1.Ik zie in mijn Bijbel wel een gebod om kinderen te dopen (staat er misschien niet letterlijk maar de hele discussie weer overdoen over de kinderdoop lust mij niet)ejvl schreef:Huisman, in de bijbel staat geen letterlijk gebod om kinderen te dopen, alleen diegenen die geloven (en hun huis). De kinderdoop is bijbels best te beargumenteren, maar het is geen letterlijk gebod zoals in Numeri staan. Het is een conclusie of aanname gebaseerd op...
Helma, het Griekse woord Baptisimo wat wij vertalen met doop betekent letterlijk onderdompelen of wassen. Het is niet zeker of dit ook compleet onderdompelen was, maar wel met veel water, in ieder geval geen symbolische besprenging.
Ik ben het overigens helemaal met Posthoorn eens aangaande visie.
2.Ik ben het helemaal eens met de doopvisie betreffende de kinderdoop zoals verwoord in onze belijdenisgeschriften,de kerkvaders,reformatoren,nadere reformatoren enz.(dat mag hopelijk op een forum dat zich reformatorisch noemt?) De geloofsdoop is in het christendom een betrekkelijk nieuw verschijnsel en ik val er niet voor omdat ik geen enkele Bijbelse grond kan vinden om kinderen niet te dopen.
3.Wel graag de hele bijbelteksten laten staan zie het door mij roodgemaakte