Mexicaanse griep

refo

Re: Mexicaanse griep

Bericht door refo »

Als iemand een vaccinatie krijgt en een week later zich niet zo lekker voelt, dan begrijp ik niet waarom dat dan moet beteken: nooit meer vaccineren.

Je weet namelijk niet hoe je toestand was geweest zonder de vaccinatie. Wellicht heeft het je leven gered.
Neem daarbij dat mannen inzake 'prikken' wat kinderachtiger zijn dan vrouwen en het verhaal is rond.

Maar er is niets verplicht nog. Doe je het dit jaar gewoon niet.

En wat dat te maken heeft met 'kerngezond' en 'waarheid in pacht' en meer van die mooie woorden ontgaat me. Dat zal wel komen omdat ik het niet prachtig weet te verwoorden.

En voor de completigheid: momenteel voel ik me niet kerngezond, nee.
helma

Bericht door helma »

ik heb hier wat reacties weggehaald.
En ik wil een nuttige tip geven om de goede sfeer op het forum te waarborgen
Stel je vragen/opmerkingen waardig; dan mag je waardige antwoorden verwachten
Mara

Bericht door Mara »

De overgrote meerderheid laat zich vaccineren, je wordt nl behoorlijk onder druk gezet door je behandelend arts. Je voelt je bijna een misdadiger als je weigert.
Er is gewoon een groep mensen die echt beroerd worden van en door die prik, die zelfs achterop raken in hun ziekte.
En wat zouden wij zelf toe kunnen doen aan ons leven ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
refo

Bericht door refo »

Het is toch onverstandig om vanwege het feit dat je je niet lekker voelt na vaccinatie voor altijd griepprikken te weigeren? Zie ook wat ZWP zegt.

Neem daarbij dat mannen prikken altijd nogal eng vinden.
ZWP

Bericht door ZWP »

Mara schreef:En wat zouden wij zelf toe kunnen doen aan ons leven ?
Niets, maar we mogen de middelen toch gebruiken en vragen om een zegen?
Of nemen we nooit een paracetamol, een ander medicijn of gaan we nooit naar de dokter of laten we ons nooit opereren?
Waarom de middelen die ons gegeven zijn niet op een verantwoorde manier gebruiken?

En een medicijn kan een nare bijwerking hebben en een vaccinatie kan de ziekte (in minder hevige vorm gelukkig) tot gevolg hebben, maar door te passen gooi je het kind met het badwater weg.
Mara

Bericht door Mara »

Ja mannen zijn m**tjes, ;) ik zal zelf wel censureren :haha
Het gaat niet om de prik op zich denk ik, het is gebeurd voordat je 1 x ademhaalt, het is geen prik in de ader, je hoeft er zelfs niet bij te zitten.
Er is een groep mensen die sowieso elke prik consequent weigert, niet eens alleen christenen ! Ook uit een bepaalde geitenwollensokkenhoek.
Ikzelf ben ook nooit ingeent tegen de kinderziektes. En ik zit er toch ook nog ;)
Mara

Bericht door Mara »

ZWP schreef:
Mara schreef:En wat zouden wij zelf toe kunnen doen aan ons leven ?
Niets, maar we mogen de middelen toch gebruiken en vragen om een zegen?
Of nemen we nooit een paracetamol, een ander medicijn of gaan we nooit naar de dokter of laten we ons nooit opereren?
Waarom de middelen die ons gegeven zijn niet op een verantwoorde manier gebruiken?

En een medicijn kan een nare bijwerking hebben en een vaccinatie kan de ziekte (in minder hevige vorm gelukkig) tot gevolg hebben, maar door te passen gooi je het kind met het badwater weg.
Ja tuurlijk mag dat, maar ik vind dat je je dat per persoon moet bekijken. Wat zijn de voor- en wat de nadelen. Niet blindelings achter iedereen aanhollen omdat het nu eenmaal moet. De groep wordt steeds groter, eerst waren het bejaarden, toen de long en hartpatienten, daarna de diabeten, maar ik weet niet wie er nu allemaal NIET meer bijhoort :oO Mijn man had een tijdje Ventolin, moest toen ook de griepprik, hij vraagt geen herhaalrecept meer, en de oproep komt niet meer ! Terwijl hij precies hetzelfde is gebleven.
De trend is in het algemeen : jongens, we moeten gezond blijven, dus halen die prik.
Hetzelfde geldt trouwens voor de bevolkingsonderzoeken, je krijgt een soort schijnzekerheid: je hebt geen borstkanker of baarmoederhalskanker, althans, je krijgt wederom geen 100% zekerheid, want bij klachten moet je direct naar de huisarts gaan en op een foto is niet alles te doen, noch bij een uitstrijkje.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

ZWP schreef:Ik weet natuurlijk niet precies wat refo bedoelt, maar het is volgens mij bekend dat een inenting dient ter training van het afweersysteem door het inspuiten van een ongevaarlijke hoeveelheid van de ziekteverwekker. Dus als je een griepprik haalt, zou het kunnen zijn dat je je inderdaad beroerd voelt, maar dat er wel antistoffen worden aangemaakt, zodat je de ernstige variant niet krijgt.
Dat is juist het punt denk ik waarin nog redelijk veel mensen zich uit principe niet in laten enten. Nl. je laat een"ongevaarlijke hoeveelheid" inspuiten, dus je laat je iets inspuiten van een ziekte die je niet eens hebt en misschien ook niet zult krijgen. Maar goed dat is een principe kwestie, ik ben overigens ook nooit ingeënt en ben er ook nog steeds, al heb ik veel in ziekenhuizen gelegen, maar dat had niets te maken met besmettelijke ziektes dus dat tel ik even niet mee.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Mariavt

Bericht door Mariavt »

refo schreef:Als iemand een vaccinatie krijgt en een week later zich niet zo lekker voelt, dan begrijp ik niet waarom dat dan moet beteken: nooit meer vaccineren.

Je weet namelijk niet hoe je toestand was geweest zonder de vaccinatie. Wellicht heeft het je leven gered.
Neem daarbij dat mannen inzake 'prikken' wat kinderachtiger zijn dan vrouwen en het verhaal is rond.

En wat dat te maken heeft met 'kerngezond' en 'waarheid in pacht' en meer van die mooie woorden ontgaat me. Dat zal wel komen omdat ik het niet prachtig weet te verwoorden.

Beterschap! (is niet cynisch of hatelijk bedoeld hoor)
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
refo

Bericht door refo »

Toch leven we met z'n allen gemiddeld langer.
Dus al die medische verzinsels hebben ondanks de vraagtekens die je kunt hebben bij sommige zaken wel zin gehad.

Wat me veel meer verontrust is dat de WHO de definitie van pandemie heeft veranderd in 2009. Was dat niet gebeurd, dan zou de vorige (Mexicaanse) griep-pandemie niet als zodanig zijn gekenschetst.
Want bij een pandemie hebben landen namelijk een VERPLICHTING tot vaccineren. Dat was ook de reden dat minister Klink destijds 34 miljoen doses bestelde, vermoed ik.
Samen met de gebrekkige communicatie af en toe leidde dat tot veel onrust wereldwijd.
Mara

Bericht door Mara »

Mariavt schreef:
refo schreef:Als iemand een vaccinatie krijgt en een week later zich niet zo lekker voelt, dan begrijp ik niet waarom dat dan moet beteken: nooit meer vaccineren.

Beterschap! (is niet cynisch of hatelijk bedoeld hoor)
Uhh volgens mij heb jij de avatar van Barmhartigheid ? :jongle
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Mara schreef: Uhh volgens mij heb jij de avatar van Barmhartigheid ? :jongle
Ja klopt maar ik had hem al eerder, maar ik varieer soms een beetje, k zal er even één opzoeken die ook passend is :)

Mariavt

Bericht door Mariavt »

Mariavt schreef:
Ja klopt maar ik had hem al eerder, maar ik varieer soms een beetje, k zal er even één opzoeken die ook passend is :)
:offtopic Zo beter Mara? Daarna weer on-topic

Mara

Bericht door Mara »

Mariavt schreef:
Mariavt schreef:
:offtopic Zo beter Mara? Daarna weer on-topic
Hij past goed bij je :super
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Mara schreef:
Mariavt schreef: :offtopic Zo beter Mara? Daarna weer on-topic
Hij past goed bij je :super
Dankje,k vond hem zelf ook wel mooi......

Plaats reactie