COVID-19

Roos2018

Re: COVID-19

Bericht door Roos2018 »

Valcke schreef: Dus zeg jij ook: selecteer maar op leeftijd.

Ik bestrijd echter dat (m.n. vitale ouderen weinig kansen hebben op een goed herstel na behandeling of zelfs beademing. Zij hebben dat wel degelijk. Dat bewijzen de rapportages uit bv China.
De vraag is of je Chineese ouderen wel met Westerse ouderen kunt vergelijken:
Chinezen hebben doorgaans veel minder lichaamsgewicht dan Westerlingen.
In Nederland heeft n.l. bijna iedereen die aan corona overlijdt (op de IC) last van overgewicht.

Zie dit (premium) artikel:
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/19648 ... omie-nu-op
Hoopvol

Bericht door Hoopvol »

Jantje schreef:
Ad Anker schreef:
Hoopvol schreef:
Jantje schreef:Het AD meldt dat de kans bestaat dat de maatregelen tot na de zomer duren en publieke en openbare bijeenkomsten wellicht de rest van het jaar niet meer mogelijk kunnen zijn en geen doorgang meer kunnen vinden. Wat denken jullie daarvan?
Ik hoop dat we dan aan het eind van het jaar van harte psalm 84:1 mogen zingen
Doe mij maar Psalm 116:11.
Nee nee, Psalm 122: 1, 2 en 3.
Maar dan hoop ik ook dat er iets meer vrede in kerkelijk Jeruzalem is als nu.

Stel je nu eens voor dat die hele corona crisis een enorme opwekking zou veroorzaken en dat de scherven van kerkelijk Nederland eens gelijmd zouden worden.. Zou het mogelijk zijn dat de Naam van de Heere op de straten van Nederland verheerlijkt word? Zouden we daar niet voor moeten bidden?
Valcke

Bericht door Valcke »

Herman schreef:
Valcke schreef:
Herman schreef:Neem je ouders gerust in huis.
Onze verantwoordelijkheid reikt verder dan onze eigen familie!
Het is was kort geformuleerd, maar ik meen dat het momenteel in een eigen huis qua besmettingsrisico veel beter toeven is dan in een verpleeghuis. Uiteraard zullen de persoonlijke omstandigheden uitmaken of dat wel of geen optie is.

Deze opmerking is overigens geplaatst tegen de achtergrond van een verhaal uit de derde hand dat ik hoorde en waarin kinderen is geadviseerd om maar afscheid te komen nemen van (op dat moment kerngezonde) ouders. dat is volgens mij de tragiek die sinds half vorige week speelt, en dan kom je tot wat onorthodoxe gedachten.

Maar ik begrijp dat ik een misverstand de wereld in heb gezonden, waarvoor excuus.

Voor opmerkingen als 'dit vind ik echt niet kunnen' is het korte lontjes topic :-)
Het gaat erom dat wanneer iemand opmerkingen maakt over een maatregel die de sterfte onder kwetsbare ouderen en anderen enorm verhoogd heeft en mogelijk honderden mensenlevens gekost heeft en nog kost, je daarop niet reageren kunt met: 'neem dan je ouders maar in huis'. Die reactie kwam heel erg over als: overdrijf niet, doe niet moeilijk en als je het wel een probleem vindt, los het dan voor jezelf maar op.

Akkoord wanneer je het zo niet bedoeld hebt, dus je excuus aanvaard ik zeker.

Gelukkig wordt dit beleid aangepast, maar het is echt heel ernstig dat deze situatie er geweest is en het leven gekost heeft van velen.
Laatst gewijzigd door Valcke op 31 mar 2020, 20:38, 2 keer totaal gewijzigd.
huisman

Bericht door huisman »

refo schreef:
DDD schreef:....En voor het dwaze plan om tot groepsimmuniteit te komen.
Volgens mij zijn we daar nog steeds mee bezig. Het woord wordt niet meer gebezigd omdat dat verkeerd viel.
Juist. Er worden bij bepaalde beroepsgroepen steekproeven gedaan (bloedtest). Een goede bekende van ons is bij de politie en bleek corona te hebben gehad. Meerdere collegas ook trouwens. Waren allemaal mild verkouden geweest. Gaan nu bloedplasma afstaan.

Hopelijk is die groepsimmuniteit dichterbij dan wij denken. RIVM heeft trouwens altijd gezegd dat groepsimmuniteit een gevolg is en geen doel en pas echt bereikt kan worden met een vaccin.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Valcke

Bericht door Valcke »

Roos2018 schreef:
Valcke schreef: Dus zeg jij ook: selecteer maar op leeftijd.

Ik bestrijd echter dat (m.n. vitale ouderen weinig kansen hebben op een goed herstel na behandeling of zelfs beademing. Zij hebben dat wel degelijk. Dat bewijzen de rapportages uit bv China.
De vraag is of je Chineese ouderen wel met Westerse ouderen kunt vergelijken:
Chinezen hebben doorgaans veel minder lichaamsgewicht dan Westerlingen.
In Nederland heeft n.l. bijna iedereen die aan corona overlijdt (op de IC) last van overgewicht.

Zie dit (premium) artikel:
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/19648 ... omie-nu-op
Het ging nu om vitale ouderen in zijn algemeenheid. En vitale ouderen hoeven helemaal geen overgewicht te hebben.
Maar het kan natuurlijk zijn dat Chinezen op dit punt in het voordeel zijn.
Laatst gewijzigd door Valcke op 31 mar 2020, 20:35, 2 keer totaal gewijzigd.
windorgel

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

Jantje schreef:Het AD meldt dat de kans bestaat dat de maatregelen tot na de zomer duren en publieke en openbare bijeenkomsten wellicht de rest van het jaar niet meer mogelijk kunnen zijn en geen doorgang meer kunnen vinden. Wat denken jullie daarvan?
Ik ben maar een leek, maar dit denk ik al een paar weken.
merel

Bericht door merel »

windorgel schreef:

Ik hoop toch wel dat wij as zomer op vakantie kunnen naar de Wadden. Vorig jaar kon het niet ivm verbouwing en kijken er nu echt naar uit.
Valcke

Bericht door Valcke »

merel schreef:
windorgel schreef:

Ik hoop toch wel dat wij as zomer op vakantie kunnen naar de Wadden. Vorig jaar kon het niet ivm verbouwing en kijken er nu echt naar uit.
Praktische tip: Dan zou ik maar een huisje boeken. Een camping kun je wel vergeten in verband met hygiëne.
Of woningruil.
merel

Bericht door merel »

Hebben afgelopen november al een tent geboekt :banghead
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ik kijk ook uit naar de zomervakantie bij Vakanz (net als merel hebben ook wij vorig jaar overgeslagen). Ik heb de anuleringsverzekering pas gecontroleerd, en een pandemie word helaas niet gedekt. Zuur als we dus niet wegkunnen.

Maar ik besef me ook dat er velen zijn met veel grotere problemen als dat de vakantie niet doorgaat en we ons geld kwijt zijn. Dat ik me daar druk over kan maken, bewijst alleen al hoe gezegend ik ben.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel

Bericht door merel »

Dat houden wij onszelf ook voor! Het zou jammer zijn, maar er zijn ergere dingen.
DDD

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef:We gaan langzamerhand vooruit, zullen we maar denken. Dat moet ook wel. Als je dit in je portefeuille hebt, dan mag je zo langzamerhand ook wel enig verstand van zaken verwachten.
Ik had altijd al wel vertrouwen in het RIVM.
Dat lijkt steeds meer terecht :D
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Ik had nog niet geboekt vanwege de verhuizing. Wacht nu met boeken totdat alles weer is vrij gegeven. Anders slaan we wel een keer over.
DDD

Bericht door DDD »

huisman schreef:
refo schreef:
DDD schreef:....En voor het dwaze plan om tot groepsimmuniteit te komen.
Volgens mij zijn we daar nog steeds mee bezig. Het woord wordt niet meer gebezigd omdat dat verkeerd viel.
Juist. Er worden bij bepaalde beroepsgroepen steekproeven gedaan (bloedtest). Een goede bekende van ons is bij de politie en bleek corona te hebben gehad. Meerdere collegas ook trouwens. Waren allemaal mild verkouden geweest. Gaan nu bloedplasma afstaan.

Hopelijk is die groepsimmuniteit dichterbij dan wij denken. RIVM heeft trouwens altijd gezegd dat groepsimmuniteit een gevolg is en geen doel en pas echt bereikt kan worden met een vaccin.
Als ik de verhalen van politie-agenten hoor, denk ik inderdaad dat het grootste deel van hen al Corona heeft gehad. Gelukkig zijn politie-agenten relatief fit.

Ik hoop oprecht dat je gelijk hebt, maar ik kan haast niet geloven dat er al groepsimmuniteit zou zijn. Want dat zou betekenen dat het RIVM meer gelijk heeft dan de WHO. Afgezien van het feit dat ik het dan verkeerd zag, zou dat geweldig nieuws zijn. Voorlopig verwacht ik dat deze toestand nog wel tot in oktober zal duren, althans wat betreft de druk op de zorg.
refo

Bericht door refo »

1) misschien
2) misschien niet
Plaats reactie