Gegroet Vaarwel.

wim

Bericht door wim »

Breekijzertje schreef:....och jongens........Canada ontwaakt..............
O Canada! Our home and native land!
True patriot love in all thy sons command.
Marnix

Bericht door Marnix »

Afgewezen schreef:
Marnix schreef:
Kislev schreef:Idd, ik ben absoluut niet tegen humor. Altijd voor te porren. Heb vaak zat zitten schudden van het lachen op refoforum n.a.v. leuke postings.

Maarrr... zoals het de laatste tijd gaat heeft het niks met humor te maken. Het is veelal pure nonsens en echt zinloze tijdsbesteding. Daar mag je op een refomatorisch forum toch wel wat van zeggen? Ik hoop het echt.

Laten we dus onderstaande posting van Rens opvolgen.
Wat moet ik dan doen.. tussen mijn werk door :) :) Ik post hier genoeg zinnige dingen en af en toe wat niet zinnigs erbij. Lijkt me geen probleem... ik heb meer moeite met de serieuze topics waar je wordt afgekraakt en veroordeeld en je hele kerkgenootschap erbij bijvoorbeeld... waar je wordt verketterd... terwijl je niets anders wil doen dan de Bijbel alten spreken en Gods wil zoeken.
Marnix, al ben ik het niet met je eens in veel opzichten, 'k geloof niet dat ik respectloos ben ten opzichte van jou. Maar ik ga niet, omdat ik jou zo'n aardige jongen vind, in de belangrijkste zaken water bij de wijn doen.
Overigens, dat je op dit forum wordt 'verketterd', kun je eigenlijk wel een beetje verwachten...
Dat maakt ook niet uit, als het maar met respect gebeurt. En als men maar weet dat ik, ondanks dat ik tegen bepaalde dingen iets anders aankijk, wel van harte Christus wil dienen en Hem wilvolgen en ik me dankzij Hem ook verlost en kind van God mag weten. We hebben wel het zelfde perspectief! Leven met Hem. Nu al, en ook eeuwig! Ik zie je daarom als mijn zuster, we hebben dezelfde Vader, ook al verschillen we best wel veel van elkaar.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Adorote

Bericht door Adorote »

Velen denken dat ze in de rechte leer staan, een van de kenmerken daar van is dat men de mede Christen niet gaat verketteren.

Er is maar een Waarheid Jezus Christus de Verrezen Heer en Zijn Kerk ongedeeld;

Dat ketterij een zonde is kunnen wij terug vinden in de Heilige Schrift met het geschil tussen St .Paulus en St.Barnabas,maar zij bleven broeders in de Heer.

Veel mensen hier hebben nog een lange weg te gaan in deze.
Laatst gewijzigd door Adorote op 25 apr 2007, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Adorote schreef:Velen denken dat ze in de rechte leer staan, een van de kenmerken daar van is dat men de mede Christen niet gaat verketteren.

Er is maar een Waarheid Jezus Christus de Verrezen Heer en Zijn Kerk ongedeeld;

Dat ketterij een zonde is kunnen wij terug vinden in de Heilige Schrift met het geschil tussen .Paulus en St.Barnabas,maar zij bleven broeders in de Heer.

Veel mensen hier hebben nog een lange weg te gaan in deze.
Daar heeft vooral de Roomse Kerk veel over te leren, denk ik zo....

Steek hand in eigen boezem Adorote....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Marnix

Bericht door Marnix »

Bert Mulder schreef:Marnix, sinds je hier zo zit te fulmineren:

Ik weet best dat dit op mij gemunt is.

Nu, ik meende dat jij in het bijzonder altijd hier de vrijheid voorstond.

En Marnix, dat is 2 richtingsverkeer.

Jij kettert alle traditie hier. Ik (wij?) ketter de GKV.

Quitte?
Dit was aan een aantal mensen gericht, waar jij ook bij zit, niet aan jou specifiek geschreven, anders had ik je naam wel genoemd hoor. Overigens ga ik wel eens tegen menselijke tradities in, ik verketter ze niet maar stel er wel kritische vragen bij en vraag me af of die mensen mag worden opgelegd en mensen mogen worden veroordeeld als ze niet in die tradities meegaan, maar daarmee zeg ik nog niet van de Ger Gem en andere kerkgenootschappen dat het ketterse kerken zijn. Het is Gods Kerk. Dat is het grote verschil tussen jou en mij... Ketter jij de GKV maar. God is mijn rechter.

11 Op God, wiens woord ik prijs,
op de HEER, wiens woord ik prijs,
12 op God vertrouw ik, angst ken ik niet,
wat kan een mens mij aandoen?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Adorote

Bericht door Adorote »

Marnix schreef:
Bert Mulder schreef:Marnix, sinds je hier zo zit te fulmineren:

Ik weet best dat dit op mij gemunt is.

Nu, ik meende dat jij in het bijzonder altijd hier de vrijheid voorstond.

En Marnix, dat is 2 richtingsverkeer.

Jij kettert alle traditie hier. Ik (wij?) ketter de GKV.

Quitte?
Dit was aan een aantal mensen gericht, waar jij ook bij zit, niet aan jou specifiek geschreven, anders had ik je naam wel genoemd hoor. Overigens ga ik wel eens tegen menselijke tradities in, ik verketter ze niet maar stel er wel kritische vragen bij en vraag me af of die mensen mag worden opgelegd en mensen mogen worden veroordeeld als ze niet in die tradities meegaan, maar daarmee zeg ik nog niet van de Ger Gem en andere kerkgenootschappen dat het ketterse kerken zijn. Het is Gods Kerk. Dat is het grote verschil tussen jou en mij... Ketter jij de GKV maar. God is mijn rechter.

11 Op God, wiens woord ik prijs,
op de HEER, wiens woord ik prijs,
12 op God vertrouw ik, angst ken ik niet,
wat kan een mens mij aandoen?

In dit kader Psalm 6.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Marnix schreef: Dit was aan een aantal mensen gericht, waar jij ook bij zit, niet aan jou specifiek geschreven, anders had ik je naam wel genoemd hoor. Overigens ga ik wel eens tegen menselijke tradities in, ik verketter ze niet maar stel er wel kritische vragen bij en vraag me af of die mensen mag worden opgelegd en mensen mogen worden veroordeeld als ze niet in die tradities meegaan, maar daarmee zeg ik nog niet van de Ger Gem en andere kerkgenootschappen dat het ketterse kerken zijn. Het is Gods Kerk. Dat is het grote verschil tussen jou en mij... Ketter jij de GKV maar. God is mijn rechter.
Het is goed dat je onthoud dat God je rechter is, wij niet.

Verder, die tradities geeft niet zoveel, wat veel meer belangerijk is dat veel van die 'tradities' die jij zo graag omver trapt lijnrecht op Gods Woord gebaseerd zijn, in mijn visie, en meen ik, ook de visie in het algemeen van wat zich de 'bevindelijk gereformeerde gezindte' noemt.

Verder zegt Jezus, dus God zelf, in Zijn Woord, dit over de godsdienst. Iets om je liefde aan te staven:
21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt:12) Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders,13) Die in de hemelen is.
22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen:14) Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd,15) en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?16)
23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen:17) Ik heb u nooit gekend;18) gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Adorote

Bericht door Adorote »

Trouwens zou de Lassie alweer terug zijn__________________________________________ :idea:
Daphne

Bericht door Daphne »

Adorote schreef:Trouwens zou de Lassie alweer terug zijn__________________________________________ :idea:

Lassie? Wie is Lassie? :?:

:wink:
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Marnix schreef:Dat maakt ook niet uit, als het maar met respect gebeurt. En als men maar weet dat ik, ondanks dat ik tegen bepaalde dingen iets anders aankijk, wel van harte Christus wil dienen en Hem wilvolgen en ik me dankzij Hem ook verlost en kind van God mag weten. We hebben wel het zelfde perspectief! Leven met Hem. Nu al, en ook eeuwig! Ik zie je daarom als mijn zuster, we hebben dezelfde Vader, ook al verschillen we best wel veel van elkaar.
De vraag is maar of die verschillen essentieel zijn. Jij vindt van niet en het valt je dan ook niet moeilijk mij als een zuster in Christus te herkennen. Ik vind van wel en daarom ligt dat herkennen bij mij toch wel wat minder simpel (maar daar hebben we het in het verleden al eens over gehad).
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Daphne schreef:
Adorote schreef:Trouwens zou de Lassie alweer terug zijn__________________________________________ :idea:

Lassie? Wie is Lassie? :?:

Moeten wij die kennen dan?

:wink:
Marnix

Bericht door Marnix »

Bert Mulder schreef:Het is goed dat je onthoud dat God je rechter is, wij niet.
Oordeel dan niet ;)
Verder, die tradities geeft niet zoveel, wat veel meer belangerijk is dat veel van die 'tradities' die jij zo graag omver trapt lijnrecht op Gods Woord gebaseerd zijn, in mijn visie, en meen ik, ook de visie in het algemeen van wat zich de 'bevindelijk gereformeerde gezindte' noemt.
En de mijne zijn dat ook, in mijn visie. Tja, in de tijd van Paulus kon de een al wel vlees eten en andere tradities houden en de ander dat niet doen en beiden dat tot eer van God doen. Zou dan nu de en wel tv kunnen kijken, naar modernere muziek luisteren en mountainbiken op zondag en de ander niet, en ze beiden dat tot eer van God doen? Dat jij dit zo beleeft en doet, prima. Maar jou beleving en de tradities van jou kerk zijn daarmee nog geen maatstaf voor een God welgevallig leven. Dat is goed om te onthouden.
Verder zegt Jezus, dus God zelf, in Zijn Woord, dit over de godsdienst. Iets om je liefde aan te staven:
21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt:12) Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders,13) Die in de hemelen is.
22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen:14) Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd,15) en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?16)
23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen:17) Ik heb u nooit gekend;18) gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!

Klopt. Ik ken die tekst en probeer daar naar te leven in wat ik doe. Het probleem is dat je dat niet lijkt te begrijpen omdat wat ik doe niet goed is in JOU ogen. En uiteraard heb je daar je bijbelse onderbouwingen voor, zoals ik die ook heb. Mij lijkt deze tekst uit Romeinen wel mooi, in het kader van onderlinge verschillen en het elkaar daarin in waarde laten.

1 Aanvaard mensen met een zwak geloof zonder hun overtuiging te bestrijden. 2 De een gelooft dat hij alles mag eten, maar iemand die een zwak geloof heeft eet alleen groenten. 3 Wie alles eet mag niet neerzien op iemand die dat niet doet, en wie niet alles eet mag geen oordeel vellen over iemand die dat wel doet, want God heeft hem aanvaard. 4 Wie bent u dat u een oordeel velt over de dienaar van een ander? Of hij wel of niet volhardt in het geloof gaat alleen zijn eigen meester aan – en hij zal volharden, want de Heer heeft de macht hem dat te laten doen. 5 De een beschouwt bepaalde dagen als een feestdag, voor de ander zijn alle dagen gelijk. Laat iedereen zijn eigen overtuiging volgen. 6 Wie een feestdag viert, doet dat om de Heer te eren; wie alles eet, doet dat om de Heer te eren, en hij dankt God voor zijn voedsel. Wie iets niet wil eten, laat het staan om de Heer te eren, en ook hij dankt God. 7 Niemand van ons leeft voor zichzelf, en niemand van ons sterft voor zichzelf. 8 Zolang wij leven, leven we voor de Heer; en wanneer wij sterven, sterven we voor de Heer. Dus of we nu leven of sterven, we zijn altijd van de Heer. 9 Want Christus is gestorven en weer tot leven gekomen om te heersen over de doden en de levenden. 10 Wie bent u dat u een oordeel velt over uw broeder of zuster? Wie bent u dat u neerziet op uw broeder of zuster? Wij zullen allen voor Gods rechterstoel komen te staan, 11 want er staat geschreven: ‘Zo waar ik leef – zegt de Heer –, voor mij zal elke knie zich buigen, en elke tong zal God loven.’ 12 Ieder van ons zal zich dus tegenover God moeten verantwoorden.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Marnix, Afgewezen + de rest ! Zouden jullie niet eens een ander topic openen met bijv. "Meningsverschillen omtrent geloofsbeleving" of zoiets? Ik vind dit niet passend op een afscheidstopic............. :|
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Marnix

Bericht door Marnix »

Misschien een idee als een van de moderators onze discussie even splitst naar een nieuw topic over geloofsbeleving of wat zaligmakend geloof is ofzo?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:Misschien een idee als een van de moderators onze discussie even splitst naar een nieuw topic over geloofsbeleving of wat zaligmakend geloof is ofzo?
Moet je even hun aandacht vragen met het uitroepteken-knopje.
Gesloten