Hier ben ik het mee eens.Democritus schreef:Ik denk dat jij niet helemaal beseft wat deze stap voor velen persoonlijk betekent. Dat staat los van het feit wat de uitkomsten zullen zijn.Afgewezen schreef:Inderdaad. De zoveelste samenspreking die tot niets leidt... Beetje zonde van de tijd.refo schreef:Nou, voor ik blij word moeten ze eerst de HHK opheffen.
Anders is het allemaal geknuffel voor nix.
Dat er om het geweten keuzes zijn gemaakt is voor velen, al is het met pijn, nog te begrijpen. Maar het feit dat daardoor alle banden werden doorgesneden, dat de meest minimale samenwerking onmogelijk werd geacht, dat er woorden van beide zijden werden gebruikt waar de honden geen brood van lusten.... dat was niet te begrijpen. Door gedrag en spreken werden anderen weggezet alsof het geen broeders en zusters in Christus meer waren.
Nog erger de naam van Christus werd er door gelasterd.
Op deze wijze wordt er weer een weg van herkenning en erkenning geopend.
De weg naar elkaar toe begint bij schuldbelijdenis.
Ik heb het boekje "Ziek van de kerk" van ds. J. Belder gelezen. Niet dat ik me daar helemaal in kan vinden, maar je leest toch wel wat mensen elkaar aan kunnen doen.
Dan is het goed en mooi als men ook de eerste stap terug weer kan zetten. Hopelijk volgen er meer.