Herman schreef:Valcke schreef:Herman schreef:Neem je ouders gerust in huis.
Onze verantwoordelijkheid reikt verder dan onze eigen familie!
Het is was kort geformuleerd, maar ik meen dat het momenteel in een eigen huis qua besmettingsrisico veel beter toeven is dan in een verpleeghuis. Uiteraard zullen de persoonlijke omstandigheden uitmaken of dat wel of geen optie is.
Deze opmerking is overigens geplaatst tegen de achtergrond van een verhaal uit de derde hand dat ik hoorde en waarin kinderen is geadviseerd om maar afscheid te komen nemen van (op dat moment kerngezonde) ouders. dat is volgens mij de tragiek die sinds half vorige week speelt, en dan kom je tot wat onorthodoxe gedachten.
Maar ik begrijp dat ik een misverstand de wereld in heb gezonden, waarvoor excuus.
Voor opmerkingen als 'dit vind ik echt niet kunnen' is het korte lontjes topic :-)
Het gaat erom dat wanneer iemand opmerkingen maakt over een maatregel die de sterfte onder kwetsbare ouderen en anderen enorm verhoogd heeft en mogelijk honderden mensenlevens gekost heeft en nog kost, je daarop niet reageren kunt met: 'neem dan je ouders maar in huis'. Die reactie kwam heel erg over als: overdrijf niet, doe niet moeilijk en als je het wel een probleem vindt, los het dan voor jezelf maar op.
Akkoord wanneer je het zo niet bedoeld hebt, dus je excuus aanvaard ik zeker.
Gelukkig wordt dit beleid aangepast, maar het is echt heel ernstig dat deze situatie er geweest is en het leven gekost heeft van velen.