Wist je dat...

parsifal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door parsifal »

(Veel) meer blauw op straat is een goed idee. Het is ook waar dat Zweden te aardig is in sommige gevallen (doe die leeftijdstesten maar en wees strikt voor bedriegers). Als ik de berichten over Zweden lees in bijvoorbeeld de Daily Mail of op sociale media, dan zou Zweden er veel erger aan toe zijn dan andere landen.
In het oorspronkelijke artikel in Svenska Dagbladet lees je dat de problemen meer worden toegeschreven aan bezuinigingen die in de jaren 90 zijn doorgevoerd en dat er nu er extra taken voor de politie zijn, er gebrek aan personeel is. Ook zie je problemen met het belagen van politie en hulpdiensten (net als in Nederland).

Ik woon zelf trouwens ook niet in de binnenstad van Stockholm, maar in een van de voorsteden. De voorsteden waar het allemaal een stuk erger is. Ook al zie ik problemen, de problemen zijn niet zo groot als ze voorgesteld worden. Er is wel veel meer politieke correctheid dan in Nederland of bijvoorbeeld Frankrijk, maar de problemen lijken niet groter. Er was afgelopen jaar terrorisme in Zweden, een man met neo-nazi sympathieen die met een zwaard mensen met een buitenlands uiterlijk vermoordde.

Het gaat me er niet om om weg te kijken van de problemen, maar eerder om zaken in perspectief te zien en niet te overdrijven. Ik zie liever een strikt beleid zoals het Deense ook in Zweden, maar Zweden is er echt niet erger aan toe dan vergelijkbare landen en het is ook niet duidelijk dat problemen die er nu zijn veroorzaakt worden door criminele nieuwe asielzoekers of vluchtelingen. (Het oorspronkelijke artikel gaat daar ook niet over)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
parsifal

Bericht door parsifal »

ik gisteren gestemd hebt voor de Tweede Kamer.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Over de inhoud van dit artikel laat ik me even niet uit. Eerst de vraag: Wat gaat er schuil achter TPO? Wantrouwen? De kat uit de boom kijken? Misschien toch niet verkeerd om eerst even de bron te kennen waaruit iets uitspringt. Zijn ze echt eerlijk objectief? Ik heb er zo mijn twijfels bij, je leest ook nergens op de site over "who we are" of "our history", of ook maar iets waar je uit kunt opmaken waar deze site vandaan komt. Waarom niet? Ik hou niet van anonimiteit als je wat te zeggen hebt, sorry!
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
parsifal

Bericht door parsifal »

Historici zijn ook allemaal tegen Nixon en de pers is ook helemaal tegen Robert Mugabe.

Er is oneerlijke pers inderdaad. Er is eenzijdige pers. Maar de nieuwe hit van Lubach "hoe dan Geert?" is natuurlijk wel iets wat de pers moet doen. Dezelfde pers die ook naar buiten brengt dat VVDers bij de meeste corruptieschandalen betrokken zijn.
Hetzelfde in de VS. De New York Times is niet aardig voor Trump, maar het was ook de NYT die het email-schandaal van Clinton naar buiten bracht. Dat is gewoon je werk doen als goede journalist. In dat opzicht staat de New York Times toch nog wel een stukje boven de Nederlandse kranten.
Ook waren de Amerikaanse media niet altijd even positief over Obama in bijvoorbeeld de omgang met Manning en Snowden.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

parsifal schreef:
Historici zijn ook allemaal tegen Nixon en de pers is ook helemaal tegen Robert Mugabe.

Er is oneerlijke pers inderdaad. Er is eenzijdige pers. Maar de nieuwe hit van Lubach "hoe dan Geert?" is natuurlijk wel iets wat de pers moet doen. Dezelfde pers die ook naar buiten brengt dat VVDers bij de meeste corruptieschandalen betrokken zijn.
Hetzelfde in de VS. De New York Times is niet aardig voor Trump, maar het was ook de NYT die het email-schandaal van Clinton naar buiten bracht. Dat is gewoon je werk doen als goede journalist. In dat opzicht staat de New York Times toch nog wel een stukje boven de Nederlandse kranten.
Ook waren de Amerikaanse media niet altijd even positief over Obama in bijvoorbeeld de omgang met Manning en Snowden.
Daar ben ik het mee eens! Ik las eens over de beïnvloeding van mensen die dagelijks door het NOS Nieuws worden voorgelicht. Het NOS Nieuws is inderdaad eenzijdig, en christen-onvriendelijk.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:

Keep on dreaming. Het Zweedse kabinet met hoofddoekjes paraderend is onzichtbaar.
Maar het is waar dat de tijd voor debatteren voorbij is. We gaan stemmen.
parsifal

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
parsifal schreef:

Keep on dreaming. Het Zweedse kabinet met hoofddoekjes paraderend is onzichtbaar.
Maar het is waar dat de tijd voor debatteren voorbij is. We gaan stemmen.
In de Zweedse kranten was er genoeg aandacht voor die hoofddoekjes. Alle grote kranten hier (in ieder geval Expressen, Dagens Nyheter, Aftonbladet en Svenska Dagbladet) berichtten erover.
Als je niet naar de Zweedse kranten kijkt, dan is de berichtgeving erover inderdaad onzichtbaar. Verder ging het om een delegatie met 1 kabinetslid, die op bezoek in Iran zich aan de Iraanse wet hield.

Dus: Het ging niet om het Zweedse kabinet en het was niet onzichtbaar. Zelfs de Zweedse media (en die schat ik lager in dan de serieuze Nederlandse en veel lager dan de serieuze Amerikaanse of Britse) geeft een redelijk beeld over deze zaken.
huisman

Bericht door huisman »

parsifal schreef:ik gisteren gestemd hebt voor de Tweede Kamer.
Mooi! Heb jij ook recht om in Zweden te stemmen voor hun parlement?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
parsifal

Bericht door parsifal »

huisman schreef:
parsifal schreef:ik gisteren gestemd hebt voor de Tweede Kamer.
Mooi! Heb jij ook recht om in Zweden te stemmen voor hun parlement?
Nee, alleen voor lokale verkiezingen.
Moderamen

Bericht door Moderamen »

parsifal schreef: Dus: Het ging niet om het Zweedse kabinet en het was niet onzichtbaar. Zelfs de Zweedse media (en die schat ik lager in dan de serieuze Nederlandse en veel lager dan de serieuze Amerikaanse of Britse) geeft een redelijk beeld over deze zaken.
Dus een storm in een glas water.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Moderamen schreef:
parsifal schreef: Dus: Het ging niet om het Zweedse kabinet en het was niet onzichtbaar. Zelfs de Zweedse media (en die schat ik lager in dan de serieuze Nederlandse en veel lager dan de serieuze Amerikaanse of Britse) geeft een redelijk beeld over deze zaken.
Dus een storm in een glas water.
oogjes toe....slaap maar zoetkens....

Gelukkig heeft onze ferme minister zojuist de dienstplicht voor vrouwen ingevoerd. Hulde!
parsifal

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef: oogjes toe....slaap maar zoetkens....
Chique
helma

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

helma schreef:Moet nu toch een echo laten maken van mijn schouder; fysiotherapeut vindt de pijn te heftig voor letsel van ruim 4 maanden.
Uitslag binnen; de pijnklachten komen door verdikking van het schouderkapsel tgv de aanrijding, en artrose. Dat laatste belemmert tevens het genezingsproces.
Voor artrose ben ik nog wel een beetje aan de jonge kant, maar dat komt door overbelasting vanwege mijn 'beroep'.
Doorgaan met fysio en minder belasten...
helma

Bericht door helma »

Mijn ouders hebben seniorenwoning gekocht in Veenendaal. Erg fijn dat ze hier komen wonen. 7 minuten fietsen bij mij vandaan.
Plaats reactie