albion schreef:Luther schreef:refo schreef:Luther schreef:
Mooie, en persoonlijke post, vlinder!
Als je dit zo voor Gods aangezicht hebt mogen neerleggen en daar ook rust over hebt, dan moeten wij daar denk ik met ons waarschuwende vingertje vanaf blijven.
Dit topic krijgt anders het karakter van een minutieuze opsomming van wat wel en niet mag en kan op zondag.
Aha! Dus dat is de oplossing voor alle vraagstukken.
Als je het voor Gods aangezicht mag neerleggen en we daar rust over hebben. Mag niemand er een waarschuwend vingertje over opheffen.
Prachtig. Laten we een aantal discussies opnieuw gaan voeren met dit in ons achterhoofd.
(Het doet me denken aan m'n oude bijbelstudiekring. Als iemand iets zei wat 'mooi' klonk werd dat als afsluiting gebruikt. Of het waar was of niet.)
Bah, bah, bah! Je begrijpt best wat ik bedoel.
Waarom altijd zo negatief???
Jij kunt nou nooit eens een poging doen om ook iets positiefs uit een posting te halen.
Aanrader: Koop bij de groenteboer ook eens wat anders dat citroenen...
Ik vind dat je kinderachtig reageert op de posting van refo. Ik vind dat hij en genade door recht het aardig onder woorden brengt. Maar goed: een ieder is in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd. Ik hoef geen verantwoording af te leggen over hetgeen wat een ander doet. Maar mag je het niet oneens zijn met iemand anders zonder dat je op iemands tenen trapt? Richteren zegt in het laatste hoofdstuk (met mijn woorden da)... een ieder doet wat goed is in zijn eigen oog.
Ik vind dat u allen op dit moment geen enkele poging onderneemt om te doorzien wat de ander bedoelt. (Ik in dit geval.) Natuurlijk bedoel ik niet: Leg het voor de Heere voor, heb je er rust over, dan moet verder iedereen zwijgen. Waarom wordt er direct deze misselijke uitleg aan gegeven, waarvan iedereen weet dat ik dat niet bedoel.
Wat ik bedoelde te zeggen, is het volgende:
Er zijn zaken die niet helder liggen in Gods Woord. Wat mij btreft valt de startvraag van Vlinder daar ook onder. In dat geval mogen we onze vraag voor Gods aangezicht brengen en
dan gaat het erom "Merk op mijn ziel wat ANTWOORD God U geeft". Op dat antwoord krijgt de ziel rust en wordt de pleitgrond: "Ik heb het zelf uit Zijne Mond gehoord".
En de Heere spreekt niet altijd door woorden, maar ook door Zijn daden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)