En het scheelt in de kosten, je hoeft je pak niet naar de stomerij te brengen als je bijv. een sliding maakt.BJD schreef:(...)
Zeker. Maar je kan hem ook uitdoen en effe wat makkelijkers aantrekken.. Ik voorspel je.. speelt een stuk lekkerder.(...)
De gansche dag in t zwart
Re: De gansche dag in t zwart
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
Ik ben er ook wel voor dat een predikant zondags en doordeweeks herkenbaar is, dus donker gekleed. Dat hoeft wat mij betreft niet persé (helemaal) zwart te zijn. (Waar komt die kleur eigenlijk vandaan.) En het moet helemaal niet een overleefde traditie worden, zoals het dragen van een hoed (als een soort verplichting).
Waar ik me aan erger is aan mensen (ook op RF) die een predikant inhoudelijk beoordelen op het feit dat hij grijze sokken aan heeft, een donkere trui i.p.v. een jasje, een stropdas met stippeltjes, of een donkergrijs pak e.d.
Waar ik me aan erger is aan mensen (ook op RF) die een predikant inhoudelijk beoordelen op het feit dat hij grijze sokken aan heeft, een donkere trui i.p.v. een jasje, een stropdas met stippeltjes, of een donkergrijs pak e.d.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ja Luther, ook jij weet het: hoe minder zwart, hoe minder zwaar...Luther schreef:Waar ik me aan erger is aan mensen (ook op RF) die een predikant inhoudelijk beoordelen op het feit dat hij grijze sokken aan heeft, een donkere trui i.p.v. een jasje, een stropdas met stippeltjes, of een donkergrijs pak e.d.
Mister schreef:Ach BJD, de lichamelijke oefening is tot weinig nut...BJD schreef:Houden ze op de theologische school bij het vak gym ook hun pak aan?

Jullie maken er wat moois van.....
Da Capo schreef:En het scheelt in de kosten, je hoeft je pak niet naar de stomerij te brengen als je bijv. een sliding maakt.BJD schreef:(...)
Zeker. Maar je kan hem ook uitdoen en effe wat makkelijkers aantrekken.. Ik voorspel je.. speelt een stuk lekkerder.(...)

Het wordt steeds gekker hier.
Begrijpelijk trouwens , het is ook echt geen onderwerp dat een discussie waard is.
Een predikant moet in vierdelig zwart. punt uit .
En trouwens wel een preekjas en hoed, anders is het echt niets.
En voetballen ? Daar heeft hij geen tijd voor.
Als laatste : een zakhorloge is ook een teken van zuiverheid.
Goed, nu maar een slotje op deze onzin
Waar zit dat vierde deel dan??
Dat vind ik bij ons zo mooi, dat predikanten regelmatig ook gewoon bij hun gezin in de kerk kunnen zitten, luisterend naar een collega.memento schreef:Is ook vreemd. Het is ook voor een ds. wel eens goed, om gewoon weer eens te luisteren naar een preek...BJD schreef:Ik vind het al vreemd dat als ze op vakantie gaan ze zonodig in die gemeente moeten gaan preken.. moet je je nog gaan voorbereiden enzv....
~~Soli Deo Gloria~~
Afgewezen schreef:Waar zit dat vierde deel dan??
Zwart hemd
Ander leest dit voor aan zijn vrouw.BJD schreef: Houden ze op de theologische school bij het vak gym ook hun pak aan?
Zijn vrouw krijgt grote ogen: krijgen ze daar ook gym???
Ik zie het al voor me. Al die zwarte pakken op een rij. En dan: Hups met de beentjes. Eén, twee, drie...Ander schreef:Ander leest dit voor aan zijn vrouw.BJD schreef: Houden ze op de theologische school bij het vak gym ook hun pak aan?
Ds. Bregman was bewogen met het lot van alle schapen, ongeacht de kleur van de kudde. Waar nood of verdriet was, verscheen hij, of het nu om kerkmensen ging of niet. Geen groot geleerde, maar wel een man met een ruim hart, waarover veel mensen nog met achting praten. En soms ook wel met een glimlach - want je kon best lachen met Bregman.henriët schreef:Ik hoop echt dat ds Bregman naar zijn gemeenteleden ging om te horen of het zaad wat gestrooid was, vrucht mocht dragen. En niet om wat bij de koffie zeg maar.
~~Soli Deo Gloria~~
... in de maat, anders wordt de ds. kwaad...memento schreef:Ik zie het al voor me. Al die zwarte pakken op een rij. En dan: Hups met de beentjes. Eén, twee, drie...Ander schreef:Ander leest dit voor aan zijn vrouw.BJD schreef: Houden ze op de theologische school bij het vak gym ook hun pak aan?
Of bokkiespringen. Als ze rechtsom springen punt extra!memento schreef:Ik zie het al voor me. Al die zwarte pakken op een rij. En dan: Hups met de beentjes. Eén, twee, drie...Ander schreef:Ander leest dit voor aan zijn vrouw.BJD schreef: Houden ze op de theologische school bij het vak gym ook hun pak aan?
En dan lezen we binnenkort in de krant: Na een ernstige vergadering heeft het curatorium besloten alle studenten niet te bevorderen naar het volgende jaar. In alle gevallen was er sprake van een ernstige tekortkoming bij het vak lichamelijke oefeninge.Mister schreef:... in de maat, anders wordt de ds. kwaad...memento schreef:Ik zie het al voor me. Al die zwarte pakken op een rij. En dan: Hups met de beentjes. Eén, twee, drie...Ander schreef:Ander leest dit voor aan zijn vrouw.BJD schreef: Houden ze op de theologische school bij het vak gym ook hun pak aan?
Volgens mij valt hier wel iets te modereren...
(Maar voor effetjes is het wel leuk natuurlijk...)

(Maar voor effetjes is het wel leuk natuurlijk...)