De discussie in dit topic gaat over het begin van de bekering, het punt van de levendmaking.GGBeroopingswerk schreef:Omdat jij ze niet gebruikt in je standpuntbepaling, kreeg ik het gevoel dat deze teksten voor jou niet meer dan een symbolische waarde hebben.Tiberius schreef:Hoe bedoel je, symbolische waarde?GGBeroopingswerk schreef:Graag waarom de door mij genoemde teksten slechts symbolische waarde hebben...Tiberius schreef:Diverse gronden heb ik hiervoor genoemd, zowel uit de Bijbel als uit de belijdenisgeschriften; precies ook degene die ds. De Heer in zijn weerlegging van ds. Kort noemt.
Dus hoe gegrond wil je het hebben?
Het is in deze discussie al vele malen benadrukt, bijna op elke pagina: de karikatuur die Huisman c.s. steeds weer opwerpt, klopt niet, want niemand geeft rust buiten Christus. Dat verwoordt ds. De Heer ook zo helder in de laatste alinea van het 2e artikel van boekrecensie: niemand beweert dat er zaligheid of leven buiten Christus is, maar daar begint de bekering niet mee. (vrij door mij geciteerd, heb exacte tekst niet bij de hand).