Leuterexplosie

Hoe gaan we om met leutertopics

Leutertopics zijn een aanwinst voor het forum.
13
33%
Weg ermee. Geen leutertopics.
10
26%
Er zijn nu te weinig leutertopics.
2
5%
Er zijn nu te veel leutertopics.
5
13%
De grens is bereikt. Nu zijn er genoeg leutertopics.
9
23%

Totaal aantal stemmen: 39

MarthaMartha

Re: Leuterexplosie

Bericht door MarthaMartha »

Luther schreef:
MarthaMartha schreef:Ik ben blij met de leutertopics, zonder die topics ben ik snel vertrokken.
Wat is dan je doel?
MarthaMartha schreef:Om me alleen de kop af te laten hakken in serieuze topics lijkt me niet, dus lang leve de optie van het leuteren!
Dan hebben we jou juist nodig in de serieuze topics, om dat kanibalisme tegen te gaan.
MarthaMartha schreef:Daar wordt rf tenminste ook weer gezellig van!
Moet een forum gezellig zijn?
MarthaMartha schreef:kijk... als we nou altijd op een nette manier discussieerden en we kwetsten niet en speelden niet op de persoon en we lieten vooral iedereen in zijn/haar waarde.... dan kon je wel volstaan met serieuze topics.... maar zo is het nou eenmaal niet,
Jammer dat je je daarbij neerlegt en niet meehelpt aan de verbetering.
MarthaMartha schreef:dus na een knokpartij is het altijd weer een paar weken heerlijk toeven in de leutertopics! :super
Wat is daar zo heerlijk aan?
1. Mijn doel in de leutertopics is om een goed contact te onderhouden met diverse mensen die ik via rf beter heb leren kennen, in de leutertopics houden we elkaar een beetje op de hoogte van het reilen en zeilen, en kunnen we met elkaar meeleven als een posting daartoe aanleiding geeft. Die resultaten zie je niet altijd op het forum, maar gaan vaak per pb of anderszins.... (denk ook aan de chat)
2. Ik doe mijn best om op een eerlijke manier te discussieren, iemands standpunten serieus te nemen. Je wilt niet weten wat ik soms aan tijd kwijt ben, door het nalezen en zoeken van dingen om een gegronde inbreng van de discussie te hebben. Helaas zijn de reacties soms beneden 0, en dan word ik boos (en dat is fout, dat weet ik, ik kan daar dagen over tobben, en vind het soms lastig om mensen weer op een positieve manier te benaderen. Op het moment dat je iemand dan weer anders ontmoet in een leutertopic helpt dat soms om dingen weer achter je te laten en met hernieuwde moed de discussie in te gaan. Maar soms gebeuren er ook dingen, waar niet op terug gekomen wordt, waar ik wel een beetje klaar mee ben. Mensen met wie ik in principe niet meer in discussie zal gaan, puur omdat ik de manier van discussieren niet op prijs stel. (wat niet zegt dat ik na verloop van tijd niet toch weer me ergens in meng)
3. ik vind het fijn dat het forum ook gezellig is, dat er mensen zijn bij wie je je op je gemak voelt, met wie je de dingen van het dagelijkse leven kunt delen.
4. Ik vind het jammer dat jij mijn posting zo interpreteert dat ik me ergens bij neerleg, en dat ik niet meewerk aan verbetering. Als je me een beetje kent, dan weet je dat ik me regelmatig zeker wel in discussies meng, dat ik me er daar niet met een 'jantje van leiden' van afmaak. En ik wil graag de ruimte om af en toe even 'warmte' bij te laden in andere topics. (de ruth-discussie zit me nog steeds in het achterhoofd).
5. wat ik heerlijk vind aan de leutertopics zal nu inmiddels wel duidelijk zijn, hoop ik dan maar....

snap je het een beetje?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Fjodor

Bericht door Fjodor »

Duidelijk is het. :)
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Droelie
Contacteer:

Bericht door Droelie »

Ik vind het eerlijk gezegd een rommel door al die leutertopics... Volgens mij kunnen er bergen weg, daar wordt toch nooit meer wat in gepost... Houd gewoon 3 pagina's aan dan heb je meer dan genoeg... Over het algemeen wordt er toch alleen maar in de eerste 10-15 topics gepost :slurp
« McCain, een vleugje magie »
« Il y a de la magie dans McCain ».

www.kralenjans.webs.com
MarthaMartha

Droelie schreef:Ik vind het eerlijk gezegd een rommel door al die leutertopics... Volgens mij kunnen er bergen weg, daar wordt toch nooit meer wat in gepost... Houd gewoon 3 pagina's aan dan heb je meer dan genoeg... Over het algemeen wordt er toch alleen maar in de eerste 10-15 topics gepost :slurp
nee hoor, ik zoek nog wel eens een topic bij iets wat ik wil posten....
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Orchidee schreef:
Ander schreef:Ik maak bezwaar tegen de explosieve groei van de leutertopics. :bobo
Geef je mening om deze forumvervuiling tegen te gaan!
Dus je wilt gewoon, dat er een hoop vertrekken... :huhu
Dat bereik je er wel mee :)
Iedereen is geen begenadigd "leuteraar" in theologie of politieke topics :hum
Zo is dat!
jvdg

Bericht door jvdg »

Luther schreef:
MarthaMartha schreef:Ik ben blij met de leutertopics, zonder die topics ben ik snel vertrokken.
Wat is dan je doel?
MarthaMartha schreef:Om me alleen de kop af te laten hakken in serieuze topics lijkt me niet, dus lang leve de optie van het leuteren!
Dan hebben we jou juist nodig in de serieuze topics, om dat kanibalisme tegen te gaan.
Was het niet juist Luther die zich heel kort geleden nog voornam om zijn deelname aan het RF fors te beperken, omdat hij zichzelf in het e.e.a. teleurgesteld voelde?
Verwijt dan een ander niet als die zich terugtrekt in de "warmte" en "gezelligheid" van leutertopics, bedoeld als afkoeling.
Zo heeft iedere forummer een bepaalde manier om met dit forum om te gaan.

En ja, een forum moet ook gezellig zijn, hoewel het niet de doelstelling hiervan mag overheersen.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

MarthaMartha schreef:
Luther schreef:
Wat is dan je doel?
MarthaMartha schreef:kijk... als we nou altijd op een nette manier discussieerden en we kwetsten niet en speelden niet op de persoon en we lieten vooral iedereen in zijn/haar waarde.... dan kon je wel volstaan met serieuze topics.... maar zo is het nou eenmaal niet,
MarthaMartha schreef:dus na een knokpartij is het altijd weer een paar weken heerlijk toeven in de leutertopics! :super
1. Mijn doel in de leutertopics is om een goed contact te onderhouden met diverse mensen die ik via rf beter heb leren kennen, in de leutertopics houden we elkaar een beetje op de hoogte van het reilen en zeilen, en kunnen we met elkaar meeleven als een posting daartoe aanleiding geeft. Die resultaten zie je niet altijd op het forum, maar gaan vaak per pb of anderszins.... (denk ook aan de chat)
2. Ik doe mijn best om op een eerlijke manier te discussieren, iemands standpunten serieus te nemen. Je wilt niet weten wat ik soms aan tijd kwijt ben, door het nalezen en zoeken van dingen om een gegronde inbreng van de discussie te hebben. Helaas zijn de reacties soms beneden 0, en dan word ik boos (en dat is fout, dat weet ik, ik kan daar dagen over tobben, en vind het soms lastig om mensen weer op een positieve manier te benaderen. Op het moment dat je iemand dan weer anders ontmoet in een leutertopic helpt dat soms om dingen weer achter je te laten en met hernieuwde moed de discussie in te gaan. Maar soms gebeuren er ook dingen, waar niet op terug gekomen wordt, waar ik wel een beetje klaar mee ben. Mensen met wie ik in principe niet meer in discussie zal gaan, puur omdat ik de manier van discussieren niet op prijs stel. (wat niet zegt dat ik na verloop van tijd niet toch weer me ergens in meng)
3. ik vind het fijn dat het forum ook gezellig is, dat er mensen zijn bij wie je je op je gemak voelt, met wie je de dingen van het dagelijkse leven kunt delen.
4. Ik vind het jammer dat jij mijn posting zo interpreteert dat ik me ergens bij neerleg, en dat ik niet meewerk aan verbetering. Als je me een beetje kent, dan weet je dat ik me regelmatig zeker wel in discussies meng, dat ik me er daar niet met een 'jantje van leiden' van afmaak. En ik wil graag de ruimte om af en toe even 'warmte' bij te laden in andere topics. (de ruth-discussie zit me nog steeds in het achterhoofd).
5. wat ik heerlijk vind aan de leutertopics zal nu inmiddels wel duidelijk zijn, hoop ik dan maar....

snap je het een beetje?
:) :)
Ik snap 't helemaal. Mijn vragen waren een ondeugende poging om dit leutertopic een hele ernstige draai te geven.
gezien jouw reactie en die van jvdg is dat geheel en al gelukt.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
jvdg

Bericht door jvdg »

Luther schreef:Ik snap 't helemaal. Mijn vragen waren een ondeugende poging om dit leutertopic een hele ernstige draai te geven.
Nou, leuk hoor, dankzij deze draai sta ik de volgende keer weer in die beruchte thermometer van Gijs. :)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

jvdg schreef:
Luther schreef:Ik snap 't helemaal. Mijn vragen waren een ondeugende poging om dit leutertopic een hele ernstige draai te geven.
Nou, leuk hoor, dankzij deze draai sta ik de volgende keer weer in die beruchte thermometer van Gijs. :)
:mdr
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
MarthaMartha

Luther schreef:
MarthaMartha schreef:
Luther schreef:
Wat is dan je doel?

snap je het een beetje?
:) :)
Ik snap 't helemaal. Mijn vragen waren een ondeugende poging om dit leutertopic een hele ernstige draai te geven.
Aha.... daar ben ik mooi ingetuind dan....
al was het niet verkeerd voor mezelf ook, om hier eens goed over na te denken....
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

MarthaMartha schreef:Aha.... daar ben ik mooi ingetuind dan....
al was het niet verkeerd voor mezelf ook, om hier eens goed over na te denken....
Ik lees in jouw bijdrage toch ook weer iets kwetsbaars, wat ik wel herken. En ik vraag me continue af, waarom dat zó gaat? Ik bedoel dit (rood gearceerd):
MarthaMartha schreef:2. Ik doe mijn best om op een eerlijke manier te discussieren, iemands standpunten serieus te nemen. Je wilt niet weten wat ik soms aan tijd kwijt ben, door het nalezen en zoeken van dingen om een gegronde inbreng van de discussie te hebben. Helaas zijn de reacties soms beneden 0, en dan word ik boos (en dat is fout, dat weet ik, ik kan daar dagen over tobben, en vind het soms lastig om mensen weer op een positieve manier te benaderen. Op het moment dat je iemand dan weer anders ontmoet in een leutertopic helpt dat soms om dingen weer achter je te laten en met hernieuwde moed de discussie in te gaan. Maar soms gebeuren er ook dingen, waar niet op terug gekomen wordt, waar ik wel een beetje klaar mee ben. Mensen met wie ik in principe niet meer in discussie zal gaan, puur omdat ik de manier van discussieren niet op prijs stel. (wat niet zegt dat ik na verloop van tijd niet toch weer me ergens in meng)
Droelie
Contacteer:

Bericht door Droelie »

Verwijder dan in ieder geval alle topics waar een slotje op zit ;)
« McCain, een vleugje magie »
« Il y a de la magie dans McCain ».

www.kralenjans.webs.com
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Droelie schreef:Verwijder dan in ieder geval alle topics waar een slotje op zit ;)
:super dat is een hele scherpe!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara

Bericht door Mara »

Nou Helma, nu je toch bezig bent :lock
Dan kan-ie hier ook wel :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik zal Helma eens helpen. :)
Gesloten