Sorry, maar op de kleuterschool leerden we al dat, als er 10 even lange stukjes geknipt moeten worden het helemaal mis gaat als het 3e stukje wordt geknipt in vergelijking met het tweede stukje en het 4e stukje in vergelijk met het 3e stukje. Elk stukje dient langs het eerste stuk te worden gelegd, m.a.w. niet de beurshandelaar of de tabakshandelaar is het vergelijk met een atleet maar de norm voor de christen, de eis van God en de dankbaarheid van de christen richt zich op de Schrift. Niet op vergelijking met anderen. (Dat tabakshandelaar anno 2016 niet goed te rijmen valt met de Schrift kan ik begrijpen, van beurshandel weet ik te weinig om te stellen dat dat niet door een christen fpgedaan kan worden).parsifal schreef:Maar zie je niet in dat er Christenen kunnen zijn die daar anders over denken? Mij overtuigen je argumenten niet in ieder geval.eilander schreef:Ik denk van wel. Zie mijn bijdragen van gisteren.parsifal schreef: Ja, ik heb er moeite mee als mensen die Christelijk gedrag laten zien afgeschreven worden omdat ze in hun ogen een verkeerd beroep hebben gekozen. Het gaat niet om een beroep waar het uitoefenen van het beroep direct tegen Gods Woord ingaat.
Ik denk dat het beroep van beurshandelaar of werken in de tabaksindustrie, of werken in sommige pluimveebedrijven (indirect) tegen Gods Woord ingaat. Toch wil ik geen mensen afschrijven die dat soort werk doen en denk ik dat God gedankt moet worden voor een goed getuigenis binnen deze sectoren.
En nee, als de Schrift eerlijk wordt grelezen kan het niet bestaan dat aan de OS wordt meegedaan.