Ja, dan kunnen we ook niets meer zeggen over homoseksualiteit en zo. Want als iemand het voor God aangezicht heeft kunnen neerleggen, moeten alle tegenstemmen zwijgen.albion schreef:Ik vind dat je kinderachtig reageert op de posting van refo. Ik vind dat hij en genade door recht het aardig onder woorden brengt. Maar goed: een ieder is in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd. Ik hoef geen verantwoording af te leggen over hetgeen wat een ander doet. Maar mag je het niet oneens zijn met iemand anders zonder dat je op iemands tenen trapt? Richteren zegt in het laatste hoofdstuk (met mijn woorden da)... een ieder doet wat goed is in zijn eigen oog.Luther schreef:Bah, bah, bah! Je begrijpt best wat ik bedoel.refo schreef:Aha! Dus dat is de oplossing voor alle vraagstukken.Luther schreef: Mooie, en persoonlijke post, vlinder!
Als je dit zo voor Gods aangezicht hebt mogen neerleggen en daar ook rust over hebt, dan moeten wij daar denk ik met ons waarschuwende vingertje vanaf blijven.
Dit topic krijgt anders het karakter van een minutieuze opsomming van wat wel en niet mag en kan op zondag.
Als je het voor Gods aangezicht mag neerleggen en we daar rust over hebben. Mag niemand er een waarschuwend vingertje over opheffen.
Prachtig. Laten we een aantal discussies opnieuw gaan voeren met dit in ons achterhoofd.
(Het doet me denken aan m'n oude bijbelstudiekring. Als iemand iets zei wat 'mooi' klonk werd dat als afsluiting gebruikt. Of het waar was of niet.)
Waarom altijd zo negatief???
Jij kunt nou nooit eens een poging doen om ook iets positiefs uit een posting te halen.
Aanrader: Koop bij de groenteboer ook eens wat anders dat citroenen...
Maar waarom heb je het dan eigenlijk nog op RF neergelegd, vlinder?