Joseph Fadelle - Duur betaald

Ook erg indrukwekkend.
Het is de hefbrug die de flashbacks vertelt.Mara schreef:Ik had het - eindelijk - te pakken in de bieb, mijn man zag het liggen, begon er in te lezen en kon niet meer ophouden.Dodo schreef:Ik ben bezig met De Hef ziet alles, van Cees Pols.
Het valt me niet mee. Ik vind de dialogen gekunsteld, en het verhaal is wat lastig te volgen. In de flashbacks gebruikt hij 'je' als hij zichzelf bedoelt. "Je zat aan tafel. Je moeder schepte het eten op. Je vader was laat." Elke keer denk ik: tegen wie heeft hij het nou? O nee, dat is hij zelf.
Ik ga het wel uitlezen, het is ook niet slecht, maar tot nu toe loop ik niet warm.
Hij zei, ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, maar het is spannend genoeg om te willen blijven lezen.
Toen begon ik er in en het trok me wel meteen erin.
Die flashbacks zijn inderdaad jammer, daar had een redacteur even naar moeten kijken.
Maar het is dermate spannend, dat je door wilt blijven lezen totdat het uit is.
Maar wat loopt het dan triest af.![]()
Je hoopt op verzoening, ontmoeting en dat gebeurt niet.
Voor mijn man - die echte Rotterdammert is - was het veel herkenning, dat leest ook anders denk ik.
68. De dienaren zullen alom ’s zondags ordinaarlijk in de namiddagse predikatie de somma der christelijke leer in de catechismus, die tegenwoordig in de Nederlandse kerken aangenomen is, vervat, kort uitleggen, alzo dat deze jaarlijks mag geëindigd worden, volgende de afdeling van de catechismus zelf daarop gemaakt.
Goed lezen, dat staat er gewoon bij: alzo dat deze jaarlijks mag geëindigd worden.Bonny schreef:Hoe kort is kort?
Ik lees nog primaeilander schreef:Goed lezen, dat staat er gewoon bij: alzo dat deze jaarlijks mag geëindigd worden.Bonny schreef:Hoe kort is kort?
(dus geen tien preken over Zondag 1... maar ik vind dat niet zo'n probleem)
Afgelopen week kerkten wij in een zeeuwse GG. Er werd een catechismuspreek gelezen (van ds A.F. Honkoop) en wij stonden na 1 uur en 10 minuten weer buiten. Wij vonden het best wel een (te) korte dienst maar ik begrijp nu dat dit volgens de DKO is.eilander schreef:Juist, dan lezen we precies hetzelfde.