O Canada! Our home and native land!Breekijzertje schreef:....och jongens........Canada ontwaakt..............
True patriot love in all thy sons command.
Dat maakt ook niet uit, als het maar met respect gebeurt. En als men maar weet dat ik, ondanks dat ik tegen bepaalde dingen iets anders aankijk, wel van harte Christus wil dienen en Hem wilvolgen en ik me dankzij Hem ook verlost en kind van God mag weten. We hebben wel het zelfde perspectief! Leven met Hem. Nu al, en ook eeuwig! Ik zie je daarom als mijn zuster, we hebben dezelfde Vader, ook al verschillen we best wel veel van elkaar.Afgewezen schreef:Marnix, al ben ik het niet met je eens in veel opzichten, 'k geloof niet dat ik respectloos ben ten opzichte van jou. Maar ik ga niet, omdat ik jou zo'n aardige jongen vind, in de belangrijkste zaken water bij de wijn doen.Marnix schreef:Wat moet ik dan doen.. tussen mijn werk doorKislev schreef:Idd, ik ben absoluut niet tegen humor. Altijd voor te porren. Heb vaak zat zitten schudden van het lachen op refoforum n.a.v. leuke postings.
Maarrr... zoals het de laatste tijd gaat heeft het niks met humor te maken. Het is veelal pure nonsens en echt zinloze tijdsbesteding. Daar mag je op een refomatorisch forum toch wel wat van zeggen? Ik hoop het echt.
Laten we dus onderstaande posting van Rens opvolgen.![]()
Ik post hier genoeg zinnige dingen en af en toe wat niet zinnigs erbij. Lijkt me geen probleem... ik heb meer moeite met de serieuze topics waar je wordt afgekraakt en veroordeeld en je hele kerkgenootschap erbij bijvoorbeeld... waar je wordt verketterd... terwijl je niets anders wil doen dan de Bijbel alten spreken en Gods wil zoeken.
Overigens, dat je op dit forum wordt 'verketterd', kun je eigenlijk wel een beetje verwachten...
Daar heeft vooral de Roomse Kerk veel over te leren, denk ik zo....Adorote schreef:Velen denken dat ze in de rechte leer staan, een van de kenmerken daar van is dat men de mede Christen niet gaat verketteren.
Er is maar een Waarheid Jezus Christus de Verrezen Heer en Zijn Kerk ongedeeld;
Dat ketterij een zonde is kunnen wij terug vinden in de Heilige Schrift met het geschil tussen .Paulus en St.Barnabas,maar zij bleven broeders in de Heer.
Veel mensen hier hebben nog een lange weg te gaan in deze.
Dit was aan een aantal mensen gericht, waar jij ook bij zit, niet aan jou specifiek geschreven, anders had ik je naam wel genoemd hoor. Overigens ga ik wel eens tegen menselijke tradities in, ik verketter ze niet maar stel er wel kritische vragen bij en vraag me af of die mensen mag worden opgelegd en mensen mogen worden veroordeeld als ze niet in die tradities meegaan, maar daarmee zeg ik nog niet van de Ger Gem en andere kerkgenootschappen dat het ketterse kerken zijn. Het is Gods Kerk. Dat is het grote verschil tussen jou en mij... Ketter jij de GKV maar. God is mijn rechter.Bert Mulder schreef:Marnix, sinds je hier zo zit te fulmineren:
Ik weet best dat dit op mij gemunt is.
Nu, ik meende dat jij in het bijzonder altijd hier de vrijheid voorstond.
En Marnix, dat is 2 richtingsverkeer.
Jij kettert alle traditie hier. Ik (wij?) ketter de GKV.
Quitte?
Marnix schreef:Dit was aan een aantal mensen gericht, waar jij ook bij zit, niet aan jou specifiek geschreven, anders had ik je naam wel genoemd hoor. Overigens ga ik wel eens tegen menselijke tradities in, ik verketter ze niet maar stel er wel kritische vragen bij en vraag me af of die mensen mag worden opgelegd en mensen mogen worden veroordeeld als ze niet in die tradities meegaan, maar daarmee zeg ik nog niet van de Ger Gem en andere kerkgenootschappen dat het ketterse kerken zijn. Het is Gods Kerk. Dat is het grote verschil tussen jou en mij... Ketter jij de GKV maar. God is mijn rechter.Bert Mulder schreef:Marnix, sinds je hier zo zit te fulmineren:
Ik weet best dat dit op mij gemunt is.
Nu, ik meende dat jij in het bijzonder altijd hier de vrijheid voorstond.
En Marnix, dat is 2 richtingsverkeer.
Jij kettert alle traditie hier. Ik (wij?) ketter de GKV.
Quitte?
11 Op God, wiens woord ik prijs,
op de HEER, wiens woord ik prijs,
12 op God vertrouw ik, angst ken ik niet,
wat kan een mens mij aandoen?
Het is goed dat je onthoud dat God je rechter is, wij niet.Marnix schreef: Dit was aan een aantal mensen gericht, waar jij ook bij zit, niet aan jou specifiek geschreven, anders had ik je naam wel genoemd hoor. Overigens ga ik wel eens tegen menselijke tradities in, ik verketter ze niet maar stel er wel kritische vragen bij en vraag me af of die mensen mag worden opgelegd en mensen mogen worden veroordeeld als ze niet in die tradities meegaan, maar daarmee zeg ik nog niet van de Ger Gem en andere kerkgenootschappen dat het ketterse kerken zijn. Het is Gods Kerk. Dat is het grote verschil tussen jou en mij... Ketter jij de GKV maar. God is mijn rechter.
21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt:12) Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders,13) Die in de hemelen is.
22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen:14) Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd,15) en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?16)
23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen:17) Ik heb u nooit gekend;18) gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!
De vraag is maar of die verschillen essentieel zijn. Jij vindt van niet en het valt je dan ook niet moeilijk mij als een zuster in Christus te herkennen. Ik vind van wel en daarom ligt dat herkennen bij mij toch wel wat minder simpel (maar daar hebben we het in het verleden al eens over gehad).Marnix schreef:Dat maakt ook niet uit, als het maar met respect gebeurt. En als men maar weet dat ik, ondanks dat ik tegen bepaalde dingen iets anders aankijk, wel van harte Christus wil dienen en Hem wilvolgen en ik me dankzij Hem ook verlost en kind van God mag weten. We hebben wel het zelfde perspectief! Leven met Hem. Nu al, en ook eeuwig! Ik zie je daarom als mijn zuster, we hebben dezelfde Vader, ook al verschillen we best wel veel van elkaar.
Oordeel dan nietBert Mulder schreef:Het is goed dat je onthoud dat God je rechter is, wij niet.
En de mijne zijn dat ook, in mijn visie. Tja, in de tijd van Paulus kon de een al wel vlees eten en andere tradities houden en de ander dat niet doen en beiden dat tot eer van God doen. Zou dan nu de en wel tv kunnen kijken, naar modernere muziek luisteren en mountainbiken op zondag en de ander niet, en ze beiden dat tot eer van God doen? Dat jij dit zo beleeft en doet, prima. Maar jou beleving en de tradities van jou kerk zijn daarmee nog geen maatstaf voor een God welgevallig leven. Dat is goed om te onthouden.Verder, die tradities geeft niet zoveel, wat veel meer belangerijk is dat veel van die 'tradities' die jij zo graag omver trapt lijnrecht op Gods Woord gebaseerd zijn, in mijn visie, en meen ik, ook de visie in het algemeen van wat zich de 'bevindelijk gereformeerde gezindte' noemt.
21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt:12) Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders,13) Die in de hemelen is.Verder zegt Jezus, dus God zelf, in Zijn Woord, dit over de godsdienst. Iets om je liefde aan te staven: