Mijn predikant is de oprichter van de jv geweest. De 1e x was hij erbij, de andere 9 jaar is hij nooit meer geweest. Waar je nu dan vandaan haalt dat ik beweer dat JV in de GGiN afgekeurd wordt is me een raadsel. Verder zei Ds Mallan letterlijk: laat de verenigingen groeien en bloeien mits ze onder leiding van de kerkenraad staan en in het teken staan van het onderzoek en onderwijs van het Woord.Jantje schreef:Onzin.Mannes schreef:Natuurlijk wist ik dat. Alleen al daarom vind ik het belangrijk om het te zeggen. Dat je vervolgens op niet geheel respectvolle wijze reacties krijgt had ik niet verwacht. Ik ga @DIA steeds beter begrijpen.eilander schreef:@Mannes had natuurlijk kunnen weten dat hij op z'n zachtst gezegd enige tegenstand zou krijgen na zijn bericht over de jeugdverenigingen. Ik deel zijn kritiek ook niet, maar het is op zichzelf wel legitiem om die mening te verdedigen natuurlijk. Het is jarenlang een heel gangbare opvatting geweest ter rechterzijde van onze gezindte.
Het zou deels nog best waarheid kunnen bevatten ook, denk ik.
Vorig jaar nog (meen ik, maar het kan ook 2 jaar geleden zijn geweest) hebben ds. C. Sonnevelt en ds. A. van Voorden samen op een jongerenavond het woord gevoerd in de GG van Goes, over de GBS. Dus nu moet je niet net doen alsof het in de GGiN wordt afgekeurd, want dat is gewoon geen waar.
En nogmaals: ook ds. Mallan heeft in de laatste 10 jaren van zijn leven zelf zangavonden geopend. Dat schreef ik al eerder, maar daar ga je voor het gemak niet op in. Je kunt best die mening hebben, maar schaar dan niet mensen voor je karretje, die die mening niet hebben. Bovendien waag ik te betwijfelen of jou dominee er net zo over denkt. En dan nog gaan de jongeren wel naar een JV van een GG in de buurt, als het in de eigen gemeente niet wordt toegestaan.
Dat is een hele andere invulling dan rondjes varen of met een groep op de fiets zitten. Dat heeft niks met kerkelijk onderwijs of onderzoek te maken.