Opwekking?? en ""Komen tot christus zoals je bent""

Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door mementoHet lijkt mij goed om dit er nog aan toe te voegen. Aan m'n bekering was niet de diepe zondekennis vooraf gegaan zoals dat in bepaalde kringen geëist.
Zie maar onder ogen dat het door sommigen zo ervaren wordt.

[Aangepast op 17/3/05 door Miscanthus]
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door mementoHet lijkt mij goed om dit er nog aan toe te voegen. Aan m'n bekering was niet de diepe zondekennis vooraf gegaan zoals dat in bepaalde kringen geëist.
Zie maar onder ogen dat het zo ervaren wordt.
Wordt het dan niet geëist? Weet je wat ik echt raar vind? Zondag's staat de dominee heel intensief van de kansel te preken dat er zonder ellendekennis geen weg is tot Christus en iedereen worsteld daar dan mee, maar officieel bestaat het niet en wordt het door iedereen ontkent, maar iedereen zit wel met de vraag hoe het dan wel moet en veroordelen iedereen die een "makkelijkere" weg verkondigt.
timo

Bericht door timo »

We moeten er voor oppassen dat we bepaalde dingen als een soort eis gaan stellen. Iedereen leer zijn schuld voor God inzien want een gezonde heeft de doker niet nodig maar de zieken wel (vrij vertaald) Maar wanneer en hoe intens(diep) je dat ervaart(beleeft) is bij elk mens verschillend we moeten van bepaalde kenmerken of stappen geen norm maken. Dat zegt Ds moerkerken ook dat de stappen in het leven geen absolute norm zijn
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Maar zonder zondebesef en ellende weet je niet wie je bent voor God en dan hoef je toch ook niet verlost te worden?

Dat wordt toch gezegd?
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Maar zonder zondebesef en ellende weet je niet wie je bent voor God en dan hoef je toch ook niet verlost te worden?

Dat wordt toch gezegd?
Je moet wel degelijk verlost worden, maar je beseft niet dat je verlost moet worden. Of miscshien besef je het wel, maar wil je het niet. Lijkt me een wezenlijk verschil.

[Aangepast op 17/3/05 door Lecram]
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Lecram

Dat wordt toch gezegd?
Je moet wel degelijk verlost worden, maar je beseft niet dat je verlost moet worden. Of miscshien besef je het wel, maar wil je het niet. Lijkt me een wezenlijk verschil.

Het wordt steeds ingewikkelder allemaal vind ik als ik eerlijk ben.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Dat wordt toch gezegd?

De Heere zegt: indien iemand van u wijsheid ontbreekt, dat hij ze van God begere, die een iegelijk mildelijk geeft en niet verwijt.
Leg je vinger daar maar bij en vraag of God Zijn belofte houdt.
Lecram

Bericht door Lecram »

Dat wordt toch gezegd?
Wat is er ingewikkeld dan?
Ieder mens heeft toch verlossing nodig? Wij moeten toch allemaal gered worden?
Het aangrijpende is echter dat God veel mensen aan de hemelpoort moet afwijzen, zoals de inwoners van Jeruzalem: Lukas 13 Jeruzalem, Jeruzalem! gij, die de profeten doodt, en stenigt, die tot u gezonden zijn, hoe menigmaal heb Ik uw kinderen willen bijeenvergaderen, gelijkerwijs een hen haar kiekens onder de vleugelen vergadert; en gijlieden hebt niet gewild?

De mensen in Jeruzalem hedden wel degelijk geweten dat bekering nodig was om verlost te worden. Maar ze wilden niet.
timo

Bericht door timo »

Hoe moet je nu anders komen dan zoals je bent. Hoorde een preek van een gereformeerde gezinte dominee. Die zij dat wij helemaal niks aan onze zaligheid konden doen. Nee want God heeft alles al gedaan. Dus moeten we komen zoals we zijn.
refo

Bericht door refo »

Volgens sommige predikanten moet je eerst komende gemaakt worden.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
timo

Bericht door timo »

Oorspronkelijk gepost door refo
dat is niet waar wij voor moeten zorgen maar dat is Gods werk
takkie

Bericht door takkie »

Oorspronkelijk gepost door timo
Oorspronkelijk gepost door refo
dat is niet waar wij voor moeten zorgen maar dat is Gods werk
Timo, bedoel je dat je dan maar gaat zitten wachten omdat het God is die ervoor moet zorgen dat je komt? dat je maar moet afwachten of het nog eens mocht gebeuren?
Zo wordt het idd weleens verkondigd, maar dit is niet bijbels.
Er staat een duidelijke oproep in de Bijbel tot bekering,

-Komt herwaarts tot mij, allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven.
-Geef Mij uw hart
en zo staat de hele bijbel vol met oproepen om te komen.

En dan wordt je idd geleid door de Heilige Geest, het is niet uit jezelf dat je tot Jezus komt, de Geest leidt je, maar je kunt niet zeggen, we wachten wel af, wie weet.

[Aangepast op 4/4/05 door takkie]
timo

Bericht door timo »

Het blijft onze volledeige opdracht om tot hem te komen. Dat is bijbels maar we komen er dan achter dat we niet willen en kunnen omdat we de werel en de zonde zo lief hebben en zo egoistich zijn en dan krijgen we christus nodig. zelf het verlangen om je te bekeren is werk van de Soevereine God
Plaats reactie