Mooie kretologie, helaas onleesbaar.Wim Anker schreef: ↑11 feb 2025, 11:55De bagger is als eerste zichtbaar op X. Gecombineerd met o.a. VK krijg ik een idee wat ervan klopt. Als het wordt genuanceerd wordt (in de trant van: "elders is het erger, of mag het wel of is het heel anders.....etc.) klopt het meestal wel. En de duiding, of het belang, moet je zelf doen.huisman schreef: ↑11 feb 2025, 11:15….om de allerarmsten te vaccineren? Nu ben ik er ook voor om die grote geld verslindende organisaties te bekijken wat ze met hun geld doen. Vaak zit er teveel linkse politieke gedachtengoed in zulke organisaties. Oxfam Novib mag van mij ook flink afgeknepen worden met hun anti-Israël campagne.Wim Anker schreef: ↑11 feb 2025, 10:48Leuk frame natuurlijk. Terecht geven refo's aan (ook op RF besproken) niet meer aan b.v. Amnesty te geven. Dan is het ook vreemd om het raar te vinden dat er geen geld meer gaat naar USAID.
Bill Gates lijkt me verder niet een van de allerarmsten. En heeft miljarden gekregen voor zijn "Vaccine Alliance".
Heb jij een bron voor de bagger van USAID?
De VK ging b.v. erg te keer over de "beïnvloeding" van "rechtse" geldschieters afgelopen week op de "anti woke" agenda en ook eerder tijdens de Trump Campagne. (terwijl Harris een budget 5x zo hoog had, maar dat horen we niet). Nu komt boven water dat de hele woke agenda en de VS - en in heel de wereld incl. de EU - draait op subsidies waaronder die van USAID. Maar ook de EU (toen Frans Timmermans met de Green deal bezig was) is gericht bezig geld uit te delen ter promotie van het linkse gedachtengoed. (zien we nu b.v. ook bij de burgerraden t.b.v. het klimaat). Maar ook voor migratie, woke, gender etc. De COVID onderzoeken zijn ook een mooi voorbeeld.
Kijk, dat er in een organisatie met een budget van zo'n $ 40 miljard en 10.000 medewerkers eens wat mis gaat is logisch. En de gedachte dat niet alles wat deze organisatie doet 'koosjer' of beter: christelijk is, lijkt me ook gerechtvaardigd.
Maar dat zo'n grote organisatie die ontzettend veel doet op het gebied van (eerste) hulp bij rampen, armoedebestrijding, samenwerking op het gebied van milieuvraagstukken, sociaal-economische ontwikkeling etc. een organisatie is die in één klap zonder budget zit en waarvan alle medewerkers opeens thuiszitten, dat kan er bij mij echt niet in. Dat is op geen enkele manier te rechtvaardigen.