 Dat komt omdat de meest verantwoordelijken zelf er meestal niet aan meedoen. Die blijven in Nederland, om daar iedere zondag voor hun eigen kudde te preken, omdat ze zo onmisbaar zijn vanwege het predikantentekort.
Zouden er nog veel dominees zijn die niet op vakantie gaan? En wat bedoel je met de meest verantwoordelijken? Dat dominees die niet op vakantie gaan het meest verantwoord handelen? Daar ben ik het niet mee eens namelijk.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bertiel schreef: 05 aug 2024, 14:05 ik begreep dat er bij de ingang iemand iedereen bevraagd die als toerist gesignaleerd wordt, zou dat... ??? :D
:yahoo :super
GerefGemeente-lid
Verbannen

JvW schreef: 05 aug 2024, 14:02 Ik begreep dat er zoveel wilden komen dat het (weer) vol was. De rest werd doorgestuurd naar een andere kerk. Bij ons was er weer ruimte genoeg.
Klopt inderdaad.
Plaats reactie