Tienerzwangerschappen

mieppie
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2012, 09:27

Re: Tienerzwangerschappen

Bericht door mieppie »

Elke ouder maakt fouten,zowel jonge als oudere ouders.Maar persoonlijk heb ik niet het idee dat mijn kinderen dingen gemist hebben.Zelf ben ik na mijn opleiding(die ik gewoon afgemaakt heb) gaan werken en doe dat eigenlijk nog steeds.Sta beetje verbaasd dat jouw moeder je zo moeilijk kon verplaatsten in de dingen van je pubertijd.Juist omdat je er zelf nog redelijk dichtbij staat,kan ik me er juist wél in verplaatsten.En heb niet echt het idee dingen gemist te hebben, maar kan me wel voorstellen dat de pubers van nu dingen willen die ik nooit gedaan heb.En van mij mogen ze het allemaal uitproberen.Vind ik iets niet kunnen of vind ik het gevaarlijk,dan zeg ik hoe ik erover denk maar ze moeten het ook zelf ervaren. Zelf heb ik de instelling van onze kinderen leven met God,maar ze leven ook IN de wereld .De wereld met al hun gevaren.Maar hoe kunnen ze 2 werelden beter leren onderscheiden dan ook deel te nemen in die grote wereld vol gevaren?Wetende dat er altijd een vader/moeder is die voor ze klaar staan mocht het toch anders uitpakken dan ze gedacht hadden.
Regelmatig laat me dochter weten het fijn te vinden wat ik allemaal met haar gedaan en ondernomen heb.(en vergeet niet dat wij,ondanks onze jonge leeftijd ,voor hun gewoon die zeurende en bemoeizieke ouders zijn die overal over zeuren :slurp )
Nu zijn ze allebei volwassen en als ik terug kijk dan durf ik best te zeggen dat we ze goed naar de volwassenheid hebben mogen brengen.Maar dit hebben we niet op eigen kracht kunnen en mogen doen maar doordat er een Vader was die ons kracht,wijsheid,liefmiddelen,financieen en lieve familie om ons heen gaf.En tuurlijk hebben we fouten gemaakt.Maar denk dat ik die ook gemaakt had als ik op mn 40ste moeder was geworden.
Plaats reactie