Welk boek ben jij nu aan het lezen?

J.C. Philpot

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door J.C. Philpot »

Net uit:
Joseph Fadelle - Duur betaald
Afbeelding

Ook erg indrukwekkend.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mara

Bericht door Mara »

Afbeelding

Het boek had mijn aandacht getrokken omdat het genoemd werd in het artikel op RD.nl Zinvol leven en sterven.
De eerste helft is inderdaad heel mooi geschreven.
Aangrijpend om te moeten lezen dat een jonge vrouw, 34 weken zwanger, plots van de ene dag op de andere ernstig ziek op de SEH wordt gebracht, ze blijkt acute leukemie te hebben.
Maar in de 2e helft gaat het opeens heel erg mis. Veel grove vloeken, die totaal onnodig zijn, worden gebruikt.
Ik heb het uiteindelijk wel uitgelezen, maar gedeeltes overgeslagen. Heel jammer!
Daarom begrijp ik deze recensie niet helemaal.

Daarmee vergeleken is het pasverschenen boek ”Elk moment leven we nog” van de Zweedse schrijver Tom Malmquist veel rustiger en waardiger, en daardoor ook aangrijpender. Malmquist verliest zijn vrouw aan acute leukemie, een week na de geboorte van hun eerste kind. Hij beschrijft minutieus hoe alles toegaat, eerst tijdens de ziekte van zijn vrouw, daarna na haar dood, als hij het verlies verwerken moet en met zijn babydochtertje een nieuw bestaan probeert op te bouwen.

Zijn boek is een aangrijpend boek

Dat komt niet alleen doordat het fijn­zinniger geschreven is (ook zonder de grovere woorden die Malmquist een enkele keer gebruikt

Het is wel vaker dan een enkele keer, helaas.

Het andere genoemde boek is nog niet te reserveren bij de bieb. Maar dat hoop ik zeker te doen!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
aggieoudje

Bericht door aggieoudje »

Oude moorden in het Oude Noorden
Het nieuwe boek van Ben de Raaf
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
aggieoudje

Bericht door aggieoudje »

De Duiventil in zwaar weer
Niet verwacht maar toch gekomen! Een nieuw deel in de Duiventilserie van Gerda Ronhaar!
De andere delen allemaal gelezen en staan hier allemaal in de boekenkast dus nu superblij met het nieuwe deel! Snel wezen halen bij de christelijke boekhandel hier!
Zou zomaar kunnen dat ik hem in 1 ruk uitlees!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
refo

Bericht door refo »

Mara schreef:
Dodo schreef:Ik ben bezig met De Hef ziet alles, van Cees Pols.
Het valt me niet mee. Ik vind de dialogen gekunsteld, en het verhaal is wat lastig te volgen. In de flashbacks gebruikt hij 'je' als hij zichzelf bedoelt. "Je zat aan tafel. Je moeder schepte het eten op. Je vader was laat." Elke keer denk ik: tegen wie heeft hij het nou? O nee, dat is hij zelf.
Ik ga het wel uitlezen, het is ook niet slecht, maar tot nu toe loop ik niet warm.
Ik had het - eindelijk - te pakken in de bieb, mijn man zag het liggen, begon er in te lezen en kon niet meer ophouden.
Hij zei, ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, maar het is spannend genoeg om te willen blijven lezen.
Toen begon ik er in en het trok me wel meteen erin.
Die flashbacks zijn inderdaad jammer, daar had een redacteur even naar moeten kijken.
Maar het is dermate spannend, dat je door wilt blijven lezen totdat het uit is.
Maar wat loopt het dan triest af. :fi
Je hoopt op verzoening, ontmoeting en dat gebeurt niet.
Voor mijn man - die echte Rotterdammert is - was het veel herkenning, dat leest ook anders denk ik.
Het is de hefbrug die de flashbacks vertelt.

Er zitten nogal wat anachronismen in. Het speelt in 2000. Geen euros, smartfoons, twitter. In 1949 nog geen plastic.
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Voor de k.r. iets juridisch en kerkordelijks uitpluizen. Dan lees je nog eens wat :))
68. De dienaren zullen alom ’s zondags ordinaarlijk in de namiddagse predikatie de somma der christelijke leer in de catechismus, die tegenwoordig in de Nederlandse kerken aangenomen is, vervat, kort uitleggen, alzo dat deze jaarlijks mag geëindigd worden, volgende de afdeling van de catechismus zelf daarop gemaakt.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Hoe kort is kort? :yahoo
The Groom's still waiting at the altar
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Bonny schreef:Hoe kort is kort? :yahoo
Goed lezen, dat staat er gewoon bij: alzo dat deze jaarlijks mag geëindigd worden.
(dus geen tien preken over Zondag 1... maar ik vind dat niet zo'n probleem)
Mara

Bericht door Mara »

Afbeelding

Londen, voorjaar 1939. De achttienjarige Ada Vaughan begint haar carrière als naaister bij een atelier in Dover Street. Ze is vastbesloten door te breken. Een ontmoeting met de charismatische Stanislaus von Lieben opent voor haar de deuren naar een wereld vol glamour en romantiek. Als hij een reis naar Parijs voorstelt, negeert Ada elke waarschuwing over de naderende oorlog: dit is haar kans op succes.

Dan breekt de oorlog uit en vallen de nazi`s Frankrijk binnen. Stanislaus laat Ada aan haar lot over. Wanneer ze wordt opgepakt, lijkt haar beroep haar redding te zijn: ze gaat werken als kleermaakster voor de commandant van kamp Dachau. Maar deze beslissing zal Ada tijdens de oorlog en zijn verwoestende nasleep blijven achtervolgen...

`Een prachtig verhaal tegen het decor van Europa tijdens de Tweede Wereldoorlog, over de kracht van een vrouw.` - The Booktrail
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
dennis

Bericht door dennis »

Ik ben 'Zoeken naar Nadia' van Sjoerd Veenman aan het lezen. Geen Maritz, maar tot nu toe zeker net zo spannend ...
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

eilander schreef:
Bonny schreef:Hoe kort is kort? :yahoo
Goed lezen, dat staat er gewoon bij: alzo dat deze jaarlijks mag geëindigd worden.
(dus geen tien preken over Zondag 1... maar ik vind dat niet zo'n probleem)
Ik lees nog prima :D . Maar er staat toch echt een korte uitleg, op de zondagmiddag. Dat lees ik als "elke zondagmiddag één Zondag behandelen, en wel kort". En kort is bij mij in minder dan een uur tijd. :haha

Snappez-vous?
The Groom's still waiting at the altar
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Juist, dan lezen we precies hetzelfde.
huisman

Bericht door huisman »

eilander schreef:Juist, dan lezen we precies hetzelfde.
Afgelopen week kerkten wij in een zeeuwse GG. Er werd een catechismuspreek gelezen (van ds A.F. Honkoop) en wij stonden na 1 uur en 10 minuten weer buiten. Wij vonden het best wel een (te) korte dienst maar ik begrijp nu dat dit volgens de DKO is. :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ik hoor liever iemand over een te korte preek dan over een te lange...
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Beste mensen,

Het is niet de bedoeling om op de persoon te spelen.
De off-topic discussie over de uitdrukking 'beslag leggen' heb ik in moderatie gezet.
Hier verder on-topic, a.u.b.

Met vriendelijke groet,
Uw moderator
Plaats reactie