Kleine ergernissen
Re: Kleine ergernissen
Dat sommige mensen de trouwceremonie graag 'luchtig' willen houden en daarom een trouwambtenaar voor één dag met ChatGPT een toespraakje laten schrijven dat niet de wettelijk voorgeschreven huwelijksbelofte bevat, dat de trouwambtenaar van de gemeente daarbij aanwezig is maar niet waarschuwt (je hebt één taak!), en dat de officier van justitie vervolgens het huwelijk nietig moet laten verklaren: https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... VE:2026:23
Bijzonder. Hoe is dat dan uitgekomen vraag ik mij af.
Dat vraag ik mij bij het lezen van het vonnis ook af. Wie zal aangifte hebben gedaan? Dit moet toch door iemand gemeld zijn.
De gemeente heeft aangifte gedaan bij de Officier van Justitie. Wel merkwaardig dat de, tijdens de ceremonie aanwezige, ambtenaar niet heeft ingegrepen.
Ik stel me dan voor dat die ambtenaar bij het koffieapparaat zei: 'haha, wat ik nu toch voor speech had van een BABS had. Het sloeg nergens op, je zag zo dat het chatGPT was.' En dat ze toen die speech nog eens erbij hebben gepakt, en de conclusie moesten trekken dat de trouwbeloften helemaal niet waren afgelegd.
Ook wel een beetje sneu zeg, als je als bekende van het bruidspaar wordt gevraagd om het huwelijk te sluiten, en je er dan met zo'n flauw niet-zelfgeschreven babbeltje vanaf maakt.
Maar vooral de gemeente mag zich schamen: er zit nota bene een ambtenaar van de burgerlijke stand bij om te checken of alles gaat zoals het moet gaan, en dan loopt het zo af. En krijgt zo'n BABS geen instructie over wat er in de huwelijkssluiting aan de orde moet komen?
Ook wel een beetje sneu zeg, als je als bekende van het bruidspaar wordt gevraagd om het huwelijk te sluiten, en je er dan met zo'n flauw niet-zelfgeschreven babbeltje vanaf maakt.
Maar vooral de gemeente mag zich schamen: er zit nota bene een ambtenaar van de burgerlijke stand bij om te checken of alles gaat zoals het moet gaan, en dan loopt het zo af. En krijgt zo'n BABS geen instructie over wat er in de huwelijkssluiting aan de orde moet komen?
https://www.nu.nl/verkiezingen-vs/63816 ... deren.html
Hier had context echt wat duidelijker gemogen. Ik ben geen fan van Kennedy jr (verre van dat). Maar het had best wat eerder in het bericht gemogen dat je in NL ook niet standaard gevaccineerd wordt tegen enkele van de ziektes waar het hier om gaat en dat het best wat afgebouwd mag worden daar (hoewel het verder waarschijnlijk ook geen kwaad kan).
Hier had context echt wat duidelijker gemogen. Ik ben geen fan van Kennedy jr (verre van dat). Maar het had best wat eerder in het bericht gemogen dat je in NL ook niet standaard gevaccineerd wordt tegen enkele van de ziektes waar het hier om gaat en dat het best wat afgebouwd mag worden daar (hoewel het verder waarschijnlijk ook geen kwaad kan).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
De de-icing is op. Het strooizout is ook bijna op. En het bier is tegenwoordig al op voor de eindejaarsparty of nieuwjaarsborrel begint.
NL = Bananenland.
NL = Bananenland.
Net als met IC bedden destijds: overcapaciteit kost veel geld terwijl je het niet vaak nodig hebt. We willen het wel, maar er niet voor betalen. Dat is een keuze en heeft verder niets met een bananenrepubliek te maken eerlijk gezegd.
Kijk maar uit met pissen. Straks is de azijn ook op..