Presidentsverkiezingen USA 2024

ZWP

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door ZWP »

Wim Anker schreef: 11 feb 2025, 11:55
huisman schreef: 11 feb 2025, 11:15
Wim Anker schreef: 11 feb 2025, 10:48
ZWP schreef: 11 feb 2025, 10:41
De allerrijkste man ter wereld die de allerarmsten hulp onthoudt. Dat klinkt lovenswaardig...
Leuk frame natuurlijk. Terecht geven refo's aan (ook op RF besproken) niet meer aan b.v. Amnesty te geven. Dan is het ook vreemd om het raar te vinden dat er geen geld meer gaat naar USAID.
Bill Gates lijkt me verder niet een van de allerarmsten. En heeft miljarden gekregen voor zijn "Vaccine Alliance".
….om de allerarmsten te vaccineren? Nu ben ik er ook voor om die grote geld verslindende organisaties te bekijken wat ze met hun geld doen. Vaak zit er teveel linkse politieke gedachtengoed in zulke organisaties. Oxfam Novib mag van mij ook flink afgeknepen worden met hun anti-Israël campagne.

Heb jij een bron voor de bagger van USAID?
De bagger is als eerste zichtbaar op X. Gecombineerd met o.a. VK krijg ik een idee wat ervan klopt. Als het wordt genuanceerd wordt (in de trant van: "elders is het erger, of mag het wel of is het heel anders.....etc.) klopt het meestal wel. En de duiding, of het belang, moet je zelf doen.
De VK ging b.v. erg te keer over de "beïnvloeding" van "rechtse" geldschieters afgelopen week op de "anti woke" agenda en ook eerder tijdens de Trump Campagne. (terwijl Harris een budget 5x zo hoog had, maar dat horen we niet). Nu komt boven water dat de hele woke agenda en de VS - en in heel de wereld incl. de EU - draait op subsidies waaronder die van USAID. Maar ook de EU (toen Frans Timmermans met de Green deal bezig was) is gericht bezig geld uit te delen ter promotie van het linkse gedachtengoed. (zien we nu b.v. ook bij de burgerraden t.b.v. het klimaat). Maar ook voor migratie, woke, gender etc. De COVID onderzoeken zijn ook een mooi voorbeeld.
Mooie kretologie, helaas onleesbaar.

Kijk, dat er in een organisatie met een budget van zo'n $ 40 miljard en 10.000 medewerkers eens wat mis gaat is logisch. En de gedachte dat niet alles wat deze organisatie doet 'koosjer' of beter: christelijk is, lijkt me ook gerechtvaardigd.
Maar dat zo'n grote organisatie die ontzettend veel doet op het gebied van (eerste) hulp bij rampen, armoedebestrijding, samenwerking op het gebied van milieuvraagstukken, sociaal-economische ontwikkeling etc. een organisatie is die in één klap zonder budget zit en waarvan alle medewerkers opeens thuiszitten, dat kan er bij mij echt niet in. Dat is op geen enkele manier te rechtvaardigen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: 11 feb 2025, 11:43 Blijkbaar heb je niet opgelet sinds 7 oktober 2023. Lees hier al hun linkse hobby’s

https://www.oxfamnovib.nl/?utm_source=g ... gLVnvD_BwE
Wat is er dan precies een linkse hobby? Humanitaire hulp geven? En eerlijke verdeling van lasten en inkomen?
Laatst gewijzigd door Ambtenaar op 11 feb 2025, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

ZWP schreef: 11 feb 2025, 12:10
Wim Anker schreef: 11 feb 2025, 11:55
huisman schreef: 11 feb 2025, 11:15
Wim Anker schreef: 11 feb 2025, 10:48

Leuk frame natuurlijk. Terecht geven refo's aan (ook op RF besproken) niet meer aan b.v. Amnesty te geven. Dan is het ook vreemd om het raar te vinden dat er geen geld meer gaat naar USAID.
Bill Gates lijkt me verder niet een van de allerarmsten. En heeft miljarden gekregen voor zijn "Vaccine Alliance".
….om de allerarmsten te vaccineren? Nu ben ik er ook voor om die grote geld verslindende organisaties te bekijken wat ze met hun geld doen. Vaak zit er teveel linkse politieke gedachtengoed in zulke organisaties. Oxfam Novib mag van mij ook flink afgeknepen worden met hun anti-Israël campagne.

Heb jij een bron voor de bagger van USAID?
De bagger is als eerste zichtbaar op X. Gecombineerd met o.a. VK krijg ik een idee wat ervan klopt. Als het wordt genuanceerd wordt (in de trant van: "elders is het erger, of mag het wel of is het heel anders.....etc.) klopt het meestal wel. En de duiding, of het belang, moet je zelf doen.
De VK ging b.v. erg te keer over de "beïnvloeding" van "rechtse" geldschieters afgelopen week op de "anti woke" agenda en ook eerder tijdens de Trump Campagne. (terwijl Harris een budget 5x zo hoog had, maar dat horen we niet). Nu komt boven water dat de hele woke agenda en de VS - en in heel de wereld incl. de EU - draait op subsidies waaronder die van USAID. Maar ook de EU (toen Frans Timmermans met de Green deal bezig was) is gericht bezig geld uit te delen ter promotie van het linkse gedachtengoed. (zien we nu b.v. ook bij de burgerraden t.b.v. het klimaat). Maar ook voor migratie, woke, gender etc. De COVID onderzoeken zijn ook een mooi voorbeeld.
Mooie kretologie, helaas onleesbaar.

Kijk, dat er in een organisatie met een budget van zo'n $ 40 miljard en 10.000 medewerkers eens wat mis gaat is logisch. En de gedachte dat niet alles wat deze organisatie doet 'koosjer' of beter: christelijk is, lijkt me ook gerechtvaardigd.
Maar dat zo'n grote organisatie die ontzettend veel doet op het gebied van (eerste) hulp bij rampen, armoedebestrijding, samenwerking op het gebied van milieuvraagstukken, sociaal-economische ontwikkeling etc. een organisatie is die in één klap zonder budget zit en waarvan alle medewerkers opeens thuiszitten, dat kan er bij mij echt niet in. Dat is op geen enkele manier te rechtvaardigen.
Vreemde redenering. Als iemand die ontzettend veel goed doet voor zijn/haar gezin, de kinderen, de familie en in de buurt wordt opgepakt omdat er een misdrijf (b.v. hij lichtte de fiscus op voor een paar miljoen) is begaan wordt die persoon vastgezet, berecht en veroordeeld. Al het goede, wat ineens niet meer gedaan kan worden, is "pech" voor de omgeving. Rot voor ze. En niemand hier zal zeggen: "Dat gaat er bij mij niet in! Kijk, dat je ervoor zorgt dat het oplichten niet meer lukt alla, maar je gaat zo iemand toch niet in de bak stoppen? Zijn arme bloedjes van kinderen!".

Sterker nog, van velen "eisen" we dat ze hun (vermeende) misdaden opbiechten en diep door het stof gaan. Zonder mededogen voor de omgeving. Zie de discussie over de NSB files die openbaar komen. De stank van de hypocrisie komt door mijn scherm heen.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 11 feb 2025, 12:23, 4 keer totaal gewijzigd.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

MGG schreef: 11 feb 2025, 11:54
Seksfeesten met minderjarige en dat jarenlang verzwijgen. Zegt genoeg over de mentaliteit.
Heb je ook nog bewijzen of blijf je bij dit fake-nieuws?
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Ambtenaar schreef: 11 feb 2025, 12:18
Seksfeesten met minderjarige en dat jarenlang verzwijgen. Zegt genoeg over de mentaliteit.
https://www.ad.nl/buitenland/oxfam-staf ... ogle.nl%2F

Gaat het wel helemaal goed @Ambtenaar?
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Herman schreef: 11 feb 2025, 12:02
Wim Anker schreef: 11 feb 2025, 11:54
Profesto schreef: 11 feb 2025, 11:39 Er wordt hier weer flink gespind en geframed over links.
Wat is er mis met Oxfam Novib? Ik lees op hun website dat er een petitie is voor een permanent staakt het vuren, en dat zij willen dat in Israël de bevolkingsgroepen vreedzaam naast elkaar kunnen wonen. Wat is daar links aan? Of wat is daar anti-Israël aan?
Hun website is daarmee sprookjespraat van kleuterniveau. Totaal los van de realiteit en daarmee! antisemitisch en linkse flauwekul.
Het is inderdaad een linkse hobby die al een eeuw lang de marxistische revolutie predikt met gebruikmaking van geweld. Daar ben ik op tegen. En dat is ook de verbinding tussen politiek links en pro-Hamas.

Evenals ik tegen rechtse paramilitaire organisaties ben, die in sommige landen van de wereld een geweldsmonopolie van zelfde proporties hebben bezeten of nog bezitten.
Eens. Overigens heb ik heb in de VS - of de EU - deze "paramilitaire organisaties" nog niet gezien bij Trump of bij Wilders. Ook ken ik geen partijen die daarmee bezig zijn.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Wim Anker schreef: 11 feb 2025, 12:26 Eens. Overigens heb ik heb in de VS - of de EU - deze "paramilitaire organisaties" nog niet gezien bij Trump of bij Wilders. Ook ken ik geen partijen die daarmee bezig zijn.
Ik lees een boek over Colombia. Vandaar. De guerrilla's waren links. De overheid deed niks. En dan had je na de jaren 90 een grote groep gevaarlijke rechtse paramilitairen.

In 'het Land van de Apaches' heeft de politie natuurlijk een dubieus monopolie op geweld, maar dat is natuurlijk niet iets wat je kunt generaliseren. naar elk korps In Europa ken ik dat niet van recente datum, alhoewel neonazi's natuurlijk wel een bepaalde reputatie hebben, zeker in Duitsland.
MGG

Bericht door MGG »

Ambtenaar schreef: 11 feb 2025, 12:18
Zucht we gaan onwelgevallige feiten maar als fake-nieuws wegzetten. On topic, Trump zijn gedrag is naar mijn idee het niet waard om door jou gekopieerd te worden.

https://nos.nl/artikel/2216623-ophef-ov ... es-flikken

https://www.ewmagazine.nl/nederland/ach ... ts-586314/

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... gle.com%2F
https://nos.nl/artikel/2216122-medewerk ... -voor-seks
KDD

Bericht door KDD »

Ambtenaar schreef: 11 feb 2025, 11:43
Wim Anker schreef: 11 feb 2025, 10:34 Wat een bagger komt ernaar boven bij USAID!
Wat voor bagger? Zet de bedragen eens af tegen het jaarlijkse budget van € 40 miljard dollar. Dan valt het allemaal reuze mee. Sterker nog, het is allemaal een storm in een glas water. En nog een belangrijke vraag, heeft USAID dit op eigen gezag gedaan, of op verzoek van de regering?

Het agentschap heeft geleerd om mazen in de wet te misbruiken, zoals mijn onderzoek naar de oorsprong van de pandemie aan het licht bracht. De waakhondorganisatie White Coat Waste Project was de eerste die bewijsmateriaal vrijgaf dat zowel USAID als Anthony Fauci's National Institute of Allergy and Infectious Diseases vleermuisstudies met coronavirussen financierden bij het Wuhan Institute of Virology. Toch verschenen er geen subsidies aan het Chinese lab in USAspending.gov. Latere audits onthulden dat meer dan een miljoen dollar van de Amerikaanse overheid werd betaald voor het gevaarlijke onderzoek. Het grootste deel van het geld werd verstrekt door USAID, niet door Dr. Fauci.

USAID ontweek de verplichting om deze transactie te melden aan USAspending.gov door gebruik te maken van meerdere pass-through-organisaties, waaronder de duistere EcoHealth Alliance, die nu geen subsidies van de Amerikaanse overheid meer mag ontvangen.

Wat ontwikkelde ons internationale ontwikkelingsagentschap bij het Chinese Wuhan Institute of Virology? Als de Central Intelligence Agency en de Federal Bureau of Investigation gelijk hebben dat het Covid-virus waarschijnlijk is ontstaan ​​door een lek in een laboratorium, dan zou USAID betrokken kunnen zijn geweest bij een pandemie die maar eens in de honderd jaar voorkomt en miljoenen levens heeft geëist.

Er is geen gebrek aan andere twijfelachtige USAID-projecten. Meer dan $ 9 miljoen, bestemd voor voedsel en medische benodigdheden voor burgers in Syrië, belandde in de handen van gewelddadige terroristen. Nog eens $ 2 miljoen werd besteed aan het promoten van toerisme naar Libanon, een land waar het ministerie van Buitenlandse Zaken voor waarschuwt vanwege de risico's van terrorisme, ontvoering en niet-ontplofte landmijnen. USAID spendeerde miljoenen dollars aan het betalen van mensen om irrigatiekanalen te graven in Afghanistan en het aanmoedigen van boeren om voedselgewassen te verbouwen in plaats van papavers voor opium. Het resultaat: de papaverteelt verdubbelde bijna.

Veel andere groepen die door USAID worden gesteund, doen geweldig werk, zoals de zorg voor wezen en mensen met hiv. Stel je eens voor hoeveel meer goed werk er zou kunnen worden ondersteund met de dollars die in plaats daarvan terechtkwamen bij de verrijking van terroristen, sekshandelaren, gekke wetenschappers en drugskartels.

Nadat USAID zijn uitgavengegevens verborgen hield voor het Congres en de belastingbetalers, protesteren werknemers nu tegen de beoordeling van de gegevens van het agentschap door het Department of Government Efficiency van president Trump. Het is geen verrassing dat insiders in Washington bozer zijn over DOGE omdat ze proberen om verspilling tegen te gaan dan over USAID omdat ze belastinggeld misbruiken.

De vraag die we ons moeten stellen is niet waarom USAID’s subsidies worden onderzocht, maar waarom het zo lang heeft geduurd.

https://www.wsj.com/opinion/sen-joni-er ... _permalink
ZWP

Bericht door ZWP »

KDD schreef: 11 feb 2025, 12:46 Er is geen gebrek aan andere twijfelachtige USAID-projecten. Meer dan $ 9 miljoen, bestemd voor voedsel en medische benodigdheden voor burgers in Syrië, belandde in de handen van gewelddadige terroristen. Nog eens $ 2 miljoen werd besteed aan het promoten van toerisme naar Libanon, een land waar het ministerie van Buitenlandse Zaken voor waarschuwt vanwege de risico's van terrorisme, ontvoering en niet-ontplofte landmijnen. USAID spendeerde miljoenen dollars aan het betalen van mensen om irrigatiekanalen te graven in Afghanistan en het aanmoedigen van boeren om voedselgewassen te verbouwen in plaats van papavers voor opium. Het resultaat: de papaverteelt verdubbelde bijna.
Nogmaals, het zal best dat in een organisatie met $ 40.000 miljoen budget er projecten fout gaan. $ 9 miljoen is een hoop geld, maar tegelijk slechts 0,023% van het budget. En het geld was bestemd voor het goede doel, maar valt in verkeerde handen. Dat soort zaken gebeurt nu eenmaal. Waar gehakt wordt, vallen spaanders.
Veel andere groepen die door USAID worden gesteund, doen geweldig werk, zoals de zorg voor wezen en mensen met hiv. Stel je eens voor hoeveel meer goed werk er zou kunnen worden ondersteund met de dollars die in plaats daarvan terechtkwamen bij de verrijking van terroristen, sekshandelaren, gekke wetenschappers en drugskartels.
Uiteraard is iedereen het daarmee eens. Maar om daarmee de $ 39.900 miljoen die wél goed besteed zijn aan het verlenen van eerste hulp in rampgebieden etc. af te schaffen?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Wim Anker schreef: 11 feb 2025, 12:20
https://www.ad.nl/buitenland/oxfam-staf ... ogle.nl%2F

Gaat het wel helemaal goed @Ambtenaar?
Dat is niet waar Oxfam voor staat. Neemt niet weg dat het natuurlijk onbestaande is dat zoiets gebeurt. En dan vindt Oxfam zelf ook.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

MGG schreef: 11 feb 2025, 12:37

Zucht we gaan onwelgevallige feiten maar als fake-nieuws wegzetten. On topic, Trump zijn gedrag is naar mijn idee het niet waard om door jou gekopieerd te worden.

Ik had even niet scherp dat je deze casus van Oxfam bedoelde. Maar wat is het punt, behalve dan dat het afschuwelijk is om van afhankelijke mensen misbruik te maken? In reformatorisch Nederland is eenzelfde zaak gaande.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

ZWP schreef: 11 feb 2025, 12:53
Uiteraard is iedereen het daarmee eens. Maar om daarmee de $ 39.900 miljoen die wél goed besteed zijn aan het verlenen van eerste hulp in rampgebieden etc. af te schaffen?
Exact
KDD

Bericht door KDD »

Ambtenaar schreef: 11 feb 2025, 12:59
ZWP schreef: 11 feb 2025, 12:53
Exact
Het is hun geld en dit was waar Trump campagne voor voerde. De kiezers krijgen wat ze wilden. Het is makkelijk om groot te doen met andermans geld.
MGG

Bericht door MGG »

Ambtenaar schreef: 11 feb 2025, 12:58
MGG schreef: 11 feb 2025, 12:37

Ik had even niet scherp dat je deze casus van Oxfam bedoelde. Maar wat is het punt, behalve dan dat het afschuwelijk is om van afhankelijke mensen misbruik te maken? In reformatorisch Nederland is eenzelfde zaak gaande.
Waarbij ik ook van mening ben dat tegen iedereen die het verzwegen heeft maatregelen genomen moeten worden. Het gaat erom dat er 1 verschrikkelijk misbruik plaats vindt. 2 het misbruik op kosten van donateurs is. 3 het misbruik van hogerhand verzwegen wordt. Het moraal van zo'n management is in mijn ogen nihil.
Plaats reactie